Slechte topics.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Beetje weinigzeggende titel maar het gaat om het volgende:

Ik denk dat tweakers.net beschouwd wordt en gezien wil worden als een serieuze ontmoetings c.q. discussieplaats voor mensen met een affiniteit met of interesse in computers/game consoles/electronica etc.

Echter vandaag brak lichtelijk mijn klomp door een groot aantal geplaatste threads die (met alle respect) het op FOK! nog niet zouden overleven. Het lijkt wel of er users zijn die zo ontzettend lui zijn, dat ze liever een slotje zien dan de search gebruiken. Het antwoord komt toch wel voor het slotje. Dit is overigens ook deel van het beleid. Zie ook hier.

Nee ik ben niet heilig.
Nee ik heb ook niet elke faq gelezen :X

Maar:
Ik probeer er voor te zorgen dat mijn posts een toegevoegde waarde hebben.
Mijn posts zijn zelden offtopic.
Ik ben zelden onbeleefd.
Boven alles ben ik ook maar een mens dus ik schoot een beetje uit vandaag. O-)

En wel in dit topic.
Terecht werd ik er door een lief Adje Modje op gewezen dat dit niet in door de beugel kan.
Overigens schoot ik hier ook een beetje uit, waarvoor mijn oprechte excuses. :P
Dat de meningsverschillen niet uitzonderlijk groot zijn bleek wel uit het fijt dat beide topics bekroond zijn met een slotje. :>

Eerst toch de vraag beantwoorden en dan een slotje heeft denk ik een averechts effect, hoe lief dit dan ook is bedoeld. Mensen gaan uit gemak eerst posten dan Googlen. Ik ben persoonlijk van mening dat dit een veel beter antwoord is:
geciteerd uit een willekeurige thread
elevator schreef op 10 april 2004 @ 15:59:
Aurelium -

Lees even het stappenplan door hoe een topic te openen, en dan met name het gedeelte over zoeken, en opnemen in je topicstart wat je zelf al gedaan hebt.

Verder - Norton download je niet van newsservers, maar koop je in de winkel :)
Graag jullie mening.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 10-04-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eerst toch de vraag beantwoorden en dan een slotje heeft denk ik een averechts effect, hoe lief dit dan ook is bedoeld. Mensen gaan uit gemak eerst posten dan Googlen. Ik ben persoonlijk van mening dat dit een veel beter antwoord is
Mensen worden gewoon aangesproken op foute topics en herhaling wordt beloond met een officiele waarschuwing en/of uiteindelijk een ban. ZOVEEL enorm slechte topics heb je toch niet. Degene die er wel staan, moet je gewoon links laten liggen of met een topicreport aangeven dat er wat moet gebeuren...

Een goede sluitmessage geeft gewoon aan wat er niet goed gedaan is en wat de regels zijn, verder is er niet zoveel noodzaak om het aanpakbeleid van "foute topics" aan te pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 10-04-2004 22:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TheBorg schreef op 10 april 2004 @ 21:58:
Ik ben persoonlijk van mening dat dit een veel beter antwoord is:
Ik niet - en het is mijn slotje :)

In Beveiliging & Virussen zijn we op dit moment (hopelijk tijdelijk) een andere moderating koers ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Uit je signature blijkt dat we grotendeels dedezelfde mening hebben.

Ik had hier graag een voorbeeld topic willen geven maar ik ben hem even kwijt, maar waar ik op doel is dat het naar mijn mening beter is de user aan te sporen wat eigen initiatief te nemen in het zoeken naar een oplossing. Een verwijzing naar een FAQ lijkt me volstaan, echter het door een moderator ook nog citeren van de oplossing uit diezelfde FAQ iets te ver gaan (zoals ik al zei, hoe lief dat dan ook is bedoeld).

Wat mij betreft mogen de Lieve Adjes Modjes soms wat minder lief en een beetje strenger zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 10-04-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

TheBorg schreef op 10 april 2004 @ 22:21:
Een verwijzing naar een FAQ lijkt me volstaan, echter het door een moderator ook nog citeren van de oplossing uit diezelfde FAQ iets te ver gaan (zoals ik al zei, hoe lief dat dan ook is bedoeld).
Hier kan ik het eigenlijk wel mee eens zijn.
Wat mij betreft mogen de Lieve Adjes soms wat minder lief en een beetje strenger zijn :)
Volgens mij ben je nu in de war omtrent het onderscheid tussen Adjes (die liev zijn en dat ook mogen :P ) en Modjes, die je gewoon af en toe moet schoppen >:) :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velen zullen het met me eens zijn dat waardeloze reacties in zulke topics minstens zo irritant zijn. Gebruik voortaan gewoon een Topic Report, of post in SeM, maar post niet in het topic.
Dat is uiteindelijk prettiger voor iedereen, en voorál voor jezelf. Er hebben al behoorlijk wat mensen een OW gekregen voor dergelijke reacties. En terecht, want het verziekt alleen maar het imago van de community, imho.
Laat de modjes maar de bad guys spelen, die kunnen veel beter oordelen over zulke zaken, en zij zijn ook degenen die ernaar kunnen handelen. Ik wéét dat het soms lastig is om niet te reageren, maar reageer dan voortaan door een TR te plaatsen.
Ik neem aan dat je zelf een OW hebt gekregen voor je reactie, en dat je daarom dit topic opent. Ik vind dit topic een beetje onnodig. Volgens mij weten de meeste mensen wel wat wel en niet de bedoeling is, en als mensen doen wat niet de bedoeling is, dan krijgen ze dat vroeg of laat vanzelf te horen. Ik heb niet echt het idee dat dit een discussie op gaat leveren, omdat vrijwel iedereen het toch wel met elkaar eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Ik niet - en het is mijn slotje :)
Misschien komt het niet zo super vriendelijk over nee ;)

Ik probeer geen aardbeving te weeg te brengen, maar breng alleen mijn mening naar voren over een (zo niet het enige) irritatie punt van het forum. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 22:24:
Velen zullen het met me eens zijn dat waardeloze reacties in zulke topics minstens zo irritant zijn. Gebruik voortaan gewoon een Topic Report, of post in SeM, maar post niet in het topic.
Dat is uiteindelijk prettiger voor iedereen, en voorál voor jezelf. Er hebben al behoorlijk wat mensen een OW gekregen voor dergelijke reacties. En terecht, want het verziekt alleen maar het imago van de community, imho.
Tot zover eensch met stupid.
Laat de modjes maar de bad guys spelen, die kunnen veel beter oordelen over zulke zaken,
Dit kan ik niet volgen. Wat maakt modjes méér dan 'normale' users dat zij veel beter kunnen oordelen over zulke zaken? Een stukje gezond verstand lijkt me toch een zeer belangrijke basis; een basis die (gelukkig) niet alleen de modjes bezitten.
en zij zijn ook degenen die ernaar kunnen handelen. Ik wéét dat het soms lastig is om niet te reageren, maar reageer dan voortaan door een TR te plaatsen.
Ik neem aan dat je zelf een OW hebt gekregen voor je reactie, en dat je daarom dit topic opent. Ik vind dit topic een beetje onnodig. Volgens mij weten de meeste mensen wel wat wel en niet de bedoeling is, en als mensen doen wat niet de bedoeling is, dan krijgen ze dat vroeg of laat vanzelf te horen. Ik heb niet echt het idee dat dit een discussie op gaat leveren, omdat vrijwel iedereen het toch wel met elkaar eens is.
Weet ik zo net nog niet (voor zover dat wat uitmaakt; we hebben hier niet te maken met een democratie hoewel de stemmen wel gehoord worden)

Volledig ontopic reageren zal ongetwijfeld geen probleem zijn.
Persoonlijk sluit ik me ook aan bij andere users als het gaat om de sluitposts. Wijzen op de FAQ waarin het antwoord te lezen valt vind ik persoonlijk ook voldoende. Ook nog eens het directe antwoord quoten is wel bedienen op de wenken van de luie user. (ik vertik dat ook in het dagelijks leven: 'Meneer, ik snap vraag [blaat] niet.' 'Dan heb je de stof uit je leerboek niet gelezen. Lees eerst maar en kom DAN pas met vragen aan' (verkorte versie) )

Wil niet zeggen dat ik altijd zo handel; ook op GoT ga ik daar wel eens tegenin; vandaag heb ik ook zo'n typische FAQ-vraag beantwoord met een linkje naar de relevante subforumfaq EN de (naar mijn mening) meest waarschijnlijke oorzaak. Dat betrof een nieuwe user.
Naarmate een user dat soort geintjes vaker flikt, heb ik helemaal geen trek om te reageren en post ik een TR en soms een FAQ-linkje in het topic (en vaak ook niet meer dan dat; in de meeste gevallen geen extra tekst met sfeerverk*ttend commentaar imho). Ontopic genoeg lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Velen zullen het met me eens zijn dat waardeloze reacties in zulke topics minstens zo irritant zijn.
Ben ik me van bewust. Was ook niet meer van plan te reageren.
Ik neem aan dat je zelf een OW hebt gekregen voor je reactie, en dat je daarom dit topic opent. Ik vind dit topic een beetje onnodig.
Als OW Officieel Waarschuwing inhoud is dit niet het geval. Ik ben zeer vriendelijk op mijn gedrag gewezen. :) Als ik het niet eens zou zijn met die OW zou ik daar de Moderator persoonlijk over benaderen.
Ik heb niet echt het idee dat dit een discussie op gaat leveren, omdat vrijwel iedereen het toch wel met elkaar eens is.
Klopt, maar je weet nooit wat er naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

WFvN schreef op 10 april 2004 @ 22:41:
[...]
Dit kan ik niet volgen. Wat maakt modjes méér dan 'normale' users dat zij veel beter kunnen oordelen over zulke zaken? Een stukje gezond verstand lijkt me toch een zeer belangrijke basis; een basis die (gelukkig) niet alleen de modjes bezitten.
Modjes hebben toegang tot user-notes. Verder kunnen ze ook nog met andere modjes overleggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mr. Liu schreef op 10 april 2004 @ 22:44:
[...]

