Ik heb van een kennis een oude Compaq toegeschoven gekregen (P2-233, EV Deskpro ding, lekker stil -> Routertje van maken). D'r zat ook een Compaq V50 monitor bij (uit 1997). Nu heeft die een verkleuring aan de linkerkant van het scherm, best storend.
Ik weet dat dat met een degauss te verhelpen is, echter op de Compaq site wordt er bij gezet dat deze monitor geen degauss heeft. Nu las ik in een aantal oude topics dat er zoiets als een degauss-ring bestaat... (Die topics waren te oud om een reactie op te geven).
Kan ik die ring zelf bouwen of moet ik die ergens kopen? Ik ben ook electrohobbyist en heb wel wat draad liggen.
Of zijn er wellicht andere methoden?
Ik weet dat dat met een degauss te verhelpen is, echter op de Compaq site wordt er bij gezet dat deze monitor geen degauss heeft. Nu las ik in een aantal oude topics dat er zoiets als een degauss-ring bestaat... (Die topics waren te oud om een reactie op te geven).
Kan ik die ring zelf bouwen of moet ik die ergens kopen? Ik ben ook electrohobbyist en heb wel wat draad liggen.
Of zijn er wellicht andere methoden?
Forget your fears...
...and want to know more...