Toon posts:

[XP] PC crashed / reboot, en start daarna niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad

Pas geleden heb ik in mijn andere pc een ander mobo + proc gedaan
Ik heb de bios gereset
XP pro geinstalleerd..
alles draaide perfect (dus mobo en proc is het niet)
2 weken later was een vriend UT aan het spelen en opeens zomaar een reboot..
Iedere keer als ik mijn pc op wilde starten hing hij bij het loading scherm van windows.. Veilige modus start zo op
Format C: gedaan.. XP pro erop.. wil niet installeren (halverwege isntall zwart scherm met linksboven knipperend streepje of hij hangt weer bij het loadingcherm van windows)..
(2 verschillende OFFICIELE xp cd's geprobeert)

weer Format C: gedaan.. windows 2000 erop.. zelfde probleem als bij windows xp..

heel mijn pc gestript op 1 reep ram mobo proc HD na.. proberen xp te installen .. zelfde probleem.. dus spullen er terug in

bios gereset.. probleem blijft..

Windows 98 proberen te installen.. hangt bij opstartscherm.. veilige modus doet het wel..

Ik heb hem zelfs met een windows 98 bootfloppy opgestart en via dos geformateerd..

Ik heb in de search gekeken en vond 2 mensen met een soortgelijk probleem.. het was echter niet hetzelfde en er was geen oplossing op.. dus ten einde raad wend ik mij tot jullie kennis.. :)

Ik heb:
ECS K7S5A met een AMD 1600+ proc
Diamond Viper770 TNT2 32MB vid
2x 128MB SDRAM
2x DVD 48X CDROM Maxtor 20GB HD
350Watt merkloze voeding TT koeler op proc

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit 'Computer is hopeloos' .. tja - niet echt een goede topic titel op een tech forum als GoT :o

Verder - vertel ons even ofdat je PC echt reboot ofdat hij crashed. Geeft memtest fouten? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 10 april 2004 @ 19:27:
Kleine titel edit 'Computer is hopeloos' .. tja - niet echt een goede topic titel op een tech forum als GoT :o

Verder - vertel ons even ofdat je PC echt reboot ofdat hij crashed. Geeft memtest fouten? :)
Mijn pc crashed/boot niet :) ik wilde eigenlijk uitleggen dat hij zomaar reboote terwijl alles lekker draaide en dat daarna het opstartprobleem begon.. het is dus eigenlijk meer een opstartprobleem ;)

Hij freezed bij het opstarten.. bij het loading screen.. die blauwe/groene streepjes in het loading indicatie gedeelte komen niet eens tevoorschijn.. bij windows 98 zie ik die blauwe waas ding die laat zien dat hij load ook niet bewegen..

memtest loopte gewoon en ik heb verschillende ramrepen geprobeerd

[edit] hij crashed / freezed wel maar boot niet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:05 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:25:

2 weken later was een vriend UT aan het spelen en opeens zomaar een reboot..
Iedere keer als ik mijn pc op wilde starten hing hij bij het loading scherm van windows.. Veilige modus start zo op
dat loading scherm heb ik ook geregeld; heb je een losse netwerkkaart erin zitten? en ook een soundblaster live ?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op 10 april 2004 @ 20:05:
[...]

dat loading scherm heb ik ook geregeld; heb je een losse netwerkkaart erin zitten? en ook een soundblaster live ?
netwerk is onboard.. ik heb het constant.. enige manier om in windows te komen is veilige modus :S (dat dan weer wel).. SB Live lig eruit sinds ik probleem heb dus die is het ook niet (heeft er wel ingezeten)

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
netwerkkaart al proberen uitschakelen in bios ?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Bij SB live! moest je in he BIOS een irq reserveren voor een legacy apparaat.

Bij reset van het BIOS wordt een dergelijke instelling gereset naar de default (ICU).
Opnieuw instellen...
De optie van scan op verandering bootsector oid (ook in het BIOS) uitzetten.

@TS:
Heb je het BIOS al eens geupdate?