Modjes hebben toegang tot user-notes. Verder kunnen ze ook nog met andere modjes overleggen.
Tot op zekere hoogte wel ja. Maar bij nieuwe users dus niet. Dan staan de mods er net zo blanco tegenover als elke willekeurige user. Overleg plegen tussen meerdere moderators lijkt me dan ook wat overbodig in de meeste gevallen. Pas bij herhaaldelijk grijs-gebied-gedrag zal overleg van belang zijn (bij zwart-gebied-gedrag natuurlijk minder maar soms ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

WFvN schreef op 10 april 2004 @ 22:50:
[...]
Tot op zekere hoogte wel ja. Maar bij nieuwe users dus niet. Dan staan de mods er net zo blanco tegenover als elke willekeurige user. Overleg plegen tussen meerdere moderators lijkt me dan ook wat overbodig in de meeste gevallen. Pas bij herhaaldelijk grijs-gebied-gedrag zal overleg van belang zijn (bij zwart-gebied-gedrag natuurlijk minder maar soms ook)
Ik snap wat je bedoelt, maar het is mij opgevallen dat nieuwe users dus over het algemeen niet snel in het grijze gebied verzeild raken. Of ze rennen hard de fout in (duidelijke zaak) of ze blijven netjes binnen de grenzen (ook vrij duidelijk). Als nieuwe users direct het midden van het grijze gebied weten te raken, worden een paar kloontjes-jagers hier heel erg actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mr. Liu schreef op 10 april 2004 @ 22:59:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar het is mij opgevallen dat nieuwe users dus over het algemeen niet snel in het grijze gebied verzeild raken. Of ze rennen hard de fout in (duidelijke zaak) of ze blijven netjes binnen de grenzen (ook vrij duidelijk). Als nieuwe users direct het midden van het grijze gebied weten te raken, worden een paar kloontjes-jagers hier heel erg actief.
Sowiezo is het natuurlijk lastig om als nieuwe user een grijs-gebied-figuur te worden. Dat zijn meer de users die herhaaldelijk kantjeboord aan het posten zijn.

Maar dan nog, als het gaat om de herhaaldelijk -start-FAQ-vraag-topics-posters-, daarvan kunnen er veel ook regelrecht door normale users uitgevist worden.
Kijk naar de posthistory, kijk naar het aantal slotjes op de topics die door die user gestart zijn en je hebt al een aardig goede (lees: zeer goede) indicatie. Bekijk een paar willekeurige sluitposts en je hebt een zeer duidelijk beeld waar (denk ik) usernotes verder geen extra inzicht zullen verschaffen.

Ik verbaas me toch regelmatig over het geduld dat de moderators weten op te brengen bij zulke users.
Dit kan je op 2 manieren opvatten: positief en negatief.
1) Positief: toch knap dat een stel 'luie lamz*kken' toch keer op keer weer een kans gegeven wordt (en dat enorm vaak in mijn beleving) door de moderators.
2) Negatief: het geduld dat vaak wordt opgebracht waarbij de sluitpost toch elke keer weer het antwoord op een dienblad wordt gepresenteerd aan de 'luie lamz*k' wat verder niet echt super corrigerend werkt (foei.... maar hier heb je je antwoord..... wat is een waarschuwing zonder actie; bij herhaaldelijk waarschuwen zonder actie verlies je helemaal je gezag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 10 april 2004 @ 22:59:
Ik snap wat je bedoelt, maar het is mij opgevallen dat nieuwe users dus over het algemeen niet snel in het grijze gebied verzeild raken. Of ze rennen hard de fout in (duidelijke zaak) of ze blijven netjes binnen de grenzen (ook vrij duidelijk).
Geheel mee eens. Persoonlijk was ik in het begin heel terughoudend om m'n reputatie niet al te gauw te verzieken.
Overigens speelt leeftijd ook een belangrijke rol. Sommige jeugdige Tweakers kunnen de meest vage topics openen.
Als ik er echter weer aan denk wat ik met een Z80 kon toen ik 10 was dan weet ik weer dat dit een hobby voor iedereen is.
WFvN schreef op 10 april 2004 @ 23:10:
Maar dan nog, als het gaat om de herhaaldelijk -start-FAQ-vraag-topics-posters-, daarvan kunnen er veel ook regelrecht door normale users uitgevist worden.
Kijk naar de posthistory, kijk naar het aantal slotjes op de topics die door die user gestart zijn en je hebt al een aardig goede (lees: zeer goede) indicatie. Bekijk een paar willekeurige sluitposts en je hebt een zeer duidelijk beeld waar (denk ik) usernotes verder geen extra inzicht zullen verschaffen.
Misschien is een eenvoudige optie een button "Report this Post". Leuk alarmbelletje voor Moderators. Hier kun je ook gemakkelijk wat leuke statistieken uit laten rollen. (gaat misschien beetje ver)
Ik verbaas me toch regelmatig over het geduld dat de moderators weten op te brengen bij zulke users.
1) Positief: toch knap dat een stel 'luie lamz*kken' toch keer op keer weer een kans gegeven wordt (en dat enorm vaak in mijn beleving) door de moderators.
2) Negatief: het geduld dat vaak wordt opgebracht waarbij de sluitpost toch elke keer weer het antwoord op een dienblad wordt gepresenteerd aan de 'luie lamz*k' wat verder niet echt super corrigerend werkt (foei.... maar hier heb je je antwoord..... wat is een waarschuwing zonder actie; bij herhaaldelijk waarschuwen zonder actie verlies je helemaal je gezag)
*Eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TheBorg schreef op 10 april 2004 @ 23:27:
[...]

Misschien is een eenvoudige optie een button "Report this Post". Leuk alarmbelletje voor Moderators.
[...]
Dat hebben we toch al?:)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif bovenaan elke pagina van een thread, daarme vraag je aandacht voor de betreffende thread, in die report kun je voor de duidelijkheid eventueel een rechtstreekse link naar de post inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

licht offtopic maar wat voor info moet er nu in zo'n topic report? zien jullie meteen over welk topic dat gaat of moet je dat ook erin zetten ?

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nuclear waste schreef op 10 april 2004 @ 23:34:
licht offtopic maar wat voor info moet er nu in zo'n topic report? zien jullie meteen over welk topic dat gaat of moet je dat ook erin zetten ?
1 regeltje of een linkje naar een post is genoeg. Het is puur een indicatie dat een topic aandacht nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Post <-> Topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 10-04-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

nuclear waste schreef op 10 april 2004 @ 23:34:
Topicreport wordt aan het topic geplakt. Dus melden over welk topic het gaat is niet nodig. Verder even met tekst aangeven wat het probleem is. Afhankelijk van de situatie kan dat kort of moet het lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Velen zullen het met me eens zijn dat waardeloze reacties in zulke topics minstens zo irritant zijn.
Dit vind ik nog VEEL irritanter. Topic slecht klik ik gewoon weg, maar die waardeloze reacties die toch steeds volgen zijn erg vervelend (netjes gebracht ;). Gelukkig wordt daar goed tegen gemod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

WFvN schreef op 10 april 2004 @ 23:36:
[...]
Topicreport wordt aan het topic geplakt. Dus melden over welk topic het gaat is niet nodig. Verder even met tekst aangeven wat het probleem is. Afhankelijk van de situatie kan dat kort of moet het lang.
Meestal quote ik de post waarvan ik denk dat die een/het probleem is en dan vrijwel altijd met mijn opinie en/of uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is waarschijnlijk dat GoT in de problemen komt door haar eigen populariteit, zoals met zoveel zaken het geval is. Ik verwacht (was er niet bij, dus kan het niet staven) dat de kwaliteit van de gemiddelde poster In Den Beginne een stuk hoger was dan nu het geval is. Dat komt doordat internet sinds een jaar of 2 echt in iedere huiskamer te vinden is, en veel meer mensen tweakers weten te vinden (ik bedoel, zelfs internationaal gezien scoort gathering.tweakers.net ontzettend hoog, als je Google moet geloven).

Dus krijg je het probleem dat mensen die hun eerste PC bij de Aldi gekocht hebben, en hun Zonnet Gratis ADSL verbinding uit de advertentie van de Sp!ts gehaald hebben, na aansluiten van beiden hun problemen op tweakers.net kwijt willen. Niets mis met de Aldi en Zonnet, maar het getuigt meestal van weinig creatief onderzoek naar wat je hebben wilt als je je tot een van die produkten laat verleiden.

