Toon posts:

[XP] Windows 'hangt' na X minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe PC maar deze loopt naar X-aantal minuten vast. Ene keer na 5 min, andere keer na 20 min..

Geen blauw scherm oid, maar alles 'hangt'. De muis kan je niet meer bewegen en ctr-alt-del werkt ook niet.

Nu denk ik zelf dat dit aan de voeding ligt aangezien deze op de standaard settings staan.

specs:

Asus K8V Deluxe
AMD Athlon64 3000+ (boxed)
512 MD DDRAM
Asus A9600 XT TVD ATI Radeon 128Mb
WD 200Gb 7200rpm 8Mb cache

Weet iemand hoe hoog ik de voltages in de bios kan zetten? of wat is ongeveer de standaard voor deze configuratie? Trail and error is in principe niet te doen aangezien de comp na random minuten vastloopt. Of zou dit ergens anders aan kunnen liggen?

Tia

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:57
als je ook nog ff kunt zeggen welke voeding je hebt...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens in de "Hangen en Crashen" (oid :P ) Troubleshooter gekeken - deze kan je terugvinden in een van de FAQ's van een van de hardware fora - zoek er eventjes op :)

Verder - controleer even ofdat je temperaturen wel in orde zijn :)

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Just one word required or actually seven. blaster tm variant f. Heb precies hetzelfe prbleem gehad.

• elevator
  • Niet online

elevator

Blaster zorgt er volgens mij meer voor dat je PC reboot - het echt freezen gebeurt meestal niet met blaster vziw? :)

Verwijderd

Topicstarter
Virus is uitgesloten aangezien het een nieuwe installatie van windows betreft en de HD is nieuw.

Voeding is een chieftec 360 watt.

Idle temp is ~31 graden direct na een crash gecheckt in de bios..

• elevator
  • Niet online

elevator

Een nieuwe installatie van Windows sluit absoluut geen virus uit - juist een nieuwe (niet up-to-date installatie) is een garantie voor veel virussen. Omdat je PC echter echt "freezed" vermoed ik dat niet.

Kan je eens proberen voor me om het OS uit te sluiten door bv. eens met Knoppix te booten om te zien ofdat je PC dan ook crashed? :)

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 21:02:
Weet iemand hoe hoog ik de voltages in de bios kan zetten?
Ik begrijp dat je deze hebt opgeschroefd? = oorzaak instabiliteit (als ze te hoog staan)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb er niks aan veranderd maar mijn eerste gedachte was dat het hier aan kan liggen.

Ben nu wel wat wijzer geworden. Ik weet nu vrijwel zeker dat het aan de driver software ligt van de video kaart. Zodra ik deze installeer (van asus of ati) dan hangt het systeem. Deinstalleer ik deze dan is het systeem weer stabiel. Heb ook de eerdere catalyst drivers geprobeerd (3.8 t/m 4.4) maar allen geen succes. (videokaart brak?)

Bedankt voor alle reacties, ik hou het voor vanavond voor gezien. Morgen verder :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 00:38 ]

Pagina: 1