Toon posts:

[GHOST] Ziet mijn hd niet..

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Norton Ghost 2003. Als ik aangeef dat ik een image wil maken in winxp gaat alles nog goed. Dan herstart mn computer en start de dos-versie op om daadwerkelijk de image te gaan maken. Tot zover geen problemen.
Maaarr op dat moment houdt de procedure op met de foutmelding: "No valid source drive to choose (11032)"
Mijn computer heeft een 3 jaar oud moederbord, heeft geen raid-controller oid, mijn hd is 20 gb verdeeld over 5 FAT32 partities.
Iemand een idee waar dit aan ligt?

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:21

CaDje

Framedrops for life

probeer eens een Ghost Disk te maken. Met deze flop kun je gewoon Ghost booten als je de pc opnieuw opstart. Probeer het dan nog eens. Het voordeel ervan is dat je met die flop ook images kunt maken en ophalen als je geen OS istalled hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
CaDje schreef op 10 april 2004 @ 20:10:
probeer eens een Ghost Disk te maken.
Dat was het eerste dat ik ook probeerde. Precies hetzelfde probleem treedt er dan op.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Is er wel genoeg ruimte op de destination partitie voor je image?
Laatste Norton Updates binnengehaald?

edit:

Hier is nog iemand die hetzelfde probleem lijkt te hebben.

[ Voor 75% gewijzigd door Neobahamuth op 10-04-2004 20:24 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op 10 april 2004 @ 20:14:
Is er wel genoeg ruimte op de destination partitie voor je image?
Laatste Norton Updates binnengehaald?
1e vraag: ja.
2e vraag: nee, ben ik nu aan het downen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ghost updaten heeft niet geholpen. Probleem blijft. :(

Verwijderd

Welke DOS variant en versie draait er op de Ghost bootdisk?
VER of VER /R bieden hierbij hulp.
Om Ghost juist te laten werken moet je namelijk wel FAT32 ondersteuning hebben..

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ghost 97/98 baby.

Waarom zo'n 'legale' versie weer downen en verschieten als het niet deftig werkt ls die gouwe ouwe het nog steeds deftig doen.

Probeer die maar eens een keertje, past op diskette, tesamen met FreeDOS en dan doe je alles in console-omgeving.

Maar verdikke, het werkt dan ook deftig.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Mizitras schreef op 10 april 2004 @ 20:51:
Ghost 97/98 baby.

Probeer die maar eens een keertje..
Ja maar die heb ik dus niet he

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Ghost help eens even helemaal doorgepluist. Ik kwam dit tegen:
Before you can use Norton Ghost on a hard disk, Norton Ghost must identify the disk. You can do this during any backup, restore, or clone operation.

This dialog box appears during a backup, restore, or clone operation if you have not previously identified the hard disk.
Dat is bij mij dus niet gebeurd! Ik heb dat dialoogvenster nooit voorbij zien komen. Wel waarschijnlijk dat hierdoor ook de eerder genoemde fout veroorzaakt wordt.
Maar hoe zou het komen dat ik dat venster niet te zien krijg?

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 13:54
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 11:10:

Dat is bij mij dus niet gebeurd! Ik heb dat dialoogvenster nooit voorbij zien komen.
Dit probleem heb ik ook gehad.
Als je Ghost 2003 installeerd die dus in het pakket Norton Systemworks 2004 zit, krijg je pas als je in het menu van Ghost kiest om een image te maken wel die melding.

daarna kan je dus wel gebruik maken van de disk

[ Voor 7% gewijzigd door sunturion op 11-04-2004 11:22 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
sunturion schreef op 11 april 2004 @ 11:21:
Als je Ghost 2003 installeerd die dus in het pakket Norton Systemworks 2004 zit, krijg je pas als je in het menu van Ghost kiest om een image te maken wel die melding.
Zoals hierboven ook al staat: bij mij dus niet.

• sunturion
Ook niet als je hem eerst geconfigureerd, dus die instellingen van ghost weizigd ?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
sunturion schreef op 11 april 2004 @ 11:32:
Ook niet als je hem eerst geconfigureerd, dus die instellingen van ghost weizigd ?
Wat configureerd? Welke instellingen van ghost? :?

• Dr_Falken
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06
Ghost.exe kent een aantal switches voor Drive Detection. Heb je al eens geprobeerd om met de switches van ghost.exe te experimenteren?

Ghost.exe -FNI

of

Ghost.exe -NOIDE

Een uitleg over deze opstart switches:
http://service1.symantec....g&pcode=ghost&svy=&csm=no

• sunturion
ik heb hem helaas hier niet draaien, maar ik heb hem 2 weken geleden geinstalleerd en als ik het me goed kan herinneren is er in dat menu een optie scherm waar je de instellingen kan veranderen zoals compressie etc.

Verwijderd

Topicstarter
Dr_Falken schreef op 11 april 2004 @ 11:36:
Ghost.exe kent een aantal switches voor Drive Detection. Heb je al eens geprobeerd om met de switches van ghost.exe te experimenteren?
Net geprobeerd, helpt helaas ook niet.

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 21:17
ziet je computer wel de disks in de bios ?

anders ligt het eraan dat het zo'n consumenten versie is en die met slechts een beperkt aantal disks overweg kan. probeer een corporate edition te lenen van iemand versie 7.5 of versie 8 maar die past niet meer op 1 disk snif

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Topicstarter
lobotm schreef op 11 april 2004 @ 11:51:
ziet je computer wel de disks in de bios ?
Jaa. Ook als ik van een image naar partition wil in de dos-ghost kan ik gewoon door mijn hd bladeren om het *.gho bestand te selecteren. Heel raar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 11:56 ]

Verwijderd

Modbreak:
Dat is dus niet de bedoeling :/
[ Voor 78% gewijzigd door Spider.007 op 11-04-2004 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:
Dat is dus helemaal niet de bedoeling :/

[ Voor 90% gewijzigd door Spider.007 op 11-04-2004 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost op een manier die ik ivm beleid hier niet zal noemen. Topic mag wat mij betreft dicht.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En daarmee gaat dit topic met een onbevredigend einde inderdaad op slot.. Jammer dat het op deze manier moet :/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.