Ik ben echter altijd van mening dat je nieuwelingen op het internet zoveel mogelijk moet proberen te helpen. De Usenet houding van RTFM, lees de charter, etc. etc., heeft geen positieve uitwerking gehad op de ontwikkeling van de internet community (en ik schaam me redelijk dat ik me hier in het verleden toe heb laten verleiden), naar mijn mening. Arrogantie en afzeikhoudingen kom je overal en nergens tegen, om van te kotsen (die houdingen placht ik in het verleden alleen tegen de gevestigde orde te bezigen, iets wat me niet altijd in dank werd afgenomen).

Ik ben persoonlijk van mening dat je inderdaad best het antwoord kan geven, en vervolgens een slotje kan plaatsen, mocht de topicstarter niet volgens de normale protocollen te werk gegaan zijn. Ga bijvoorbeeld eens bij jezelf te rade, hoevaak ben je gewoon maar aan de slag gegaan met die hardware, zonder de manual ook maar een blik waardig te keuren, en kwam je er later achter dat het toch wel makkelijker en sneller gekund had als je de tijd genomen had om te lezen? Dat is juist de gein van de tweaker, gewoon maar proberen.

Dat zul je hier dus ook tegenkomen, en hoe sneller de internetcommunity groeit, hoe meer je het hier tegenkomt. Het aantal breedband verbindingen is afgelopen jaar meer dan verdubbeld, vind je het gek dat GoT overspoeld wordt met nieuwelingen die het allemaal "fout" doen?

Ik weet nog goed, mijn eerste post hier was een link naar mijn vaio website. Ik dacht: nuttig, hier hebben mensen misschien wel wat aan. If not now, dan misschien wel over een maand, een jaar. Als ze gewoon de search binnen GoT gebruiken, dan vinden ze misschien precies wat ze nodig hebben. Zonder pardon en met een wat arrogante opmerking over "spam" werd het topic gesloten. True, ik was nieuw, en true, niemand had erom gevraagd, maar spam? Iedere bit bandbreedte die die website gebruikt kost me geld, het is niet alsof ik er baat bij heb dat anderen op mijn website komen. Ik vind het leuk om nuttige zaken te delen. Het type arrogantie dat ik in mijn eerste encounter met tweakers tegenkwam maakte me behoorlijk pissig.

Ik vind het dus leuk om te zien dat het gros van de mods hun best doen om mensen op weg te helpen (en niet allemaal reageren zoals de mod die mij als nieuweling "begroette"), zowel met de omgang binnen tweakers (en algemeen in fora), als met het eigenlijke probleem waar de nieuweling mee aan kwam zetten. Als je van mening bent dat je mensen moet dwingen hun eigen antwoord te vinden, misschien moet je dan docent op een strenge kostschool worden. Naar mijn mening werkt het in ieder geval veel stimulerender als je als nieuweling in ieder geval serieus en netjes te woord gestaan wordt, hoe "dom" je vraag ook is. Als je meteen met "RTFM" begint en de boel op slot gooit, schiet de nieuweling meteen in de verdediging en heb je een pissed off nieuwkomer, in plaats van iemand die open staat om iets te leren.

Genoeg gepreekt, filmpje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 10 april 2004 @ 23:10:
Dat heb je denk ik toch mis, zo heb je bijvoorbeeld geen inzicht in topics die je niet meer ziet (trashcan?, crew forum?), je hebt geen inzicht in pushmessages die een gebruiker heeft mogen ontvangen, geen inzicht in mails die verstuurd zijn en de eventueel daarop volgende mail wisseling, bovendien heb je geen inzicht in eventuele topics die over een gebruiker of 'soort gebruikers' lopen in crewfora.

Als je notes niet nodig zou hebben zouden veel mods gewoon geen notes zetten - het is namelijk puur administratief werk en wie vind dat nu leuk? :)
Je hebt in beide voorbeelden een hele negatief beeld van jouw mede-gotter, waarin je uitgaat dat een gebruiker een 'lamzak' is.

Is het niet in je opgekomen dat niet iedereen geboren is met een rugzakje aan forum ervaring, en al helemaal geen forum gewend is waar het zo streng is als het op GoT is?
wat is een waarschuwing zonder actie; bij herhaaldelijk waarschuwen zonder actie verlies je helemaal je gezag)
Je hebt geen inzicht in de acties - ga er dus niet van uit dat er geen acties volgen - wij hebben er op GoT echter niet voor gekozen om een 'Centraal banmeld topic' of een 'Centraal OW meld topic' te hebben - hierdoor is het voor jou niet inzichtelijk :)
TheBorg schreef op 10 april 2004 @ 23:27:
Overigens speelt leeftijd ook een belangrijke rol. Sommige jeugdige Tweakers kunnen de meest vage topics openen.
Als ik er echter weer aan denk wat ik met een Z80 kon toen ik 10 was dan weet ik weer dat dit een hobby voor iedereen is.
Wij hebben hele lieve en goede mods die nog erg jong zijn hoor - wel is het natuurlijk zo dat veel jonge mensen op het gebied van forum gedrag minder ervaring hebben - zie hierbij dus ook bovenstaand verhaal :)
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:49:
Ik verwacht (was er niet bij, dus kan het niet staven) dat de kwaliteit van de gemiddelde poster In Den Beginne een stuk hoger was dan nu het geval is.
Reken er maar niet op :)

Vergelijk bijvoorbeeld de huidige Windows Operated Systems listing eens met Windows Clients/1020 en vraag jezelf af of toen het niveau zo veel hoger was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:49:
[knip]

Ik ben persoonlijk van mening dat je inderdaad best het antwoord kan geven, en vervolgens een slotje kan plaatsen, mocht de topicstarter niet volgens de normale protocollen te werk gegaan zijn. Ga bijvoorbeeld eens bij jezelf te rade, hoevaak ben je gewoon maar aan de slag gegaan met die hardware, zonder de manual ook maar een blik waardig te keuren, en kwam je er later achter dat het toch wel makkelijker en sneller gekund had als je de tijd genomen had om te lezen? Dat is juist de gein van de tweaker, gewoon maar proberen.
Och, je moest eens weten. Als ik iets nieuws in handen krijg, is het eerst flink knopjes rammen en hendeltjes overhalen etc. Handleiding? Die blijft allereerst onderin de doos liggen als die daar al lag of als hij bovenin lag, komt hij eerst naast de doos te liggen zonder te zijn opengeslagen.

Maar als je dan tegen een probleem aanloopt, is het toch wel zo logisch dat je dan WEL de handleiding erbij pakt en alsnog aan het lezen slaat in plaats van te gaan lopen vragen waarom je ding het niet doet. Die handleiding zit er niet voor niets bij. Je bent (lijkt me) geen analfabeet die afhankelijk is van anderen om de handleiding uit te pluizen.

Kom je er dan nog niet uit (al is het maar omdat je de handleiding niet helemaal snapt), dan wordt het tijd om te vragen.
Dat zul je hier dus ook tegenkomen, en hoe sneller de internetcommunity groeit, hoe meer je het hier tegenkomt. Het aantal breedband verbindingen is afgelopen jaar meer dan verdubbeld, vind je het gek dat GoT overspoeld wordt met nieuwelingen die het allemaal "fout" doen?
Vind ik het goed? Nee. Vind ik het gek? Gezien de hedendaagse tendens niet.
Wat vind ik WEL gek (ondanks de tendens)? Dat men het na 20 topics soms nog niet weet (wil weten).
Ik weet nog goed, mijn eerste post hier was een link naar mijn vaio website. Ik dacht: nuttig, hier hebben mensen misschien wel wat aan. If not now, dan misschien wel over een maand, een jaar. Als ze gewoon de search binnen GoT gebruiken, dan vinden ze misschien precies wat ze nodig hebben. Zonder pardon en met een wat arrogante opmerking over "spam" werd het topic gesloten. True, ik was nieuw, en true, niemand had erom gevraagd, maar spam? Iedere bit bandbreedte die die website gebruikt kost me geld, het is niet alsof ik er baat bij heb dat anderen op mijn website komen. Ik vind het leuk om nuttige zaken te delen. Het type arrogantie dat ik in mijn eerste encounter met tweakers tegenkwam maakte me behoorlijk pissig.
Dat is één url.
Kijk ook eens naar hoeveel url's er ook gepost worden (werden) met als enige doel om WEL te spammen en dus om bezoekers te trekken. Zou daar niet tegen opgetreden zijn, dan zou de boel hier flink volgespamd worden.

Ik ben moderator op Sitechecks.nl.
Moet je voor de gein eens kijken hoeveel mensen daar binnenkomen, 3 waardeloze beoordelingen plaatsen (per Sitecheckaanvraag moet je 3 goede beoordelingen plaatsen bij sitechecks van anderen) om vervolgens hun website te plaatsen waarbij ze bij 'doel' opgeven dat ze zoveel mogelijk mensen op hun website willen hebben.
Ik vind het dus leuk om te zien dat het gros van de mods hun best doen om mensen op weg te helpen (en niet allemaal reageren zoals de mod die mij als nieuweling "begroette"), zowel met de omgang binnen tweakers (en algemeen in fora), als met het eigenlijke probleem waar de nieuweling mee aan kwam zetten. Als je van mening bent dat je mensen moet dwingen hun eigen antwoord te vinden, misschien moet je dan docent op een strenge kostschool worden. Naar mijn mening werkt het in ieder geval veel stimulerender als je als nieuweling in ieder geval serieus en netjes te woord gestaan wordt, hoe "dom" je vraag ook is. Als je meteen met "RTFM" begint en de boel op slot gooit, schiet de nieuweling meteen in de verdediging en heb je een pissed off nieuwkomer, in plaats van iemand die open staat om iets te leren.
Ochja, nieuwe users even netjes wijzen op de FAQ en de manier van werken kan geen kwaad. Nog een keer bij een herhaling van overtreding is ook niet zo'n punt maar je moet niet bezig blijven. Zeker niet met herhaaldelijk sloten plaatsen maar dan vergezeld van het aandragen van oplossingen.

