[WinXP] Snelstart (combi.exe) sluit na 30 seconden*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110748

Topicstarter
ik heb een boekhoud programam (snelstart) het is een DOS aplicatie.. als ik dus het COMBI.exe start dan doet ie het 10 sec en dan sluit ie af, gooit cmd dus de command gewoon weg. dat is ook het geval als ik uitvoeren doe en dan cmd tik.... blijft 10 a 25 sec doen en daarna is ie weer weg..

hoe kan je dit maken dat ie blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap je niet helemaal :?

Je doet start -> run -> cmd -> enter en dan verdwijnt het venster na 10 seconden? Staat het nog wel in de taaklijst?
Ik zou dan aan een virus of andere troep denken, En verplaats ik je topic naar Beveiliging & Virussen

Of alleen in dat ene programma? Dan kan ik me goed voorstellen dat het of buggy is of niet goed compatible met je OS. En dan verplaats ik naar Software Algemeen :P Wat je dan iig moet doen is even de compatibility mode proberen.

Hoe dan ook: welk OS heb je eigenlijk? Heel erg relevant, zeker in WOS - zoals ook uitgelegd in het WOS Policy en zoals ook werd uitgelegd toen je http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/11 aanklikte ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110748

Topicstarter
ok even duiderlijker:

de computer is windows XP pro

het gaat om het programma snelstart, daarmee doe je de boekhouding.. omdat we het progromma al een paar jaar hebben, maar altijd nog goed werkt is het een DOS Boekhoud proggramam.

als ik het programma installeer doet ie al moeilijk en valt de command weg... als ikonder veiligemodes opstart en dan instaleer kan ik wel gewoon installeren.

maar nu wil ik op een normale dag gewoon even dat programma openen, dan start ik hem en sluit ie vanzelf command na 10 / 20 /30 sec... het lijkt dan dat ie hem op de achtergrond zet maar in taakbeheer is hij niet trug te vinden...

nu heb ik al met de rechtermuisknop op dat EXE bestand waarmee je start gedaan en ingesteld dat het voor windows 95 compatelbel is... maar dit helpt ook niet

een virus zal het volgens mij niet zijn.... want wat voor virus doet nouw zo iets doms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als het programma het in veilige modus wel doet is dat in ieder geval verdacht - test eens ofdat een 'normale' command prompt wel gewoon blijft staan?

Verder - ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat. Zou jij hier voortaan zelf even op willen leten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ahzo, dus alleen Snelstart. Dan verplaats ik het naar SA en geef een 'kleine' titeledit :)

Heeft het wel goed gewerkt in WinXP? Anders zou het sikpelwerg niet meer compatible kunnen zijn. Hoe dan ook kan je wat gaan "spelen" met de settings. Daarnaast kan je, als je het heel weinig gebruikt, overwegen een dualboot systeem te maken naar DOS, of DOS booten via VMWare / VirtualPC.

En dom virus; er zijn virussen die processen killen en er zijn virussen met bugs. Maar dat is dus gelukkig niet relevant in dit geval, een virus dat alleen dat prog stopt zie ik niet zo snel gebeuren inderdaad :P

edit:
Hmm. Ik=traag. Hoi elevator :w

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 11-04-2004 00:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als de applicatie of dosbox crashed, is er misschien een vermelding in de logboeken te vinden (start > run > eventvwr.msc). Kijk eens of je daar foutmeldingen ziet staan die ermee te maken kunnen hebben.

Die applicatie, is daar nog support op? Heeft de maker een internetsite? Wordt er een logfile bijgehouden met bv foutmeldingen?

edit: Gaat het nou alleen om dat ene programma, of sluit een dos prompt altijd af na x seconden?

[ Voor 15% gewijzigd door Mike Jarod op 11-04-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ken wel een Snelstart, maar dan als Windows app (inmiddels versie 7)...
DOS versie is dan al een jaar of 4 terug denk ik?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1