Move HD

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Ik heb nu een tijdelijke HD van 2 GB in mijn Win2k systeem hangen. Mijn oude HD van 6 GB (duidelijk sneller) komt binnenkort terug van de fabrikant (althans dat is wel de bedoeling). De 6 GB schijf maakt echter veel minder herrie en is bovendien veel sneller dan de 2 GB. Dit is wat ik wil doen:

alles wat nu op de 2 GB staat (incl. Win2k + program files) moet naar de 6 GB, maar ik wil de 2 GB schijf er wel naast houden als backup / Mp3-schijf. Die moet dus D: worden.

1. Hoe moet ik dit nu aanpakken? Is het kopiëren van files voldoende??

De HD config is nu: HD van 2 GB als CSEL aan 1 kabel, CD-ROM speler als CSEL aan 1 kabel.

2. Hoe kan ik mijn nieuwe config nu het beste aansluiten?

DIT IS MIJN WEBSITE

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

hang die 6gb als 2nd master erbij, maak een Ghost image van je c:\ op je d:\ maak van je c:\ d:\ en andersom gebruik Gohst weer om je image terug te zetten op je c:\
Alles volledig gekopieerd en geinstaleerd :)

Oh ik zou trouwens straks je 6gb op een aparte kabel doen als 1st master en je 2gb als 2nd master en cd rom als 2nd slave.
Ik neem tenminste aan dat je 6gb udma is en je 2 gb niet.

Niet?
[Specs]

• havana
Ja die 6 GB is inderdaad UDMA :) Nog ff een vraagie: op het moment dat de 2 schijven aan 1 kabel hangen en de 2 GB C: is en de 6 GB D: : ik verwissel de driveletters gewoon door de HD's om te keren op de kabel??

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
nog ff een newbie vraagje: waar down ik dat Ghost bij Download.com krijg ik wel 100 hits... wat is "het echte" programma?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Maxtor heeft zelf een programmaatje om partities te klonen, MaxBlast. www.maxtor.com
Pagina: 1