Dat levert een ongewenste conditionering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Volgensmij zijn de meningen daar sterk over verdeeld, zie ook dit topic:
Sub forum voor beginners

[ Voor 36% gewijzigd door TheBorg op 11-04-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

elevator schreef op 11 april 2004 @ 00:07:
[...]

Dat heb je denk ik toch mis, zo heb je bijvoorbeeld geen inzicht in topics die je niet meer ziet (trashcan?, crew forum?), je hebt geen inzicht in pushmessages die een gebruiker heeft mogen ontvangen, geen inzicht in mails die verstuurd zijn en de eventueel daarop volgende mail wisseling, bovendien heb je geen inzicht in eventuele topics die over een gebruiker of 'soort gebruikers' lopen in crewfora.
Eensch.

Maar....

Getrashte topics zijn niet zichtbaar en dus ook geen aanleiding om een user als slecht te beschouwen. De lijst met topics die WEL zichtbaar is waarvan veel sloten zichtbaar zijn MET de bijbehorende sluitposts zijn juist een goede basis om die users in ieder geval te beoordelen. Als die user ook nog eens flink wat TC-topics op z'n naam heeft, maakt dat die user alleen maar nog erger dan hij voor mede-users lijkt.

Ik kan als user dus wel in ieder geval een gedeelte van het slechte gedrag zien. Zie ik dan een user met vrachten slechte topics, dan vraag ik me toch af wat er aan de hand is. Okee, wat er op de achtergrond gebeurt (PM, mail, usernotes, OW) kan ik allemaal niet zien maar ik kan wel constateren dat bepaalde users keer op keer een misstap maken waarbij keer op keer soms wel heel erg vaak is. Ik heb het dan niet over 10 gesloten topics maar soms beduidend meer dan 1 pagina (25 topics) vol.
Als je notes niet nodig zou hebben zouden veel mods gewoon geen notes zetten - het is namelijk puur administratief werk en wie vind dat nu leuk? :)
* WFvN niet en heeft dus ook ervaring op dat gebied
Je hebt in beide voorbeelden een hele negatief beeld van jouw mede-gotter, waarin je uitgaat dat een gebruiker een 'lamzak' is.
Ik heb het daar over de users die kéér op keer een topic openen dat eenvoudig met de search te vinden is, basic is of gewoon regelrecht in de FAQ staat. Ik heb het niet over elke user.
Is het niet in je opgekomen dat niet iedereen geboren is met een rugzakje aan forum ervaring, en al helemaal geen forum gewend is waar het zo streng is als het op GoT is?
Het is wel degelijk in me opgekomen. Ik moet daar dagelijks rekening mee houden in m'n beroep. Dus dat is onzin. Waar ik het dus over heb is dat mensen ondanks hun soms wat beperkte bagage gewoon goede handvatten niet aangrijpen om zelf verder te kunnen komen.
Terugkoppelend aan m'n beroep:
Leerlingen die slecht zijn in m'n vak die gewoon elke keer het vertikken om op te letten, het vertikken om de tekst eerst te lezen, die het telkens vertikken om in ieder geval de problemen op DIE manier aan te pakken zoals ik het ze geleerd heb om in ieder geval een flink eind op weg te komen en zodoende in ieder geval een redelijk aantal punten te pakken op een proefwerk; punten die puur door netjes werken gehaald kunnen worden zonder je rugzak open te hoeven trekken.

En DAT is dus wat ik toch nogal eens terug zie komen bij bepaalde users (lamz*kken)
Je hebt geen inzicht in de acties - ga er dus niet van uit dat er geen acties volgen - wij hebben er op GoT echter niet voor gekozen om een 'Centraal banmeld topic' of een 'Centraal OW meld topic' te hebben - hierdoor is het voor jou niet inzichtelijk :)
En dat hoeft wat mij betreft ook helemaal niet.
Alleen je hebt actie en actie. Sommige acties zijn overduidelijk 'sluitpost: Tot volgende week'. Alleen zijn sommige acties (wat ze dan ook maar mogen zijn) blijkbaar niet genoeg voor users die het toch presteren om vrachten met gesloten topics op hun naam te krijgen.
Reken er maar niet op :)

Vergelijk bijvoorbeeld de huidige Windows Operated Systems listing eens met Windows Clients/1020 en vraag jezelf af of toen het niveau zo veel hoger was :)
Linkje uit-de-oude-doos doet bij mij niet echt veel; pagina blijft volledig wit.

Maar ik kan wel met je meepraten dat er toen ook bagger bij zat. Alleen is tegenwoordig het aantal slechte topics meer. Maar wat wil je als er meer users zijn en meer topics per dag geopend worden.

* WFvN denkt ook terug aan irritante figuren als 'turkseleeuw'(onder meerdere cloontjes) die al helemaal vet irri bezig waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 00:23:
Getrashte topics zijn niet zichtbaar en dus ook geen aanleiding om een user als slecht te beschouwen. De lijst met topics die WEL zichtbaar is waarvan veel sloten zichtbaar zijn MET de bijbehorende sluitposts zijn juist een goede basis om die users in ieder geval te beoordelen.
Een topic dat gesloten is kan een user heel behulpzaam in zijn :)
Ik heb het dan niet over 10 gesloten topics maar soms beduidend meer dan 1 pagina (25 topics) vol.
En toch denk ik niet dat je veel recente users naar voren kan toveren die pagina's vol met slotjes hebben hoor? - althans, het zou mij ten zeerste verbazen :)

Maar zou je het eens willen proberen? Zeg een minimale uid van 80,000 en 2 pagina's vol slotjes? :)
Linkje uit-de-oude-doos doet bij mij niet echt veel; pagina blijft volledig wit.

Maar ik kan wel met je meepraten dat er toen ook bagger bij zat. Alleen is tegenwoordig het aantal slechte topics meer. Maar wat wil je als er meer users zijn en meer topics per dag geopend worden.
Probeer het nog eens? Die zou normaal moeten werken - ik denk dat je namelijk zal zijn dat het huidige niveau van de topics een stuk hoger ligt dan 3 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

elevator schreef op 11 april 2004 @ 00:42:
[...]

Een topic dat gesloten is kan een user heel behulpzaam in zijn :)
Dat snap ik ook wel.... alleen de reden waarom die topics gesloten zijn.... daar draait het me dus om. Juist dat die gesloten topics voor die user zeer behulpzaam zijn levert soms foute conditionering op.
En toch denk ik niet dat je veel recente users naar voren kan toveren die pagina's vol met slotjes hebben hoor? - althans, het zou mij ten zeerste verbazen :)

Maar zou je het eens willen proberen? Zeg een minimale uid van 80,000 en 2 pagina's vol slotjes? :)
:+ Grapjas.....

Weet je wel hoeveel posts de meeste users op hun naam hebben staan? Als je daar de statistieken op los laat, zal je zien dat daar enorm veel users bij zijn met 0 posts (en dus ook 0 topics), veel met 1 of 2 topics en veel minder met 10+ posts. Dus 25 posts met slotjes wordt in de range vanaf 80000 nogal moeilijk :P

Onlangs kwam er wel een user voorbij die een nog lagere ID heeft dan ik die vrachten met slotjes op z'n naam heeft en nog steeds niet weet hoe het moet.
Probeer het nog eens? Die zou normaal moeten werken - ik denk dat je namelijk zal zijn dat het huidige niveau van de topics een stuk hoger ligt dan 3 jaar terug.
Nope.... werkt niet. Ik krijg wel te zien 'pagina gereed' maar de invulling van het scherm blijft volledig wit.

Maar ik ben het met je eens: het niveau is niet per definitie gedaald. Alleen het aantal slechte posts/topics is meer geworden maar dat geldt net zo goed voor het aantal WEL goede topics; het totale aantal posts is gewoon meer.

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 11-04-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 00:54:
Weet je wel hoeveel posts de meeste users op hun naam hebben staan? Als je daar de statistieken op los laat, zal je zien dat daar enorm veel users bij zijn met 0 posts (en dus ook 0 topics), veel met 1 of 2 topics en veel minder met 10+ posts. Dus 25 posts met slotjes wordt in de range vanaf 80000 nogal moeilijk :P
Er zijn zo'n 21,000 users sinds de 80,000. Als ik jouw beschrijving van het probleem lees, dan ga ik ervan uit dat je in die sample van 20,000 toch wel iemand kan vinden die aan het door jou beschreven probleembeeld voldoet?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Hier, pak aan. Daar gaan we weer: eMule met asus wl-500g
Het bekende port-mapping verhaal. Zie FAQ ;)
Wat zou volgens jullie de beste reply zijn?

-edit-
Een search op LowID/eMule/wl-500g zou voldoende zijn.
Overigens staat het zelfs op de eMule website.

User stats: 1st post.

-edit-
Ff bijdehandje gespeeld

[ Voor 37% gewijzigd door TheBorg op 11-04-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op 11 april 2004 @ 01:05:

-edit-

Beste reply: een nuttige reply.
Beste reactie: een topic report?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

elevator schreef op 11 april 2004 @ 00:57:
[...]

