Dual Channel probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Hallo Tweakers,

Ik heb het volgende probleem met mijn 2x 256MB 400Mhz pc3200 a-merk geheugen. Gekocht bij Funprice. Op de modules staat JETRAM.

Dit in combinatie met een Abit is-7 Moederbord.

Intel pentium 4 2,8Ghz

Mijn besturingssysteem is Windows XP Pro met SP1

Videokaart radeon XT 128 MB Standaard van Funprice.

Wat is het probleem.

Zodra ik een game speel BV MOH Allied Assault, Spearhead of Call of Duty klapt de computer eruit. Ik moet dan eerst de voedingsstekker uit de computer trekken, via de powerbutton ontladen, om hem met de powerknop weer aan de praat te krijgen.

Dit gebeurt alleen als de geheugen banken 1 en 3 of 2 en 4 gebruikt worden in de dual channel mode(Dit geeft moederbord dan ook aan).

Doe ik de modules in 1 en 2 of 3 en 4 dan zijn er geen problemen, echter de dual channel mode werkt dan niet.

Wat heb ik tot nog toe geprobeert:

Memtest uitgevoerd op de geheugen modules, geen fouten gevonden.

Diverse drivers voor de videokaart geprobeerd.

De bios in de default stand gezet.

Sisoft Sandra gedraait in de dual channel mode, zowel benchmark als presatie tuner, geen problemen gevonden.

Elke module apart laten draaien, geen fouten gevonden

Future mark 2004 gedraait alle testen, geen problemen gevonden

ALs ik niet de dual channel mode gebruik kan ik zelf modificaties in de bios aanbrengen, om het geheugen strakker te zetten, dit geeft geen problemen.

Wie heeft er voor mij een oplossing?

Of moet ik het geheugen terug brengen voor een ander merk, zoja welke?

Gaarne jullie hulp

_/-\o_ _/-\o_

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoe zijn je voltages? Om zomaar de conclusie te trekken dat het aan je dual-channel opstelling ligt vindt ik een beetje te voorbarig.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan je ander geheugen proberen in de dual channel opstellinge? Kan zijn dat die geheugen niet goed wilt samenwerken met je mobo.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
voltage of temp probleem kijk daar eens naar

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je ook al een memtest gedraaid terwijl je het geheugen in Dual Channel had? Sommig geheugen draait dan een stuk instabieler namelijk.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Dirtyharry
AtleX schreef op 10 april 2004 @ 21:36:
Hoe zijn je voltages? Om zomaar de conclusie te trekken dat het aan je dual-channel opstelling ligt vindt ik een beetje te voorbarig.
Voltages zijn ok.

Er hangt een twee weken oude voeding in van Q-tec ( ik weet volgens velen een bagger merk, maar ja de EUri's he) van 400Watt.

Zowel in de Bios als met Speedtest gemeten.

• Dirtyharry
--MeAngry-- schreef op 10 april 2004 @ 21:39:
Heb je ook al een memtest gedraaid terwijl je het geheugen in Dual Channel had? Sommig geheugen draait dan een stuk instabieler namelijk.
In beide opstellingen geen fouten.

Ook nog apart getest geen fouten.

• Dirtyharry
pisart schreef op 10 april 2004 @ 21:38:
Kan je ander geheugen proberen in de dual channel opstellinge? Kan zijn dat die geheugen niet goed wilt samenwerken met je mobo.
Helaas geen ander geheugen om te testen. :'( :'(

• Dirtyharry
wouter37 schreef op 10 april 2004 @ 21:39:
voltage of temp probleem kijk daar eens naar
Voltages zijn goed.