Haal alles eruit op geheugen en videokaart na (zet evt onboard apparaten uit!).
Start de PC op? Prik dan de hdd erbij.
Etc.
Test per onderdeel.
Heb je 2 geheugen strips? 1 erin, Testen en wisselen.
Ook hier geldt per stuk testen. Je kunt na installatie nog altijd het andere bankje erbij prikken... (Wel dan instelling virtueel geheugen aanpassen)...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
-> Lord Evil
jup heb ik geprobeerd

--> nulnulnix
de SB Live ligt eruit .. die is het niet .. BIOS is up 2 date.. 1.21.11 AMIBIOS voor ECS K7S5A.. "scan op verandering bootsector oid (ook in het BIOS)" kan ik neit vinden in bios en ken ik ook niet..
"Haal alles eruit op geheugen en videokaart na (zet evt onboard apparaten uit!).
Start de PC op? Prik dan de hdd erbij.
Etc.
Test per onderdeel.
heb je 2 geheugen strips? 1 erin, Testen en wisselen.
Ook hier geldt per stuk testen. Je kunt na installatie nog altijd het andere bankje erbij prikken... (Wel dan instelling virtueel geheugen aanpassen)...
Ik heb dat allemaal al geprobeerd.. ook 4 verschillende ram repen.. telkens maar 1.. onboards disabled in bios

Verwijderd

Topicstarter
trouwens..

Soms moet ik mijn bios opnieuw isntellen met de melding CMOS/GPNV Checksum bad.. ik denk dat dit er los van staat (voor de problemen kreeg ik dat soms al) maar mischien is het de moeite waard om te melden (geen idee wat er dan aan de hand is)

[edit] ik krijg een gek voorgevoel dat iemand dadelijk gaat vertellen dat mijn mobo gaar is :)

maar iets zegt mij nu dat het niet aan windows ligt.. dus mn probleem staat hier niet goed meer :(

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:55 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je in SafeMode er wel in kan - probeer dan eens (ranzigheid galore) na een volledige backup van al je gegevens om in de Device Manager al je systeemapparaten weg te gooien (bij elke reboot-vraag 'nee' antwoorden totdat deze leeg is) - en vervolgens te rebooten.

Werkt het dan wel weer?

Verder - die CMOS checksum invalid komt mij (als hardware n00b :P ) over als een lege / slechte batterij :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 10 april 2004 @ 21:16:
Als je in SafeMode er wel in kan - probeer dan eens (ranzigheid galore) na een volledige backup van al je gegevens om in de Device Manager al je systeemapparaten weg te gooien (bij elke reboot-vraag 'nee' antwoorden totdat deze leeg is) - en vervolgens te rebooten.

Werkt het dan wel weer?

Verder - die CMOS checksum invalid komt mij (als hardware n00b :P ) over als een lege / slechte batterij :)
dat van die batterij dacht ik ook al ja.. ik ga beneden wel even de acculader/jumpstarter halen ;) j/k.. dewd ik heb het gedaan en ik zit in windows.. :D!! ff kijken hij is bezig met dingen installeren (tijdzone etc) nu reboot hij (normaal) nu isntalled hij weer apparaten.. desktop.. tnx man.. even paar keer rebooten om te testen of alles het bij de volgende reboot nog doet

yes hij start weer normaal op.. ik ben jou een biertje verschuldigd elevator.. ;)

het probleem zit hem dus in 1 van mijn hardware dingen als ik het goed begrijp? (nu is die hardware lisjt wel leeg tho)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 22:03 . Reden: typo ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je je PC een aantal keer reboot zal hij steeds meer hardware gaan vinden en je probleem vanzelf oplossen. Op een gegeven moment zal je zie ndat bij het installeren van een bepaald device het misgaat, kans is groot dat dat apparaat je probleem is :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 10 april 2004 @ 22:14:
Als je je PC een aantal keer reboot zal hij steeds meer hardware gaan vinden en je probleem vanzelf oplossen. Op een gegeven moment zal je zie ndat bij het installeren van een bepaald device het misgaat, kans is groot dat dat apparaat je probleem is :)
dat dacht ik ook ik ben nu iedere keer aan het opschrijven wat ik isntall.. en dna reboot ik.. zodra hij hangt weet ik in welke richting ik moet zoeken ;)

Verwijderd

probeer het eens met linux bootble cd. :Y)
Pagina: 1