Er zijn zo'n 21,000 users sinds de 80,000. Als ik jouw beschrijving van het probleem lees, dan ga ik ervan uit dat je in die sample van 20,000 toch wel iemand kan vinden die aan het door jou beschreven probleembeeld voldoet?

Toch?
Tja.... recente users wordt wat lastig als ze niet eens zoveel topics op hun naam hebben staan (en ook posts)
Mij ga je/jullie niet wijsmaken dat je in die tijd zo gruwelijk veel topics getrasht hebben...

Ga jij voor de gein eens de eerste 20 users langs vanaf 80000 en zie eens hoeveel users daarvan 0 posts/topics geplaatst hebben. Errrrrug veel Dus zal je inderdaad niet veel users vinden in de range vanaf 80000 die voldoen aan m'n omschrijving. (er zijn tegenwoordig t*ringveel users die registreren zonder te posten of die 1, 2 of 3 topics starten en verder hun neus niet meer laten zien)

Van de laatste tijd weet ik het zo niet.
2 users die wel aardig bezig zijn op weg aan het profiel te gaan voldoen zijn deze users:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/85433
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/89882

overigens betreft het bij de potentiële users dan degenen die WG en PW-topics openen....

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 11-04-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 00:07:
Ochja, nieuwe users even netjes wijzen op de FAQ en de manier van werken kan geen kwaad. Nog een keer bij een herhaling van overtreding is ook niet zo'n punt maar je moet niet bezig blijven. Zeker niet met herhaaldelijk sloten plaatsen maar dan vergezeld van het aandragen van oplossingen.

Dat levert een ongewenste conditionering op.
Eens, als iemand herhaaldelijk topics opent waar duidelijk geen rekening gehouden is met de "regels" (en de hints die de poster dan al enkele malen ontvangen heeft), dan moeten er andere maatregelen genomen worden, lijkt me. Ik denk echter dat dat op zulke kleine schaal gebeurt dat het niet echt nuttig is om daar een discussie over te voeren. Maar ik denk dat geheel op gevoel, niet gevoed door enige statistische data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 01:17:
Tja.... recente users wordt wat lastig als ze niet eens zoveel topics op hun naam hebben staan (en ook posts)
User 80,000 is ergens in augustus 2003 geregistreerd.

Dan snap ik oprecht niet zo goed waar het over gaat - je geeft aan dat er in jouw ogen heel veel users zijn die tientallen slotjes hebben - maar in het afgelopen half jaar is er geen enkele user voobij gekomen die aan dat criteria voldoet? :)
Mij ga je/jullie niet wijsmaken dat je in die tijd zo gruwelijk veel topics getrasht hebben...
Deze opmerking volg ik niet :)
1 user die wel aardig bezig is op weg aan het profiel te gaan voldoen is deze user:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/85433
Ik zie daar geen pagina vol met slotjes hoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

elevator schreef op 11 april 2004 @ 01:27:
[...]

User 80,000 is ergens in augustus 2003 geregistreerd.

Dan snap ik oprecht niet zo goed waar het over gaat - je geeft aan dat er in jouw ogen heel veel users zijn die tientallen slotjes hebben - maar in het afgelopen half jaar is er geen enkele user voobij gekomen die aan dat criteria voldoet? :)
Ik zeg dat er redelijk wat users zijn die inderdaad zoveel slotjes hebben. Maar nogmaals: in de range die jij noemt heeft maar een paar procent meer dan 25 posts op hun naam. Ja, echt maar een paar procent. Dan hebben we het over nog lang geen 10% als ik af mag gaan op de eerste 500 users uit de range 80000 tot nu (dus heb ik 80000 t/m 80500 genomen... okee, 501 users :P )

Het wordt dus nogal moeilijk om véél users te vinden in die range.... moeilijk natuurlijk om meer slotjes op je naam te krijgen dan dat je aan topics geopend hebt....

Een veel voorkomende tendens is dus 'pleur je vraag neer en krijg antwoord en laat GoT verder lekker stikken'. Een andere veel voorkomende tendens is 'Ik registreer me maar post niets'. Maar een klein deel van de nieuwe users is een langer postende user

Maar ik heb wel even een paar users eruit gepikt met toch flink wat foute slotjes op hun naam:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/85433 9 slotjes
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/89870 6 slotjes
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/89882 8 slotjes
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/89922 8 (geen WG/PW)
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/90005 8 (geen WG/PW)
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/90030 8 van de 10 (PW)
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/90057 19 op 75 (25% dus)
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/90080 7 (geen WG/PW)

* WFvN heeft tijd teveel :+
Deze opmerking volg ik niet :)
Omdat ik dus maar weinig users kan vinden (bij de eerste 500 in de door jou genoemde range) die *zeg* 50+ posts op hun naam hebben, kan dat natuurlijk betekenen dat de mods zo actief bezig zijn geweest dat ze van die zeker 400 users meer dan 400*25=10000 topics getrashed hebben maar dat lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.

Ik wil alleen zeggen dat die range van 80000 tot heden een niet handige range is vanwege het relatief lage gemiddelde aantal posts van al die users vanaf dat ID.
Ik zie daar geen pagina vol met slotjes hoor? :)
Nee, geen pagina vol inderdaad maar wel een hardleers persoon.
Voor de pagina's vol met slotjes moet je wat 'oudere' users nemen.

Maar neem die éne user nou met 25% slotjes op z'n eigen naam......... 25%...... en dan niet bij een gering aantal posts (want 3 van de 4 is een beetje flauw, dat betekent dus 3x een misstap; dus die figuren heb ik allemaal helemaal niet meegerekend uiteraard)

Ik vraag me dus af hoe een user aan zo'n enorme vracht met sloten kan komen.

Tja, flink SM-posts plaatsen is natuurlijk een mogelijkheid maar dat is daar niet het geval.
Maar ook andere users die daarbij staan die gewoon veel search en FAQ topics gestart hebben. Dat zou je na een topic of 3 toch wel door moeten hebben of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door WFvN op 11-04-2004 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 01:55:
Het wordt dus nogal moeilijk om véél users te vinden in die range.... moeilijk natuurlijk om meer slotjes op je naam te krijgen dan dat je aan topics geopend hebt....
Nee hoor - er zijn 20,000 users in die range.

Jij geeft eerder aan in dit topic dat je vindt dat het modbeleid veel te soepel is naar mensen die maar topics openen en altijd slotjes krijgen. Dan geef ik je 25% van het userbestand om mij een paar voorbeelden te geven, en je haalt er geen enkele uit.

Ligt het dan aan mij, of kan ik niet anders doen dan de conclusie trekken dat het niet helemaal klopt wat je dacht? :)

[quote]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/85433 9 slotjes
Wel heel weinig slotjes eigenlijk dit vind ik niet spannend hoor? :)
Waarvan een aantal over dezelfde vraag gaan of waar 'achter de schermen' al lang iets mee gedaan is. Hier komen we dus op het punt wat ik eerder aangaf - jij ziet aan de slotjes niet wat er door de moderators gebeurd.
Ik wil alleen zeggen dat die range van 80000 tot heden een niet handige range is vanwege het relatief lage gemiddelde aantal posts van al die users vanaf dat ID.
Als dat geen handige range zou zijn - dan is er geen probleem aangezien dat de users van het afgelopen half jaar zijn :)
Nee, geen pagina vol inderdaad maar wel een hardleers persoon.
Voor de pagina's vol met slotjes moet je wat 'oudere' users nemen.
Dus vroeger was er een probleem, en dat gaan we nu oplossen door strenger te modererern, terwijl het probleem er niet meer is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TheBorg schreef op 11 april 2004 @ 01:05:

-edit-

-edit-
Ff bijdehandje gespeeld
Ik zou toch de voorkeur aan een TR hebben.
Ik vind het altijd zo irritant als users andere naar Google.com wijzen. Zelfs m'n oma kent het URL nu wel, wat heeft het voor'n meerwaarde? Geef op z'n allerminst wat keywords + resultaten mee.

Soms maak ik gebruik van de GoT search als ik ergens een probleem mee heb. Laatst zocht ik bijvoorbeeld naar Data recovery voor NTFS. Ik keek in de OM FAQ: OM FAQ / Beleid. Yeuh, een google link. |:(
Dus ik zocht verder op GoT. De relevante topics die ik vond waren geslot. Uiteraard stonden hier geen behulpzame replys bij: "Zie OM FAQ", "Zie Google", "Searchen". Ik moest dus dingen doen waar ik nu net mee bezig was. :|
Je kunt je voorstellen dat ik daarom wel erg voor een behulpzame afhandeling ben van een gesloten topic. Blijf anders lekker van het topic af ofzo, als mod. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

elevator schreef op 11 april 2004 @ 10:49:
[...]

Nee hoor - er zijn 20,000 users in die range.

Jij geeft eerder aan in dit topic dat je vindt dat het modbeleid veel te soepel is naar mensen die maar topics openen en altijd slotjes krijgen. Dan geef ik je 25% van het userbestand om mij een paar voorbeelden te geven, en je haalt er geen enkele uit.