Temps zijn het zelfde als bij de nondual channel mode en deze geeft geen problemen.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gebruik eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop ipv zo vaak na mekaar te posten. ;)

Heb je al eens in dual channel je timings verlaagd?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Het moment dat je probleem opdoemt wijst er welliswaar niet echt op, maar de symptomen wijzen er wel gedeeltelijk op : brakke voeding. Een voeding beter dan die Q-tec proberen zal geen kwaad kunnen. Als je geen andere voeding hebt kan je ook in de winkel vragen of je daar met een andere voeding kan testen, als je belooft die te kopen als dat je probleem oplost vinden ze dat vast goed ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb even rond geneusd maar is dit mogelijk iets ? Alhoewel ik het niet echt kan rijmen met het feit dat het wel werkt in niet dual channel mode, kan het wel weer omdat je bij performance vreters plat gaat. Verder een heel ander ding, de Asus P4P800 ( Het 865P broertje van de IS7 ) heeft een "feature" die PAT van de 875 enabled op de 865, daar heb ik zelf wel eea aan gedonder mee gehad. Ik weet niet of de IS7 dat ook heeft, ik kon het zo gauw niet vinden maar mischien kun je even in je bios neuzen ?

Tot slot nog, heb je het nieuwste bios al ? if not click here en heb je een prescott of northwood core ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Dirtyharry
pisart schreef op 10 april 2004 @ 21:49:
Gebruik eens de [afbeelding] knop ipv zo vaak na mekaar te posten. ;)

Heb je al eens in dual channel je timings verlaagd?
De timings staan op hun laagst, als ik in dual channel werk.

Voeding:

Waarom heb ik dan geen problemen, als ik non dual channel werk?

Dat in de winkel uitproberen, gaan ik proberen, zodra ik contact met funprice heb gehad.

Processor: Ik heb een prescott.

Ik gebruik de laatste bios versie namelijk 19.

Ik heb niks over de PAT kunnen vinden in de Bios.

[ Voor 32% gewijzigd door Dirtyharry op 10-04-2004 22:02 ]

• Dirtyharry
Niemand met eventuele oplossing? :'( :'(

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

DirtyHArry schreef op 11 april 2004 @ 11:00:
Niemand met eventuele oplossing? :'( :'(
Kan je even hier naar kijken? Niet kicken binnen 24 uur :)

• Dionysus007281
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Mijn vader had precies hetzelfde probleem, ook met Jetram van Funprice. Ik heb die stickies omgeruild voor een ander merk (weet zo niet meer welke), en sindsdien draait alles goed. Dit was trouwens op een Asus A7N8X DL.

Ik zou ff de PC meenemen naar Funprice, en ze daar ander geheugen laten proberen. Doen ze eigenlijk nooit moeilijk over.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
misschien bios ff updaten?
er is vast wel een nieuwe versie

• Ghost(NL)
  • Niet online
He Dude88 leuk dat je ook meedenkt maar lees eerst het topic ff door, TS had dat al gedaan.

En voor de TS, is er mischien voor de Abit IS7 een lijst met welke modules wel en welke niet worden ondersteund ? If not dan idd even bij Funprice ander mem laten testen zoals Dionysus.. oppert.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Dirtyharry
W3ird_N3rd schreef op 11 april 2004 @ 11:31:
[...]

Kan je even hier naar kijken? Niet kicken binnen 24 uur :)
Sorry Foutje wist niet dat mijn reactie ook als een schopje werd gezien. 8)7 8)7

• Dirtyharry
Ghostrider(NL) schreef op 11 april 2004 @ 12:36:
He Dude88 leuk dat je ook meedenkt maar lees eerst het topic ff door, TS had dat al gedaan.

En voor de TS, is er mischien voor de Abit IS7 een lijst met welke modules wel en welke niet worden ondersteund ? If not dan idd even bij Funprice ander mem laten testen zoals Dionysus.. oppert.
Tot zover een ieder bedankt het wordt dus een reisje naar Funprice voor andere
geheugen modules. _/-\o_

Ik zal eens ff zoeken op het naar zo'n lijstje van ondersteunde modules.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirtyharry op 11-04-2004 14:40 ]

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:54
DirtyHArry schreef op 11 april 2004 @ 14:39:
[...]

