[usenet] dvdr.binaries.dvdr extreem groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:12

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik gebruik al 'n paar jaar Xnews voor m'n "usenet-behoeften" en ik probeer vandaag de groep dvdr.binaries.dvdr te bekijken. Het ophalen van de headers duurde al iets meer dan 50 minuten en vervolgens is Xnews aan het "filteren" (dit duurde de eerste keer al zolang dat ik tot een cold boot besloot, wat vervolgens weer ruim 45 minuten duurde) en nu is hij bezig met "threading" (alweer 15 minuten). Weet iemand of dit klopt, of is er een instellings-probleem ofzo?

Extra info:
PC = P4 1.7ghz, 512mb geheugen, WinXP pro
Usenetserver = Supernews (demon.nl)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

alt.binaries.dvdr bedoel je? En ja die is onmogelijk groot. Bij mij duurt het ophalen van de headers nog wel langer op een 2mbit lijn :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Kijk eens naar het programma Grabit. Met Forte Free Agent kreeg ik ook al problemen met op hol geslagen HD's door de vele headers.

http://www.shemes.com/index.php?p=download

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
1. supernews/demon is traag (capped op 512kbit / thread geloof ik)

2. die groepen hebben enorm veel headers, dus headers ophalen duurt wel ff

Komt bij dat (imho) headers-ophalen een beetje uit de tijd is, en zeker met de grotere (dump)groepen.

Gelukkig is er NZB en/of XPAT :)

edit: en kijk verder eens in Goede betaalde newsservers met binaries

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 10-04-2004 19:53 ]

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

2.2 miljoen headers kan wel een tijdje duren ja. Als je iets zoekt waarvan je weet wanneer het gepost is kun je misschien beter een deel van de headers opvragen.

Verwijderd

Wekkel schreef op 10 april 2004 @ 19:52:
Kijk eens naar het programma Grabit. Met Forte Free Agent kreeg ik ook al problemen met op hol geslagen HD's door de vele headers.

http://www.shemes.com/index.php?p=download
Juist geen grabit nemen als je van die grote groepen wilt updaten. Dat slurpt met grabit geheugen en het processen duurt echt heel lang dan.

Topic van mij over grabit en de brakheid ervan :P :

[rml][ Grabit] Processen duurt 10 uur?[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 19:59 ]

• spaceboy
  • Laatst online: 14-05 15:12

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:57:
[...]

Juist geen grabit nemen als je van die grote groepen wilt updaten. Dat slurpt met grabit geheugen en het processen duurt echt heel lang dan.

Topic van mij over grabit en de brakheid ervan :P :

[rml][ Grabit] Processen duurt 10 uur?[/rml]
Interesting topic, heb 'm doorgelezen maar ik vraag me nu af waar jij op uit bent gekomen. Zo te zien gebruik jij ook demon nieuwsgroepen. XPAT en weet ik wat zegt mij niet zoveel, ik wil een (liefst freeware) goeie news-reader met GOEDE binary-support (da's 't enige waarvoor ik usenet gebruik). Agent heb ik al 's geprobeerd, die vind ik zelfs na diverse keren opnieuw te hebben getest te onhandig werken. Wat is jouw alternatief? XNews bevalt mij verder eigenlijk heel goed.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

[rml][ Discussie] Usenet clients & hun features[/rml]
Ik denk dat je dit topic maar eens door moet kijken. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.