Ligt het dan aan mij, of kan ik niet anders doen dan de conclusie trekken dat het niet helemaal klopt wat je dacht? :)
Neem een klein dorp met een supermarkt. Jaren blijft het dorp qua aantal maar gestaag groeien. Er zijn mensen in dat dorp die af-en-toe iets jatten uit de supermarkt en worden daarvoor gepakt. Er zijn ook een paar (handje vol) mensen die kleptomaan zijn en om de haverklap iets jatten uit de winkel. Ze zijn gelukkig al enorm vaak in de kraag gevat.

Maar dan. Om één of andere reden komt er een toestroom van mensen naar het dorp toe (vanuit de grote stad om heerlijk vrij op het platteland te gaan wonen ofzo). Veel van die nieuwe mensen gebruiken de oude buurtsuper niet als normale winkel om hun boodschappen te doen maar net even die -vlak-voor-sluitingstijd-inkopen-. Ook veel nieuwe mensen vinden die kleine buurtsuper niet interessant om daar inkopen te doen. Een enkele nieuwe inwoner wordt wel een trouwe klant van de buurtsuper. Maar er zijn heel wat mensen die dus een keer of 3 de super bezoeken of helemaal niet. Van die vele mensen die wel 3x de buurtsuper een keer bezoeken zijn er redelijk wat die 1, 2 of 3x gesnapt zijn vanwege diefstal.

Het wordt dan wel erg lastig om iemand aan te wijzen die vaak (25x ofzo) gesnapt is terwijl de (enorm grote) hoofdmoot maar max 3x binnen is geweest.

Probeer dat nou eens tot je door te laten dringen.
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/85433 9 slotjes
Wel heel weinig slotjes eigenlijk dit vind ik niet spannend hoor? :)
Dat vind jij weinig, ik vind het veel....
Waarvan een aantal over dezelfde vraag gaan of waar 'achter de schermen' al lang iets mee gedaan is. Hier komen we dus op het punt wat ik eerder aangaf - jij ziet aan de slotjes niet wat er door de moderators gebeurd.
Ook al is in een redelijk aantal keren dat het om dezelfde vraag gaat, het is wel kéér op keer een misstap. Nu twijfel ik er niet aan of jullie er wat aan doen. Ik geloof direct dat jullie er wat aan doen. Maar toch lijkt het bij sommige mensen niet door te dringen (ondanks de genomen acties) dat dat niet de manier van werken is.

Toegegeven: wat een user doet heb je als moderator gewoonweg niet in de hand. De enige oplossing die wel flink effect heeft is een (temp)ban maar ook die geeft geen zekerheid (en is nou niet echt het middel waar je direct naar moet grijpen...). Mensen kunnen natuurlijk een nieuw account openen en bij IP-ban gewoon ander IP aanvragen of via een proxy aan het werk gaan.

Ik zie best dat je in zekere zin met je handen op je rug gebonden staat als moderator. Ze terecht wijzen werkt lang niet altijd; het digitale internet is zo'n heerlijke muur die tussen foute user en mopperende mod in staat.... 'mep er maar op los, ik voel er toch niets van'. De sancties die wél direct gevolg hebben voor de user (temp/full ban/ip ban) zijn toch wel zodanig heftig dat je daar niet direct mee wil gaan lopen smijten. Dus kom je toch weer aan bij 'foei'.
Als dat geen handige range zou zijn - dan is er geen probleem aangezien dat de users van het afgelopen half jaar zijn :)
Ik denk daar wat anders over maar goed.

Ik kan z'n posthistory niet meer zien maar wellicht kan jij meer zien. Hij valt niet meer binnen de range maar deze user was echt heel erg:

UserID: 683011
topic ID van een topic van die user is 683011; z'n account ID weet ik niet

Dat is in ieder geval zo'n user die het voor elkaar heeft gekregen om vrachten slotjes op z'n naam te krijgen.
Dus vroeger was er een probleem, en dat gaan we nu oplossen door strenger te modererern, terwijl het probleem er niet meer is? :)
Ik heb blijkbaar een andere definitie voor het woord 'probleem' dan jij.
Sowiezo komen 'mijn' probleemgevallen gelukkig niet veel voor. Tegenwoordig lijken veel nieuwe users sneller ontmoedigd door 3x een slotje op hun 3 topics. Een ander probleem: toeloop van mensen die je niet wil hebben. Maar daar valt al helemaal geen barst aan te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 11-04-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 11:38:
Maar dan. Om één of andere reden komt er een toestroom van mensen naar het dorp toe (vanuit de grote stad om heerlijk vrij op het platteland te gaan wonen ofzo). Veel van die nieuwe mensen gebruiken de oude buurtsuper niet als normale winkel om hun boodschappen te doen maar net even die -vlak-voor-sluitingstijd-inkopen-. Ook veel nieuwe mensen vinden die kleine buurtsuper niet interessant om daar inkopen te doen. Een enkele nieuwe inwoner wordt wel een trouwe klant van de buurtsuper. Maar er zijn heel wat mensen die dus een keer of 3 de super bezoeken of helemaal niet. Van die vele mensen die wel 3x de buurtsuper een keer bezoeken zijn er redelijk wat die 1, 2 of 3x gesnapt zijn vanwege diefstal.
Leuke vergelijking.

Het topic ging over dat moderators strenger moeten sluiten.

Jouw vergelijking doortrekkende. In de grote stad vinden ze het misschien niet zo erg als je een plastic tasje meeneemt - ze verwachten zelfs eigenlijk niet dat je er voor betaalt, ook al staat er wel een geldkisje naast.

Jij komt nu in deze buurtsuper, en je neemt een tasje mee. Opeens komen er allerlei norse dorpelingen die tegen jou beginnen te schreeuwen "VUILE DIEF!!!", "CRIMINEEL!", "OPHANGEN MOETEN ZE JE!" en meer van dat soort uitingen. Jij vraagt je af waar je nu toch terecht bent gekomen - uiteindelijk komt de bedrijfsleider naar jou toe die net iets meer ervaring heeft in jouw soort. Nu hebben we de keuze uit 2 reacties:
  • De bedrijfsleider zegt: "Vuile crimineel! Je mag hier nooit meer komen!
  • De bedrijfsleider zegt: "Beste - in deze buurtsuper hebben we net wat andere regels - neem voor nu dit tasje maar mee, maar ik schrijf je naam eventjes op, en zorg ervoor dat het niet meer voorkomt.
Schijnbaar kies jij voor methode 1, ik kies persoonlijk voor methode 2.

Nu ga je er hier aan voorbij dat GoT niet bestaat uit één buurtsuper, maar uit een heel winkelcentrum - vol met eigen winkeltjes, vol met andere bedrijfsleiders (sommige winkels hebben wel 4 verschillende bedrijfsleiders zelfs!), en al die bedrijfsleiders hebben zo hun eigen invullen van de regeltjes. Het kan natuurlijk best zo zijn dat je in de supermarkt van een plateau best een stukje kaas mag pakken af en toe - maar dat je dit in de kaaswinkel niet mag.
Maar toch lijkt het bij sommige mensen niet door te dringen (ondanks de genomen acties) dat dat niet de manier van werken is.
Dit strookt niet met de rest van je verhaal. Als mensen het niet zouden snappen, zouden ze zoals jij zegt keer op keer slotjes behalen. Dat gebeurt in de praktijk niet.
Ik zie best dat je in zekere zin met je handen op je rug gebonden staat als moderator.
Wij zijn niet per se met handen gebonden - maar ik zie het probleem wat jij ervaart eigenlijk niet zo. Je hebt het over pagina's vol met slotjes - die er niet blijken te zijn. Je hebt het over users die keer op keer in de fout gaan, maar tegelijkertijd - volgens jou - heeft geen enkele user meer dan 3 topics. Ik volg het allemaal niet zo meer.
topic ID van een topic van die user is 683011; z'n account ID weet ik niet
Ook deze gebruiker heeft geen grote aantallen slotjes hoor? :)
Ik heb blijkbaar een andere definitie voor het woord 'probleem' dan jij.
Sowiezo komen 'mijn' probleemgevallen gelukkig niet veel voor.
Maar het hele topic gaat over dat de moderators anders moeten modereren - stregger moeten zijn zelfs.

Voor iets wat niet veel voorkomt?
Tegenwoordig lijken veel nieuwe users sneller ontmoedigd door 3x een slotje op hun 3 topics.
Of zou het toch stiekem alles zijn wat er achter de schermen gebeurt? :)
Een ander probleem: toeloop van mensen die je niet wil hebben. Maar daar valt al helemaal geen barst aan te doen.
Ik heb niet het idee dat GoT overspoeld wordt met mensen die we niet willen hebben. Feit is wel dat internet toegankelijker wordt voor iedereen - dat betekent ook dat mensen met minder 'forum' (/usenet/Fido) ervaring op GoT komen - en daar hebben wij als online community wmbt. ook een taak in om mensen de mogelijkheid te geven het juiste gedrag op te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En jij weet hem fraai verder uit te diepen :)
[knip]

Nu hebben we de keuze uit 2 reacties:
  • De bedrijfsleider zegt: "Vuile crimineel! Je mag hier nooit meer komen!
  • De bedrijfsleider zegt: "Beste - in deze buurtsuper hebben we net wat andere regels - neem voor nu dit tasje maar mee, maar ik schrijf je naam eventjes op, en zorg ervoor dat het niet meer voorkomt.
Schijnbaar kies jij voor methode 1, ik kies persoonlijk voor methode 2.
Nee. That is....