Ik zal eens ff zoeken op het naar zo'n lijstje van ondersteunde modules.
Ik heb Transcend geheugen van FP dat gaat wel goed op dualchannel Asus A7N8X-Deluxe 2.0

• Dirtyharry
Chiel schreef op 11 april 2004 @ 14:45:
[...]
Ik heb Transcend geheugen van FP dat gaat wel goed op dualchannel Asus A7N8X-Deluxe 2.0
Het enige dat ik vind op de abit site is een lijstje met geheugenfabrikanten die door Abit ondersteund\geadviseerd worden.

En Jetram staat daar niet bij.

Is kijken of funprice de boel wil omruilen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirtyharry op 11-04-2004 14:54 ]

• Dirtyharry
Na een tijdje zoeken op het abit forum(waar het stikt van de dual channel problemen.)

Bleek dat als je het voltage van het geheugen verhoogd, dit soms wil helpen.

Tevens je modules plaatsen in dimm 2 en dimm 4 wilde weleens voor een oplossing zorgen.

Ik heb mijn voltage voor het geheugen verhoogd van 2.60 naar 2.70 volt.
Tevens het geheugen in de banken 2 en 4 gedouwd.

Hiermee een tijdje getest en de computer knalde er nietuit.

Toen terug gegaan naar 2.65volt, weer getest en weer blijft de computer werken.

Het ziet er dus naar uit dat het probleem opgelost is.

Ipv morgen naar Funprice toetegaan ga ik ze nu bellen, om te vragen of hiervan bij hun iets bekend is.

Ik hou jullie op de hoogte

• Dirtyharry
DirtyHArry schreef op 12 april 2004 @ 19:43:
Na een tijdje zoeken op het abit forum(waar het stikt van de dual channel problemen.)

Bleek dat als je het voltage van het geheugen verhoogd, dit soms wil helpen.

Tevens je modules plaatsen in dimm 2 en dimm 4 wilde weleens voor een oplossing zorgen.

Ik heb mijn voltage voor het geheugen verhoogd van 2.60 naar 2.70 volt.
Tevens het geheugen in de banken 2 en 4 gedouwd.

Hiermee een tijdje getest en de computer knalde er nietuit.

Toen terug gegaan naar 2.65volt, weer getest en weer blijft de computer werken.

Het ziet er dus naar uit dat het probleem opgelost is.

Ipv morgen naar Funprice toetegaan ga ik ze nu bellen, om te vragen of hiervan bij hun iets bekend is.

Ik hou jullie op de hoogte
Das balen gisteren avond toch weer vastopers gekregen nadat alles in het begin prima werkte.

Vanmorgen op de fiets naar Funprice en mijn probleem voorgelegd.

Ze hadden al vaker van problemen gehoord van Transcand\Jetram en Dual Channel.

Mijn modules werden dan ook zonder problemen omgeruild voor Kingston modules en dat zonder bijbetalen _/-\o_ :*)

Ik ben nu aan het testen.

Eens kijken of nu wel alles blijft draaien. De eerste test zien er hoopvol uit, maar dat was gisterenavond ook.

• Ghost(NL)
  • Niet online
Welke modules heb je nu exact ? Ikzelf heb de Kingston KVR400X64C3A/512. Geen supersnelle monsters ik weet het maar ze draaien uitstekend in mijn machientje en vooral super stabiel.

• Dirtyharry
Ghostrider(NL) schreef op 13 april 2004 @ 21:32:
Welke modules heb je nu exact ? Ikzelf heb de Kingston KVR400X64C3A/512. Geen supersnelle monsters ik weet het maar ze draaien uitstekend in mijn machientje en vooral super stabiel.
Ik heb sinds gisteren ook dezelfde modules die jij hebt.

Helaas knalde de computer er gisterenavond weer uit.

• Dirtyharry
Vanmorgen weer naar Funprice gebeld.

Probleem weer voorgelegd.

Kom maar hier heen dan krijg je nu modules die het zeker doen.

Na overleg in de winkel( techische dienst) die verzekerde de modules die ik had(de Kingston dus) moesten werken.

Nog ff door gepraat en de medewerkers kwamen samen tot de conclusie dat het ook weleens aan de 3 weken oude Q-tec voeding kon liggen.

Ik kon van hun een Chieftec voeding meekrijgen om te testen.

