[Nieuws] Generaliserende/stigmatiserende opmerkingen

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik wilde even mn ei kwijt over iets als:
Deze software zal helaas niet in de winkel te koop zijn, maar alleen te krijgen zijn wanneer men een nieuwe pc aanschaft.
Met name het woordje "helaas" neigt mijns inziens bijna naar reclame* voor die combinatie, omdat het jammer zou zijn dat je het niet kunt kopen. Een nieuwspost lijkt mij objectiever als dat soort dingen wordt weggelaten :)

* wellicht had een andere titel toch beter geweest in dit geval, sorry daarvoor :)

[ Voor 11% gewijzigd door G33rt op 10-04-2004 19:20 ]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:18

pietje63

RTFM

Vind ik onzin, het kan voor niemand kwaat om de software wel in de winkel te KUNNEN kopen, maar als iemand het nu in de winkel WIL kopen kan het niet eens. Helaas is daarom wel op zijn plaats Hoe meer opties hoe beter.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mwoah, 'helaas' betekent toch niet? Als je zegt : "De nieuwe Boing 797 voor 800 personen komt helaas niet naar Nederland", dan vind je dat toch ook niet erg? Het is gewoon een uitspraak :P

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Met het woord "helaas" wordt idd. een waardeoordeel gegeven over een bepaald feit. Dit is een hele subtiele vorm van een mening die heel makkelijk onbewust een nieuwspost in kan sluipen. Natuurlijk komt dat in de ideale objectieve wereld niet voor, maar zo'n wereld bestaat niet, en ik heb ook niet echt het idee dat het dermate vaak en/of op cruciale plaatsen gebeurt om echt storend te zijn :).

(Het is natuurlijk een groot verschil of iemand dit schrijft, of "Helaas heeft Microsoft een boete van 497 miljoen gekregen") :P

Professioneel Hyves-weigeraar