Manier 1 is niet de manier die in eerste instantie m'n voorkeur heeft.
Mensen een keer vertellen hoe het er aan toe hoort te gaan (manier 2) kan helemaal geen kwaad. Meerdere keren ook niet (jammer dat TR's getrashed worden.... daar kan je regelmatig in lezen dat ik er ook even bij vermeld als het om een nieuwe user gaat; maar ook uit het verleden kan je dat zien in m'n SM-topics... die niet getrashed zijn). Maar het moet toch ergens ophouden lijkt me.

Als buurtsupereigenaar zou je op een gegeven moment toch wel actie willen ondernemen tegen zo'n gast die het zo enorm vaak flikt om wat achterover te drukken (al is het maar een plastic tasje) en dat na herhaaldelijk waarschuwen.

Maar dan kom ik weer terug bij m'n punt wat verderop in m'n post stond: welke handeling is wel passend? Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Bannen (optie 2) ben ik niet zo'n enorme voorstander van tenzij het gaat om users die hier bewust de boel lopen te verkl*ten. Dat wil zeggen van die malloten die domweg volledig zinloze topics openen (Ik heb zin in een ijsje) in de serieuze (tech)fora. De users die het telkens weer vertikken om fatsoenlijk de FAQ door te lezen en dan ook aan te geven dat ze de tips uit de FAQ geprobeerd hebben, die krijgen toch vrij vaak (helemaal weer teruggrijpend naar de startpost van dit topic) het antwoord op een dienblad gepresenteerd.
één van de 'oorzaken' daarvan is denk ik dat het nogal eens meerdere mods betreft die de topics van zo'n user op slot gooien. Als het elke keer dezelfde mod zou zijn, dan zou zo'n luie diender sneller opvallen dan wanneer telkens een andere mod het topic sluit en dus elke keer 'voor het eerst een topic van die user sluit en dus allereerst een behulpzame sluitpost plaatst'. Snappez vous?
Nu ga je er hier aan voorbij dat GoT niet bestaat uit één buurtsuper, maar uit een heel winkelcentrum - vol met eigen winkeltjes, vol met andere bedrijfsleiders (sommige winkels hebben wel 4 verschillende bedrijfsleiders zelfs!), en al die bedrijfsleiders hebben zo hun eigen invullen van de regeltjes. Het kan natuurlijk best zo zijn dat je in de supermarkt van een plateau best een stukje kaas mag pakken af en toe - maar dat je dit in de kaaswinkel niet mag.
Uiteraard. Zie m'n verhaal boven je quote.
Dit strookt niet met de rest van je verhaal. Als mensen het niet zouden snappen, zouden ze zoals jij zegt keer op keer slotjes behalen. Dat gebeurt in de praktijk niet.
Is in het verleden wel gebeurd. Tegenwoordig mogelijk minder. Mede door de (zo lijkt het) veranderende mentaliteit.
Wij zijn niet per se met handen gebonden - maar ik zie het probleem wat jij ervaart eigenlijk niet zo. Je hebt het over pagina's vol met slotjes - die er niet blijken te zijn. Je hebt het over users die keer op keer in de fout gaan, maar tegelijkertijd - volgens jou - heeft geen enkele user meer dan 3 topics. Ik volg het allemaal niet zo meer.
Jij zegt mij te zoeken binnen de range van 80000 tot nu terwijl in DIE range dus veel users zijn met 0-tot-weinig posts zijn. Je moet het in ieder geval zoeken in de wat oudere range. Ik beweer dus niet tegelijkertijd 2 verschillende dingen.
Ook deze gebruiker heeft geen grote aantallen slotjes hoor? :)
UserID?
Ik ben aan het zoeken gegaan in m'n oude SM-posts. Ik heb in ieder geval een keer een SM-topic gestart voor een user die echt een vracht sloten op z'n naam heeft staan waar je U tegen zegt. Mja.... ik heb zo enorm veel SM-draadjes gestart.... vind hem er dan maar eens tussenuit. Ik meende dat ik hem gevonden had aan de hand van m'n commentaar maar dat is dus neit zo?
Maar het hele topic gaat over dat de moderators anders moeten modereren - stregger moeten zijn zelfs.

Voor iets wat niet veel voorkomt?
Wat is veel?

Een kern van het verhaal van de topicstarter is:
TheBorg schreef op 10 april 2004 @ 21:58:
Echter vandaag brak lichtelijk mijn klomp door een groot aantal geplaatste threads die (met alle respect) het op FOK! nog niet zouden overleven. Het lijkt wel of er users zijn die zo ontzettend lui zijn, dat ze liever een slotje zien dan de search gebruiken. Het antwoord komt toch wel voor het slotje. Dit is overigens ook deel van het beleid. Zie ook hier.
Bij nieuwe users die een eerste topic openen... och, geef aan hoe het moet en geef ze antwoord maar blijf dat niet doen bij herhaaldelijk dezelfde fout maken.
Of zou het toch stiekem alles zijn wat er achter de schermen gebeurt? :)
Vooruit... laten we het daar maar op houden dan.

Kan je een tipje van de sluier oplichten van de gemiddelde handelingen bij:
1) Eerste search/FAQ-topic starten
2) Tweede search/FAQ-topic starten
3) Derde search/FAQ-topic starten

Wat wordt daar zoal aan gedaan behalve bij de eerste keer in de sluitpost zeggen (voor de schermen) dat hij de FAQ moet lezen en de search moet gebruiken al dan niet vergezeld van het antwoord op de vraag?
Ik heb niet het idee dat GoT overspoeld wordt met mensen die we niet willen hebben. Feit is wel dat internet toegankelijker wordt voor iedereen - dat betekent ook dat mensen met minder 'forum' (/usenet/Fido) ervaring op GoT komen - en daar hebben wij als online community wmbt. ook een taak in om mensen de mogelijkheid te geven het juiste gedrag op te pakken :)
* WFvN is daar ook best voorstander van, maar waar leggen jullie de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 13:26:
Als buurtsupereigenaar zou je op een gegeven moment toch wel actie willen ondernemen tegen zo'n gast die het zo enorm vaak flikt om wat achterover te drukken (al is het maar een plastic tasje) en dat na herhaaldelijk waarschuwen.
En die actie wordt ook gewoon ondernomen :)
één van de 'oorzaken' daarvan is denk ik dat het nogal eens meerdere mods betreft die de topics van zo'n user op slot gooien. Als het elke keer dezelfde mod zou zijn, dan zou zo'n luie diender sneller opvallen dan wanneer telkens een andere mod het topic sluit en dus elke keer 'voor het eerst een topic van die user sluit en dus allereerst een behulpzame sluitpost plaatst'. Snappez vous?
In de praktijk valt dit wel mee - ook wij moderators kijken naar het post gedrag, hebben daar de de notes bij, en de verstuurde PM's.
Jij zegt mij te zoeken binnen de range van 80000 tot nu terwijl in DIE range dus veel users zijn met 0-tot-weinig posts zijn. Je moet het in ieder geval zoeken in de wat oudere range. Ik beweer dus niet tegelijkertijd 2 verschillende dingen.
Ik beperkte je range tot 80,000 omdat het - denk ik - niet zinvol is een reeks users te gaan bespreken van meer dan een half jaar terug - bovendien moet je je afvragen als je in 25% van de userbase niet zo'n user kan vinden, ofdat je het dan in 50% of in 75% wel makkelijker lukt :)
Kan je een tipje van de sluier oplichten van de gemiddelde handelingen bij:
1) Eerste search/FAQ-topic starten
2) Tweede search/FAQ-topic starten
3) Derde search/FAQ-topic starten

Wat wordt daar zoal aan gedaan behalve bij de eerste keer in de sluitpost zeggen (voor de schermen) dat hij de FAQ moet lezen en de search moet gebruiken al dan niet vergezeld van het antwoord op de vraag?
Elke moderator heeft hier natuurlijk een eigen manier in - bij mij verloopt zoiets als volgt:
  • Een user wordt de regeltjes uitgelegd in het topic - dit wordt genoteerd.
  • Bij een 2e topic kijk ik ofdat het topic beter is dan het eerste - een perfect topic hoeft van mij niet. Is het erg / net zo slecht - zal het dicht gaan met een verwijzing naar de eerdere uitleg - ook dit wordt weer genoteerd.
  • Bij een 3e topic waar geen verbetering in zit gaat er een mail naar de gebruiker toe waarin alles nog een keer uitgelegd wordt.
  • Bij een 4e ga je het OW traject in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

elevator schreef op 11 april 2004 @ 13:53:
Ik beperkte je range tot 80,000 omdat het - denk ik - niet zinvol is een reeks users te gaan bespreken van meer dan een half jaar terug - bovendien moet je je afvragen als je in 25% van de userbase niet zo'n user kan vinden, ofdat je het dan in 50% of in 75% wel makkelijker lukt :)
Als de mentaliteit van mensen verandert (mentaliteit van nieuwe users anders is dan die van meer dan een jaar geleden) wel natuurlijk. Maar dan zit je inderdaad wel te praten over andere problemen dan die die op dit moment aan de orde zijn.
Elke moderator heeft hier natuurlijk een eigen manier in - bij mij verloopt zoiets als volgt:
  • Een user wordt de regeltjes uitgelegd in het topic - dit wordt genoteerd.
  • Bij een 2e topic kijk ik ofdat het topic beter is dan het eerste - een perfect topic hoeft van mij niet. Is het erg / net zo slecht - zal het dicht gaan met een verwijzing naar de eerdere uitleg - ook dit wordt weer genoteerd.
  • Bij een 3e topic waar geen verbetering in zit gaat er een mail naar de gebruiker toe waarin alles nog een keer uitgelegd wordt.
  • Bij een 4e ga je het OW traject in.
Vrij duidelijk.