Voeding ingebouwd Kigstonmodules (KVR400X64C3A\256) erin en testen maar.

En wat schetst mijn verbazing. Het werkt perfect.

Diverse testen met 3dmark03 uit gevoerd, computer blijft werken.

Bij de game Medal of Honor ook geen problemen meer.

Dus het ziet er hoopvol uit. :9 :9

Ik laat weer weten hoe het verder gaat :*)

• Ghost(NL)
  • Niet online
Mooi man ik ben benieuwd ! Suc6 ermee for so far.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

DirtyHArry schreef op 14 april 2004 @ 16:47:
Vanmorgen weer naar Funprice gebeld.

Probleem weer voorgelegd.

Kom maar hier heen dan krijg je nu modules die het zeker doen.

Na overleg in de winkel( techische dienst) die verzekerde de modules die ik had(de Kingston dus) moesten werken.

Nog ff door gepraat en de medewerkers kwamen samen tot de conclusie dat het ook weleens aan de 3 weken oude Q-tec voeding kon liggen.

Ik kon van hun een Chieftec voeding meekrijgen om te testen.

Voeding ingebouwd Kigstonmodules (KVR400X64C3A\256) erin en testen maar.

En wat schetst mijn verbazing. Het werkt perfect.

Diverse testen met 3dmark03 uit gevoerd, computer blijft werken.

Bij de game Medal of Honor ook geen problemen meer.

Dus het ziet er hoopvol uit. :9 :9

Ik laat weer weten hoe het verder gaat :*)
dit werd je op 10 april al gezegt dat dat t probleem was :X

Maar goed beter dat het opgelost is :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Dirtyharry
Hubert schreef op 15 april 2004 @ 11:41:
[...]

dit werd je op 10 april al gezegt dat dat t probleem was :X

Maar goed beter dat het opgelost is :)
Wat je zegt klopt.

Hierbij dan ook excuses aan een ieder die met de optie kwam dat het wel eens aan de voeding kon liggen _/-\o_

Maar wie verdenkt in godsnaam een 3 weken oude voeding 8)7 8)7
Ook bij Funprice was dit niet de eerste optie.

• Dirtyharry
Gisterenavond de hele avond verder aan het testen geweest en de computer is er geen enkele keer uitgeknald. :) :)

Vandaag weer contact gehad met Funprice. Ik mag mijn Q-tec voeding omruilen voor een ander tw een Enhance 360watt Low noise.

Mijn vraag is dit wat qua voeding?

Volgens de TD van Fp was dit een zeer stabiele voeding.

Hij was niet voorradig dus zolang draai ik nog op de Chaintech voeding van Funprice. :)

Wordt vervolgd >:)

• Ghost(NL)
  • Niet online
Hey das mooi dirty, ik heb zelf deze en daar ben ik zelf super tevreden over ook in mijn huidige config dus als ik je er 1 mag aanraden, deze bijv.

Verwijderd

DirtyHArry schreef op 15 april 2004 @ 19:34:
Gisterenavond de hele avond verder aan het testen geweest en de computer is er geen enkele keer uitgeknald. :) :)

Vandaag weer contact gehad met Funprice. Ik mag mijn Q-tec voeding omruilen voor een ander tw een Enhance 360watt Low noise.

Volgens de TD van Fp was dit een zeer stabiele voeding.
nog NOOIT van gehoord. mijn advies: neem gewoon een goed bekend merk; Zalman, Antec of Enermax

• Dirtyharry
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:41:
[...]

nog NOOIT van gehoord. mijn advies: neem gewoon een goed bekend merk; Zalman, Antec of Enermax
Als eerste bedankt voor jullie advies, maar die verrotte euri's hé. 8)7 8)7

Zoals je zelf al zegt Ghost op je specs site nadeel:Prijs

Anders had ik zeker één van de topmerken gekozen. :9

• Ghost(NL)
  • Niet online
Ja dat blijft altijd, ik kan ook niet in andersman portemonee kijken, maar probeer dan iig. een zo duur mogelijke 350watt te kopen ipv een goedkope 550 oid want ik garandeer je dat die 350 Watt absoluut de betere is tov die 550 binnen de zelfde prijsklasse that is.

