Hallo Tweakers,
Ik heb het volgende probleem met mijn 2x 256MB 400Mhz pc3200 a-merk geheugen. Gekocht bij Funprice. Op de modules staat JETRAM.
Dit in combinatie met een Abit is-7 Moederbord.
Intel pentium 4 2,8Ghz
Mijn besturingssysteem is Windows XP Pro met SP1
Videokaart radeon XT 128 MB Standaard van Funprice.
Wat is het probleem.
Zodra ik een game speel BV MOH Allied Assault, Spearhead of Call of Duty klapt de computer eruit. Ik moet dan eerst de voedingsstekker uit de computer trekken, via de powerbutton ontladen, om hem met de powerknop weer aan de praat te krijgen.
Dit gebeurt alleen als de geheugen banken 1 en 3 of 2 en 4 gebruikt worden in de dual channel mode(Dit geeft moederbord dan ook aan).
Doe ik de modules in 1 en 2 of 3 en 4 dan zijn er geen problemen, echter de dual channel mode werkt dan niet.
Wat heb ik tot nog toe geprobeert:
Memtest uitgevoerd op de geheugen modules, geen fouten gevonden.
Diverse drivers voor de videokaart geprobeerd.
De bios in de default stand gezet.
Sisoft Sandra gedraait in de dual channel mode, zowel benchmark als presatie tuner, geen problemen gevonden.
Elke module apart laten draaien, geen fouten gevonden
Future mark 2004 gedraait alle testen, geen problemen gevonden
ALs ik niet de dual channel mode gebruik kan ik zelf modificaties in de bios aanbrengen, om het geheugen strakker te zetten, dit geeft geen problemen.
Wie heeft er voor mij een oplossing?
Of moet ik het geheugen terug brengen voor een ander merk, zoja welke?
Gaarne jullie hulp
Ik heb het volgende probleem met mijn 2x 256MB 400Mhz pc3200 a-merk geheugen. Gekocht bij Funprice. Op de modules staat JETRAM.
Dit in combinatie met een Abit is-7 Moederbord.
Intel pentium 4 2,8Ghz
Mijn besturingssysteem is Windows XP Pro met SP1
Videokaart radeon XT 128 MB Standaard van Funprice.
Wat is het probleem.
Zodra ik een game speel BV MOH Allied Assault, Spearhead of Call of Duty klapt de computer eruit. Ik moet dan eerst de voedingsstekker uit de computer trekken, via de powerbutton ontladen, om hem met de powerknop weer aan de praat te krijgen.
Dit gebeurt alleen als de geheugen banken 1 en 3 of 2 en 4 gebruikt worden in de dual channel mode(Dit geeft moederbord dan ook aan).
Doe ik de modules in 1 en 2 of 3 en 4 dan zijn er geen problemen, echter de dual channel mode werkt dan niet.
Wat heb ik tot nog toe geprobeert:
Memtest uitgevoerd op de geheugen modules, geen fouten gevonden.
Diverse drivers voor de videokaart geprobeerd.
De bios in de default stand gezet.
Sisoft Sandra gedraait in de dual channel mode, zowel benchmark als presatie tuner, geen problemen gevonden.
Elke module apart laten draaien, geen fouten gevonden
Future mark 2004 gedraait alle testen, geen problemen gevonden
ALs ik niet de dual channel mode gebruik kan ik zelf modificaties in de bios aanbrengen, om het geheugen strakker te zetten, dit geeft geen problemen.
Wie heeft er voor mij een oplossing?
Of moet ik het geheugen terug brengen voor een ander merk, zoja welke?
Gaarne jullie hulp