Mag ik dan daaruit concluderen dat zo'n uers na *zeg* 3 foute topics, dan herhaling van nog een stuk of 5 een bannetje aan z'n broek heeft? (al dan niet perm; maar een tempban lijkt me dan meer voor de hand liggend dan direct een permban)

Maar ook dat is natuurlijk weer lastig te beantwoorden. Betreft het een user die ook veel ander gedrag vertoont (bijvoorbeeld ook behulpzaam in topics van anderen) wat weer verzachtend kan werken....

Blijft lastig allemaal....
Blijft ook zeer afhankelijk van de mod(s) die de topics sluit(en) van die user... De één handelt anders dan de ander en als het meerdere mods betreft die meerdere topics van een user sluiten, dan zal de gemiddelde handelswijze ook wat zachter zijn neem ik aan. Ik ga er niet vanuit dat je bij elk slotje in de usernotes gaat zitten neuzen tenzij de naam je bekend voorkomt omdat je al vaker wat gesloten hebt van die user (wat weer niet voorkomt als de topics elke keer door een andere mod gesloten worden).

* WFvN denkt dat je hier een bijbeldikboek over kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WFvN schreef op 11 april 2004 @ 14:04:
Mag ik dan daaruit concluderen dat zo'n uers na *zeg* 3 foute topics, dan herhaling van nog een stuk of 5 een bannetje aan z'n broek heeft? (al dan niet perm; maar een tempban lijkt me dan meer voor de hand liggend dan direct een permban)
Een user die geen enkele groei doormaakt, zeer slechte topics opent zal vrij snel een ban traject in gaan ja. Meestal kunnen we dit gelukkig voorkomen door op tijd bij te sturen via topic closes, push messages en mails.
Maar ook dat is natuurlijk weer lastig te beantwoorden. Betreft het een user die ook veel ander gedrag vertoont (bijvoorbeeld ook behulpzaam in topics van anderen) wat weer verzachtend kan werken....
Klopt.
Ik ga er niet vanuit dat je bij elk slotje in de usernotes gaat zitten neuzen tenzij de naam je bekend voorkomt omdat je al vaker wat gesloten hebt van die user (wat weer niet voorkomt als de topics elke keer door een andere mod gesloten worden).
Ik lees erg vaak notes door in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Waarom krijg ik het beeld dat er te veel gedacht wordt dat users met veel slotjes in de topic history per definitie slechte users zijn?
Als dat de manier zou zijn van het inhoudelijk beoordelen van een user, dan had het er nu echt wel anders uitgezien op GoT hoor ;)

Het 'een beeld van een user krijgen' omvat echt wel meer dan even een korte 'view' op de topic history en daar slotjes tellen. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

momania schreef op 11 april 2004 @ 14:15:
Waarom krijg ik het beeld dat er te veel gedacht wordt dat users met veel slotjes in de topic history per definitie slechte users zijn?
Als dat de manier zou zijn van het inhoudelijk beoordelen van een user, dan had het er nu echt wel anders uitgezien op GoT hoor ;)

Het 'een beeld van een user krijgen' omvat echt wel meer dan even een korte 'view' op de topic history en daar slotjes tellen. ;)
Inderdaad. Diezelfde user kan voor hetzelfde geld in een heleboel topics een goede bijdrage geleverd hebben. Maar alleen een beetje lui zijn als hij zelf met vragen zit

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik ga er niet vanuit dat je bij elk slotje in de usernotes gaat zitten neuzen tenzij de naam je bekend voorkomt omdat je al vaker wat gesloten hebt van die user (wat weer niet voorkomt als de topics elke keer door een andere mod gesloten worden).
Daar verkijk je je op. Als ik denk van ' :X wat een topic, er springt spontaan een ster van in m'n beeldscherm' dan klik ik wel even op de posthistory en de notes. Zo iemand heeft ws. vrij snel een aardige hoeveelheid notes, en als je zo'n topic ziet en diegene heeft ook al een zooi notes dan hoef je niet helderziend te zijn om zonder ze te lezen te kunnen zeggen wat er wel ongeveer in zal staan ;)

En ik neem aan dat je het over dat soort echte 'bagger' topics hebt, niet over een per ongeluk verkeerd geplaatst topic of iets dat stomtoevallig laatste week nog voorbij kwam maar de topicstarter had niet goed gezocht etc. Zoiets kan iedereen wel 'es gebeuren, daar komt gewoon een slotje op en verder kijk je niet echt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wilke schreef op 11 april 2004 @ 14:54:
[...]

Daar verkijk je je op. Als ik denk van ' :X wat een topic, er springt spontaan een ster van in m'n beeldscherm' dan klik ik wel even op de posthistory en de notes. Zo iemand heeft ws. vrij snel een aardige hoeveelheid notes, en als je zo'n topic ziet en diegene heeft ook al een zooi notes dan hoef je niet helderziend te zijn om zonder ze te lezen te kunnen zeggen wat er wel ongeveer in zal staan ;)
Netjes van zowel jou als elevator dat je toch even checkt.
En ik neem aan dat je het over dat soort echte 'bagger' topics hebt, niet over een per ongeluk verkeerd geplaatst topic of iets dat stomtoevallig laatste week nog voorbij kwam maar de topicstarter had niet goed gezocht etc. Zoiets kan iedereen wel 'es gebeuren, daar komt gewoon een slotje op en verder kijk je niet echt idd.
Maar de kans bestaat natuurlijk net zo goed dat een user dat vaker 'wel 'es' overkomt; met name als het meerdere subfora betreft en er dus elke keer een andere mod op zit.
momania schreef op 11 april 2004 @ 14:15:
Dat weet ik ook niet
Dat zal ongetwijfeld. Mij hoor je dat ook niet zeggen.
De paar users die ik genoemd heb MET aantal slotjes erbij zijn a) slotjes op eigen topics en dus niet de topics meegerekend waar een slotje op zit maar die niet door die users gestart zijn en b) het veelal echt wel de topics zijn waar een slot op komt vanwege niet goed zoeken, weinig initiatief tonen, geen faq lezen etc.

Waarom krijg ik het beeld dat modjes te veel denken dat users denken dat veel slotjes bij een user in de history per definitie slechte users zijn? :+
Uiteraard.

Als je bij mij gaat kijken hoeveel slotjes ik op m'n naam heb staan...... dat zijn er vééééééél..... SM-topics bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is wel de bedoeling, maar dat is nog nooit officieel als mod policy doorgevoerd. het is al wel heel vaak voorgesteld en niet meer dan logisch.

Ik blijf erbij dat users dat soort topics toch echt links moeten laten liggen en dat moderators ervoor zijn om daar in te grijpen. Je zegt "wat zijn mods dan meer dan users om dat te mogen doen", nou wij zijn ervoor 'aangesteld'. JIJ kan het misschien wel netjes doen, maar 10 (of 10.000) anderen doen het lomp en vervelend en dat geeft een vervelende sfeer.

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 11-04-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik maak regelmatig TR's, en begin daar een steeds slechter gevoel bij te krijgen, ik doe mijn TR, vaak 1 woord, zoals 'faqwerk', maar ik mankeer niets aan mijn handen en als ik ze uit mijn zak haal kan ik er een hele mooie reply in dat topic bij scoren. Ik doe dan niet simpel www.google.com maar maak er '[google=google gebruiken]' van.

Een mooi voorbeeld vind ik zelf PC uitbreiden , ik heb daarvoor een TR gemaakt, en ben even later teruggekomen om er toch een post te scoren. Ik had een goed humeur, dus ik bleef maar editten, al zijn vragen beantwoord, en toen kwam euss er nog een keer overheen met nog een stel links in zijn sluitpost.

Wat heeft nu de voorkeur van de mods? enkel een TR maken en het topic verder negeren, of een TR + nuttige reply (naar het goede gedeelte van de goede faq wijzen, helpen met zoeken, paar voorbeeldtopics, doorvragen enz.)
Als reactie op Verwijderd in "Slechte topics." dus :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zolang je maar niet gaat roepen "dit is al drie keer gevraagd" of "zeg je mag pas na 24u kicken" of anders alleen maar reageert om iemand op de policy te wijzen, maar hem niet echt te helpen, vind ik het ongewenst.

Eigenlijk moet je gewoon ontopic reageren, dat is alles. Dit is dus iets wat ik zelf irritant vindt: C4l1m3r0 in "hirschmann"

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 11-04-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

JvS schreef op 11 april 2004 @ 23:06:
Zolang je maar niet gaat roepen "dit is al drie keer gevraagd" of "zeg je mag pas na 24u kicken" of anders alleen maar reageert om iemand op de policy te wijzen, maar hem niet echt te helpen, vind ik het ongewenst.

Eigenlijk moet je gewoon ontopic reageren, dat is alles. Dit is dus iets wat ik zelf irritant vindt: C4l1m3r0 in "hirschmann"
RAAR GEVAL
Nog veel mooier voorbeeld.... een flinke vracht nutteloze replies bij elkaar.
Pagina: 1