Toon posts:

Iiyama E431S aangekomen.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik hem uitgepakt, m'n Iiyama E431S. Op het eerste gezicht ziet hij er zeer goed uit...lekker modern en een zwart kleurtje!
Er zit naar mijn mening 1 pixel in die niet veel zin heeft om te werken }) , maar dat is zijn/haar probleem...het valt helemaal niet op hoewel ie bijna in het midden zit.

Ik heb ook een DVI kabel gekocht om hem digitaal aan men GF4 te hangen. Heb effe FS2004 gespeeld, zowel digitaal als analoog en ik moet zeggen dat ik amper het verschil merk. Het beeld oogt mooi en lekker groot. Mijn vorig scherm was trouwens een zes jaar oude 15" CRT dus kan je je wel voorstellen hoe een luxe ik nu ervaar... _/-\o_

Kan ik dit scherm eigenlijk aan de muur hangen? Ik dacht dat ik er iets van gelezen had, maar zo te zien is dit niet mogelijk precies.

Klein minpuntje is misschien de mogelijkheden tot qua instellingen. Ik vind, zeker als het beeld grotendeels wit is, dat het wat te fel is... Kan ik hier iets aan doen?

Laatste vraag: Op welke resolutie gebruikt is dit 17" scherm het best?

Dankjewel! :)

Verwijderd

idd erg fel... beste reso is gewoon de hoogste reso die hij aankan (of een hele deling hiervan). Verder idd erg fel (brightness and contrast naar 0 zetten)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

17" TFT schermen draaien standaard op 1280*1024, maar dat zie je erg makkelijk natuurlijk.
Staat vast ook wel ergens bij de specsheets van dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
was ik nog vergeten...welke refresh rate is aan te raden?

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Hallo, lees je boek en zoek??

Wat betreft die pixel; wrijf er eens VOORZICHTIG met je nagel over. Soms verdwijnen ze Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
ik las en zocht maar vond nix! ;)

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
ik kan mijn E431S alleen op 60 Hz draaien, anders krijg ik vreemde verticale balken op mijn scherm.
Verder zit er een gamma instelling in het menu, waardoor hij een stuk minder bright wordt.
Als je goed kijkt zie je achterop 4 mounting holes zitten, hier kun je een plaat op bevestigen en zo aan de muur (moet je wel je standaard vollledig verwijderen).

[ Voor 58% gewijzigd door Mitch op 10-04-2004 20:26 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 20:10:
was ik nog vergeten...welke refresh rate is aan te raden?
DVI kan alleen op 60hz

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 10 april 2004 @ 20:25:
[...]

DVI kan alleen op 60hz
als ik kijk bij eigenschappen beeldscherm ->geavanceerd, zie ik bij vernieuwingsfrequentie 75Hz staan hoewel het scherm met DVI is aangesloten :?

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:18
Ik heb er vandaag een bij Paradigit Eindhoven gehaald. Gelukkig was het geen probleem het scherm in de winkel te testen/vergelijken met hun Samsung 192V aanbieding. Uiteindelijk heb ik toch de iiyama gekozen. Natuurlijk ook uitvoerig getest op dode pixels en heb dus nu ook een perfect werkend schermpje.

Hiervoor had ik een iiyama 454 pro 19", maar ik moet bekkennen dat zo'n LCD schermpje stukken scherper is.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:56

StarWing

Huh ?!?

zwelgje schreef op 10 april 2004 @ 20:25:
[...]

DVI kan alleen op 60hz
Niet waar
Ik heb een 431S met DVI aangesloten op een R9500 Pro, en ik kan kiezen tussen 60-70 of 75 Hz

Page intentionally left blank.

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Mooi schermpje idd.
Heb hem nu +/- een maand, en bevalt me prima.

Ik vond het ook belangrijk dat hij op een goede hoogte hangt, en heb dus eergisteren een actie meegepakt bij de Informatique. (Qware MA-001 TFT WallMount MonitorArm, 3-weg)
Op deze manier komt het scherm ongeveer 30cm van de muur te hangen, en kan je het scherm alle klanten op draaien als je wilt. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Pommi op 11-04-2004 11:52 . Reden: typo ]

Verwijderd

idd 75 hz is max. maar als je gewoon de drivers installeerd pakt windows gewoon die optimale instellingen over dus.. geen probleem :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
StarWing schreef op 11 april 2004 @ 11:12:
[...]

Niet waar
Ik heb een 431S met DVI aangesloten op een R9500 Pro, en ik kan kiezen tussen 60-70 of 75 Hz
mijn tft's iig niet, die kunnen alleen op 60hz met dvi, zodra als ik er een analoge kabel aanhang kan ik wel kiezen tot 75hz

maar goed, ik heb hier dan ook sony en eizo schermen staan en geen iiyama's

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 11 april 2004 @ 15:09:
[...]

mijn tft's iig niet, die kunnen alleen op 60hz met dvi, zodra als ik er een analoge kabel aanhang kan ik wel kiezen tot 75hz

maar goed, ik heb hier dan ook sony en eizo schermen staan en geen iiyama's
Ik kan ook alleen maar met DVI 60hz uitkiezen, maar de refreshrate boeit totaal niet, de response time wel ;)

Verwijderd

Ga eens heel snel die handleiding lezen. ;) Daar staat precies in beschreven hoe het zit met de monitorophanging, de beeldinstellingen (kleurtemperatuur), resoluties en refreshrates.

Aan het scherm zit een 'Vesa mount' voor bevestiging van een ophangbeugel - en de optimale resolutie is 1280x1024 @ 75Hz zoals je in de verscheidene reviews/specs op internet kan vinden > http://www.iiyama.nl/1024x768/files/ProLite%20E431S.pdf

Wat betreft de dode pixel, neem eens een kijkje in de diverse topics die daarover gaan. search: dode pixel @ VB
Over 60Hz en DVI valt een hoop te zoeken/vinden, zoals je bijvoorbeeld kan nalezen in deze zoektocht van een newgroup-poster. Wat betreft de invloed die dat heeft op de beeldkwaliteit is dit een goede start.

Kortom: neem eerst eens de basics door van je monitor en ga zelf aan het testen. Tenslotte verschillen smaken (resolutie/kleurtemperaturen) nu eenmaal - en heb je die handleidingen er niet voor niets bij geleverd gekregen.

Zie ook de forumFaq wat wij vereisen van topicstarts.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 17:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.