[XP] Extern buroblad lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 08:46

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Heb gezocht op got, maar ik kan niet vinden wat ik zoek.

Namelijk... (hier komt de vraag):

Ik heb 2 pc's met XP pro SP 1 NL en ik kan wel van de ene naar de andere en het dan overnemen. maar anders om zegt ie dat ik een account beperking heb.

wat heb ik al bekeken voor mogelijke oplossing:
- Staan de instellingen goed bij extern buroblad. (deze pc mag andere pc uitnodigen voor hulp. enz)
- alle gebruikers (waarmee ik verbinding maak) zijn beheerder van de pc.

en het alle raarste is nog dat de instellingen van de 2 pc's gelijk aan elkaar zijn.

Heeft iemand misschien een oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijg je dan precies - dat vind ik altijd veel leuker om te weten dan jouw interpretatie van een foutmelding :) (vergelijk het maar met het spelletje wat je vroeger speelde. Hoe meer mensen iets doorgeven, hoe vager en minder kloppend de boodschap wordt ;) )

Verder - heb je wel een wachtwoord staan op de administrators' account waar je naartoe probeert te connecten? :)

Verder - ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

misschien gebruik je een blanco password ?
zo ja, zul je even gpedit.msc moeten runnen en dan Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> Security Options -> Accounts : Limit local account use of blank passwords to console logon only moeten disablen. :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou dan eerder aanraden een password in te stellen, dan deze restrictie uit te zetten :P

Verwijderd

elevator schreef op 10 april 2004 @ 19:18:
Ik zou dan eerder aanraden een password in te stellen, dan deze restrictie uit te zetten :P
Ehm ja. Dat kan natuurlijk ook, hangt ervan af hoever je van de buitenwereld (lees : inet) af zit enzo. :P

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Bedankt voor het snelle reageren.

het gaat om de pc van mn pa (op zolder)
en mijn pc (op mijn kamer)

Van zolder naar mijn pc lukt (ik heb overingens een wachtwoord) (ik kan inloggen onder mijn naam maar ook onder de administrator)

maar anders om lukt het niet. (daar zijn 4 gebruikers. : mn vader, moeder, zus, administrator.) ( ik niet omdat ik heb tog wijnig gebruikt).
Hier zitten geen wachtwoorden op.

want als ik bijvoorbeeld het wachtwoord 'admin' (standaart) gebruik bij de administrator dan foutmelding 'het systeem kan u niet aan melden'. vul ik geen wachtwoord in dan krijg ik de foutmelding 'u heeft een account beperking'.

(dit geeft de pc bij alle gebruikers van de zolder pc.

ma ik ga nu ff verder testen met een wachtwoord instellen enzovoorts.

Zijn er nog meer ideeen dan hoor ik die graag

PS: ik weet dit is eingelijk gelijk aan de eerste post, maar ik geef iets meer uitleg over de fout en de situatie waarin het zich plaats vind.

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin op 10-04-2004 19:29 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waar vul je die gebruikersnaam en wachtwoord in? Als ik geen wachtwoord en username invul moet ik dat doen als ik met de andere PC al verbonden ben (van XP naar Win2K AS). Vul ik al een gebruikersnaam en wachtwoord in bij de opties van "Extern Bureaublad" dan kom ik met hetzelfde probleem als jou. Ik heb het opgelost door Remote Administrator te gebruiken.

P.S. Wachtwoorden in je post zetten is niet zo handig, ik kom binnenkort misschien nog wel eens langs. })

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 10-04-2004 19:37 . Reden: Grrmbl, smiley's ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
AtleX schreef op 10 april 2004 @ 19:37:
Waar vul je die gebruikersnaam en wachtwoord in? Als ik geen wachtwoord en username invul moet ik dat doen als ik met de andere PC al verbonden ben (van XP naar Win2K AS). Vul ik al een gebruikersnaam en wachtwoord in bij de opties van "Extern Bureaublad" dan kom ik met hetzelfde probleem als jou. Ik heb het opgelost door Remote Administrator te gebruiken.

P.S. Wachtwoorden in je post zetten is niet zo handig, ik kom binnenkort misschien nog wel eens langs. })
Ten eerste dat wachtwoord is maar als voorbeeld.

en ik wil geen remote administrator (of iets in die zin gebruiken) dan krijg ik gezeik met mn pa. (hij wil nix hebben van dat externe zooi. (ma zo ziet ie het niet/bijna niet)

En het eerste id was wel aardig.
maar hoezo doet ie het dan wel van zolder naar mijn pc (als ik in de instellingen van extern buroblad mijn gebruikers naam + wachtwoord in vul.) dus ik denk dat dat het ook niet is.