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn advies is om bij te betalen(als dat moet)...en de Chieftec 420watt voeding te kopen. Als je gaat omruilen voor een q-tec, neem dan die nieuwe versie met 12cm fan ("400watt one big fan"). Helemaal beter zou zijn als je je geld terugkreeg en ergens anders een andere voeding koopt, want keuze bij ze is wel beperkt, kijk dan uit naar een aopen/fortron/huntkey(beste prijs/kwaliteit).

• Dirtyharry
Sergej schreef op 15 april 2004 @ 20:23:
Mijn advies is om bij te betalen(als dat moet)...en de Chieftec 420watt voeding te kopen. Als je gaat omruilen voor een q-tec, neem dan die nieuwe versie met 12cm fan ("400watt one big fan"). Helemaal beter zou zijn als je je geld terugkreeg en ergens anders een andere voeding koopt, want keuze bij ze is wel beperkt, kijk dan uit naar een aopen/fortron/huntkey(beste prijs/kwaliteit).
Ik vind niet dat ik nu naar een andere zaak moet gaan. Ze hebben me hier goed geholpen en goede service in deze barre tijden is ook wat waard.

Ik zal eens in onderhandeling gaan over die chieftec, deze was ook niet opvoorraad. :'(

Waarom de bigfan en niet de dual fan?

• Ghost(NL)
  • Niet online
Ik vind idd dat bij funprice blijven een redelijk goed plan is, als je goed helpen is dat ook wat waard. Maar idd is het geen gek idee om te kijken of je ergens in het midden oid uit kan komen met de meerprijs van een goede, lees chieftec, voeding :)

Je bent toch enkele malen langs geweest enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost(NL) op 15-04-2004 21:02 ]

• Sergej
  • Niet online
Ik heb de dual fan 400watt versie van de q-tec van binnen gezien, was gewoon waardeloos, heel goedkope onderdelen, merkloze condensatoren. De nieuwe bigfan versie heb ik eigenlijk niet van binnen gezien, maar heb hem wel in mijn handen gehad. Wat ik nu ga zeggen klinkt heel flauw maar is meestal wel waar bij voedingen, de bigfan versie voelt duidelijk zwaarder(letterlijk>massa) aan dan de dual fan versie. En ik ken geen dure voedingen met een kleine massa, goeie voedingen zijn letterlijk zwaarder(o.a. door grotere heatsinks, extra stabilisatietrafo's).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
DirtyHArry schreef op 15 april 2004 @ 19:34:

Enhance is erg goed spul. kan zich mákkelijk meten met Enermax, Antec e.d. Maken ook veel professionele voedingen (as in server en workstation PSU's) :)

Dat ik zelf toevallig een Enhance heb heeft niks met mijn mening te maken hoor O-)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dirtyharry
Sergej schreef op 15 april 2004 @ 21:17:
Ik heb de dual fan 400watt versie van de q-tec van binnen gezien, was gewoon waardeloos, heel goedkope onderdelen, merkloze condensatoren. De nieuwe bigfan versie heb ik eigenlijk niet van binnen gezien, maar heb hem wel in mijn handen gehad. Wat ik nu ga zeggen klinkt heel flauw maar is meestal wel waar bij voedingen, de bigfan versie voelt duidelijk zwaarder(letterlijk>massa) aan dan de dual fan versie. En ik ken geen dure voedingen met een kleine massa, goeie voedingen zijn letterlijk zwaarder(o.a. door grotere heatsinks, extra stabilisatietrafo's).
Dit verhaal van jouw lijkt te kloppen.

ook de chieftecvoeding, die ik nu van FP te leen heb is qua gewicht inderdaad een stuk zwaarder dan de Q-tec Bigfan.

Ook is hij (de chieftec) veel stiller en dat zonder Lownoise predicaat. De q-tec lijkt in het begin stiller, maar als hij even draait is het net een stofzuiger.

Degene die ik nu hoor is de koeler van mijn Northbridge.
Met de Q-tec hoorde ik die niet, maar hoorde ik de Q-tec.

