Ik dacht even slim te zijn en gewoon te installeren vanaf internet, maar het werd een drama. Ik heb vanaf de debian site de beta 3 versie gedownload en als Iso op cd gefikt (30 meg). Op zich gaat alles goed tot en met het downloaden van de files van de server, maar als het download en installeren bijna klaar is, krijg ik het "Hoofdmenu Debian-installatieprogramma" te zien waarin ik alle keuzes te zien krijg. Default staat de keuze op "basissysteem installeren", maar daaronder staan ook keuzes als GRUB,LILO opstartloader installeren, installatie beindigen en opnieuw opstarten etc.
Maar welke keuze ik ook maak ik krijg steevast een melding dat ik ga installeren op een gedeelte waar al bestanden opstaan en of ik door wil gaan met installeren in vervuilde ruimte, als ik nee zeg kom ik in het eerder genoemde hoofdscherm weer terug, zeg ik ja dat begint de hele installatie van voor af aan, met enig verschil dat ik ongeveer halverwege een rood scherm te zien krijg met een foutmelding dat er niet worden geinstalleerd naar /target/
Hoe los ik dit op en wat kan de oorzaak van de problemen zijn?
Maar welke keuze ik ook maak ik krijg steevast een melding dat ik ga installeren op een gedeelte waar al bestanden opstaan en of ik door wil gaan met installeren in vervuilde ruimte, als ik nee zeg kom ik in het eerder genoemde hoofdscherm weer terug, zeg ik ja dat begint de hele installatie van voor af aan, met enig verschil dat ik ongeveer halverwege een rood scherm te zien krijg met een foutmelding dat er niet worden geinstalleerd naar /target/
Hoe los ik dit op en wat kan de oorzaak van de problemen zijn?