[Win2k]Installatie programma's crashen vaak

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, namelijk dat er iets in mijn W2k pro installatie niet goed meer is.
Wanneer ik bijvoorbeeld van UT2004 het installatieprogramma wil starten krijg ik deze melding:
The application failed to initialize properly (0xc0000005). Click on OK to terminate the application.
Nou is dit niet iets dat alleen bij UT2004 voorkomt (bij mijn broertje werkt ie prima).
Sommige installaties geven eerst een soortgelijke error en dan werken ze alsnog, en anderen werken gewoon *niet*.
Het lijkt nooit voor te komen bij installaties van WISE, of van NSIS, dus het lijkt ook nog af te hangen van welke software gebruikt is ofzo.
Maar het is eigenlijk altijd wel een installatieprogramma, blijkbaar voornamelijk die van Installshield :?
Ik heb SP3 geinstalleerd ('t was SP2), hopende dat eventuele kapotte Windows-files vervangen zouden worden door verse nieuwe. Helaasch, het werkt nog steeds niet.

Ik weet dat een nieuwe installatie van Windows het probleem zal oplossen maar ik zit niet zozeer te wachten op een reinstall momenteel, liever los ik het handmatig op (kan er dan nog van leren ook).
De knowledge-base van MS heeft voor zover ik kon zien niet echt iets over dit probleem (voor Access wel maar dat heeft hier weer niets mee te maken) en de search bood helaas ook geen soelaas.

Misschien iemand een idee waar het aan ligt?

Saved by the buoyancy of citrus

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Je zou kunnen proberen om SP4 (ook al weer een jaartje uit :P ) te installeren. Ik weet dat er een wijziging in de installer zit die met SP4 mee komt (Office wil bij mij niet meer installeren na SP4, wil wel na SP2 en SP3, dus na een reïnstall moet ik eerst SP2 installeren, dan Office en daarna SP4).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Mr. Liu schreef op 10 april 2004 @ 21:55:
Je zou kunnen proberen om SP4 (ook al weer een jaartje uit :P ) te installeren. Ik weet dat er een wijziging in de installer zit die met SP4 mee komt (Office wil bij mij niet meer installeren na SP4, wil wel na SP2 en SP3, dus na een reïnstall moet ik eerst SP2 installeren, dan Office en daarna SP4).
Ik zal het even proberen, wie niet waagt die niet wint. :)

[edit]

SP4 is geinstalleerd maar het heeft niets opgelost helaas..

[edit 2]
Even een updateje: buiten de bovengenoemde foutmelding krijg ik ook geregeld deze (niet uitsluitend bij installaties trouwens!):
MSVCRT.DLL for Win32

Error: MSVCRT.DLL is not compatible with Win32s.
Gevolgd door de eerstgenoemde fout.
Deze zou makkelijker op te lossen moeten zijn maar dat valt nogal tegen. Ik heb weleens MSVC++ runtime eroverheen geinstalleerd maar dat hielp hier weer niet tegen:?
Ergens is het kapot, en ik wil het graag repareren. Alleen als een SP niet helpt (2 zelfs), wat dan wel?

[ Voor 43% gewijzigd door Cyphax op 10-04-2004 22:48 ]

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Kleine update
Ik heb geprobeerd wat op deze pagina werd gesuggereerd; het volgende uitvoeren in een commandprompt:

code:
1
2
CACLS %systemroot%\System32\*.dll /E /G BUILTIN\Users:R
CACLS %systemroot%\System32\*.ocx /E /G BUILTIN\Users:R

Hij geeft dan een lijst van bestanden die zijn geprocessed maar de error blijft.
Op de pagina geven ze een oplossing voor "The application failed to initialize properly (0x0000022)." terwijl bij mij dat nummer 0xc0000005 is.

Verwijderd

Je kan opstarten met je windows 2000 cd en dan proberen je installatie te herstellen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Cyphax schreef op 10 april 2004 @ 21:51:
The application failed to initialize properly (0xc0000005). Click on OK to terminate the application.
Dit is een access violation voor zover ik weet. Probeer eens je geheugen te testen , en kijk eens ofdat je PC niet overgelockt is e.d. ? :)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
elevator schreef op 11 april 2004 @ 13:07:
[...]

Dit is een access violation voor zover ik weet. Probeer eens je geheugen te testen , en kijk eens ofdat je PC niet overgelockt is e.d. ? :)
De melding zelf is geen access violation, althans niet expliciet zoals je ze ook in Windows hebt.
Ik heb 'm WEL overgeclockt (van 1200 naar 1305MHz, 't is een Thunderbirdje (AXIA)) maar ik kan me eigenlijk niet zo heel goed voorstellen dat ie dan slecht werkt... ik ga wel even proberen of als ik 'm terugzet het weer werkt.
BTW: temps zijn niet te hoog, na de overclock idle 46 graden, stressed hooguit 55.
Even testen dus (fsb staat vrij hoog).

[updateje]
Mijn overclock was alleen een fsp wijziging van 133 naar 145MHz.
Na het terugzetten naar 133 geeft ie nog steeds dezelfde melding...
Ik heb eventjes memtest86 gedraaid, die gaf in eerste instantie niets geks maar hij heeft geen complete check gedaan nog, dat laat ik 'm in de loop van de dag doen (kan helaas niet in Windows?).

Ik heb nog steeds het vermoeden dat het aan Windows ligt ergens, ipv de hardware (dat hoop ik ook nogal!) :)
Wat dat betreft moet memtest maar uitwijzen of het geheugen in orde is.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 11-04-2004 13:39 ]

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Memtest-86 kwam wel met iets interessants. In de overgeclockte status kwamen er nogal wat errors uit. Na een paar minuten al.
Ik heb 'm weer teruggeclocked naar origineel en dus die 20 uur memtest laten draaien; geen enkele fout.
En het installatieprogramma werkt nog niet :(
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 11:25:
Je kan opstarten met je windows 2000 cd en dan proberen je installatie te herstellen.
Jouw suggestie heb ik ook geprobeerd :)
Het resultaat was dat na de reboot (na het repairen) explorer heel slecht werkte.
Ik heb SP4 er weer overheen geinstalleerd en het werkt weer als voorheen.

Het probleem is er dus nog niet mee opgelost :'(

[ Voor 46% gewijzigd door Cyphax op 12-04-2004 11:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je geheugen corrupt is tijdens het overclocken, en je hebt daarmee je Windows gedraait is (wat mij betreft) vanaf dat moment je Windows installatie niet meer te vertrouwen :)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
elevator schreef op 12 april 2004 @ 11:51:
Als je geheugen corrupt is tijdens het overclocken, en je hebt daarmee je Windows gedraait is (wat mij betreft) vanaf dat moment je Windows installatie niet meer te vertrouwen :)
Nou precies, die corrupte bestanden (het kunnen er toch niet veel zijn, want hij draait eigenlijk verder prima hoor) wil ik dus vervangen maar dan moet ik wel weten welke het zijn. :)
Als ik er maar achter kom WAAR het nu zit, dan kan ik dat gedeelte proberen te fixen, en hoef ik niet helemaal opnieuw te installeren (dat probeer ik even te voorkomen).

Pagina: 1