• Dirtyharry
Abbadon schreef op 15 april 2004 @ 21:20:
[...]

Enhance is erg goed spul. kan zich mákkelijk meten met Enermax, Antec e.d. Maken ook veel professionele voedingen (as in server en workstation PSU's) :)

Dat ik zelf toevallig een Enhance heb heeft niks met mijn mening te maken hoor O-)
Bedankt voor de link. Ik ga nu zeker voor de Enhance.

Zeker als ABBADON het zegt (liklik slijm slijm O-) )

Ik weet alleen nog niet welke voeding\type ik krijg.

Kleine update:

Vanmiddag gebeld, voeding was helaas niet geleverd door de leverancier. :'(

Ik word nu door hun gebeld wanneer hij gearriveerd is.

Wordt vervolg als de voeding binnen is ;)

• Dirtyharry
Hallo Tweakers,

FF een update,

Na 1.5week maar eens ff naar Funprice gebeld vandaag.

Gevraagd of de voeding al binnen was.

Helaas, dus niet :'(

Ik zei nog tegen die verkoper het zijn wel lage lonen landen, maar dat er zolang overdoen om een voeding te bouwen >:) >:) .

Ondertussen draait de chieftec van Funprice nog perfect door ;) ;) .

Ik heb dus niet echt haast :P

Tot de volgende update

• Sergej
  • Niet online
Hmmmmz, laat het ons weten ;) ....en als je Enhance binnen is...laat ons dan weten wat je ervan vindt(en of ie letterlijk zwaar aanvoelt 8) ..(vind ik namelijk wel interessant).

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Q-tec was sowieso een slechte keuzen :P Het Wibra merk onder de voedingen |:( Misschien kun je een Tagan voeding overwegen, uitstekende voedingen en zeer compleet/stil :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Sergej
  • Niet online
zie jij op funprice.nl ergens tagan staan? :/ Het was/is de bedoeling dat zijn keuze bij funprice zou blijven

• Dirtyharry
De laatste update >:)

Vandaag maar weer met Funprice gebeld en gevraagd of ze al Enhance voedingen binnen hadden.

Nee was het antwoord, zaten ze met smart op te wachten. :'(

Ik baalen dus. Zegt die gozer in één keer bent u die(naam) uit naam (dorp)?

Ik zeg Ja, Hij zegt wacht ff hij kijkt in het zysteem en zegt we hebben de enhance voor u klaar liggen. Kunt u vanmiddag ophalen. ;) ;) .

Ik viel bijna van mijn stoel. (Ze zouden mij namelijk bellen als hij klaar lag, maar goed).

Voeding vanmiddag opgehaald.

Het is een Enhance XA Tranquillity power Ultra Quiet Series
360 watt Double Fan, Geschikt voor P4 en AMD (Athlon)

Modelnummer:ATX-1136H, 360 Watts Power Supply W/PFC

http://www.enhanceusa.com/acdc_atxatx12v.htm#ATX-1136H

Pentium 4 aansluiting
Moederbord aansluiting
3 kabels voor Hdd met 2 stekker waarvan 2 met een floppyaansluiting.
S-Ata kabel aansluiting
En nog een extra (waar die voor dient weet ik niet)

Tevens een voedingkabel (Stopcontact en Computer)

Hij is erg zwaar. Het tasje was bijna even zwaar als toen ik met twee voedingen (Chieftec en Q-tec) heen ging.

De voeding lijnen zijn stabiel ook onder belasting

Er zitten twee fan's in van 80mm.

De geluidsproductie valt erg mee. Ik hoor meer mijn NB cooler en mijn HD draaien, dan de voeding.

Kortom ik ben tevreden.

En de Dual channel werkt perfect >:)

• Dirtyharry
ALs er geen reacties meer zijn mag deze van mij dicht ;)

En een ieder bedankt voor zijn of haar medewerking in het oplossen van het probleem. _/-\o_ _/-\o_

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Opgeloste topics hoeven niet dicht hoor :).

Gewoon laten wegzakken :z

Pagina: 1