Verwijderd

Ik zou gewoon eens proberen wat ik net aangaf, je kunt het altijd weer enablen. Remote Admin zou ik zeker niet gebruiken, dat vreet ontzettend veel netwerkverkeer en is alleen omslachtig vergeleken met standaard XP functionaliteit.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan je na die melding wel aan de gang of niet? Gebruik je een wachtwoord en gebruikersnaam van jou PC of van de host? ( * AtleX = remote desktop n00b, je mag me slaan als ik onzin blaat ). Kan je geen gebruiker aanmaken speciaal voor Extern Bureaublad, met wachtwoord, en daarmee nog eens testen? Misschien valt hij over die lege wachtwoorden van de accounts. Van welk type zijn die accounts eigenlijke, user of administrator? Bij een "user"-account kan ik me nog wel iets voorstellen van een melding over beperkte mogelijkheden.

edit:

Al het bovenstaande is geblaat. Ik had niet goed gelezen. :( |:( 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 10-04-2004 19:54 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
AtleX schreef op 10 april 2004 @ 19:47:
Kan je na die melding wel aan de gang of niet? Gebruik je een wachtwoord en gebruikersnaam van jou PC of van de host? ( * AtleX = remote desktop n00b, je mag me slaan als ik onzin blaat ). Kan je geen gebruiker aanmaken speciaal voor Extern Bureaublad, met wachtwoord, en daarmee nog eens testen? Misschien valt hij over die lege wachtwoorden van de accounts. Van welk type zijn die accounts eigenlijke, user of administrator? Bij een "user"-account kan ik me nog wel iets voorstellen van een melding over beperkte mogelijkheden.
Lezen.
er staat dat alle gebruikers (die ik wil gebruiken) beheer account hebben.

voor de rest is het nog niet gelukt hoe jij zei

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:47:
Ik zou gewoon eens proberen wat ik net aangaf, je kunt het altijd weer enablen. Remote Admin zou ik zeker niet gebruiken, dat vreet ontzettend veel netwerkverkeer en is alleen omslachtig vergeleken met standaard XP functionaliteit.
kan het grotendeels wel vinden behalve het laatste. ?????
over het limits gedeelte.

toch bedankt

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Griffin schreef op 10 april 2004 @ 19:52:
[...]

jan het grotendeels wel vinden behalve het laatste. ?????
over het limits gedeelte.

toch bedankt
GoT heeft een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop. Maar ik snap geen hol van die zin, who the fuck is jan :?

Nu vraag ik mij toch nog af of je na die foutmelding wel kunt werken op de host?

edit:

De TS melde mij via MSN dat hij ook niet verder kan werken na die melding, zijn hele PC doet niets totdat hij Extern Bureaublad heeft afgesloten.

[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 10-04-2004 20:12 . Reden: typo + aanvulling ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Maak op beide computers (tijdelijk) een extra account aan, bijvoorbeeld op beide computers 'pietje'. Stel wachtwoorden in (eventueel voor deze account ook op beide pc's hetzelfde wachtwoord). Probeer dan nog eens verbinding te maken van jou pc naar de zolder.

Verwijderd

Ik heb hier ook bureaublad delen draaien op 2 xp pro machines .
En beidde machines hebben maar 1 account.
En allebei de accounts zijn beveiligd met een wachtwoord.
Voor zover ik van xp heb ehm begrepen zeg maar , is dat verplicht om in te voeren wil je een bureaublad gaan delen.
Hier dus ook geen enkel probleem .... :*)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Griffin schreef op 10 april 2004 @ 19:28:
maar anders om lukt het niet. (daar zijn 4 gebruikers. : mn vader, moeder, zus, administrator.) ( ik niet omdat ik heb tog wijnig gebruikt).
Hier zitten geen wachtwoorden op.
[...]
Heb je er nou al wachtwoorden op gezet?? Netwerk bronnen sharen & RDP is alleen voorbehouden aan accounts mét een wachtwoord! Ook de juiste mensen ingesteld bij de remote desktop instellingen neem ik aan?

Wees consequent, maar niet altijd

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ook schreef op 11 april 2004 @ 08:29:
[...]

Heb je er nou al wachtwoorden op gezet?? Netwerk bronnen sharen & RDP is alleen voorbehouden aan accounts mét een wachtwoord! Ook de juiste mensen ingesteld bij de remote desktop instellingen neem ik aan?
Hier heb ik veel aan.
eindelijk zegt iemand dat extern buroblad alleen met een wachtwoord kan.

ik ga het proberen.

Ik laat wel horen hoe of wat. (momenteel geen toegang tot de pc boven. (mn pa en ma zijn aan het verbouwen boven.)

ik kijk maandag of dinsdag.

[ Voor 16% gewijzigd door Griffin op 11-04-2004 11:12 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Griffin schreef op 11 april 2004 @ 11:10:
[...]

Hier heb ik veel aan.
eindelijk zegt iemand dat extern buroblad alleen met een wachtwoord kan.
Inderdaad, dat is een (beveiligings)instelling in XP.
Je kan het ev ook uitzetten, maar dan laat je dus ook accounts zonder ww toe op je systeem!!

Hier zit die optie:
Start --> Run --> gpedit.msc --> Computerconfiguratie --> Windows instellingen --> Beveiligingsinstellingen --> Lokaal Beleid --> Beveiligingsopties --> "Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console" uitschakelen

Succes :)

Wees consequent, maar niet altijd

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je een stukje terug mijn post had gelezen dan had je de volgende regel gezien:
AtleX schreef op 10 april 2004 @ 19:47:
*knip*
Misschien valt hij over die lege wachtwoorden van de accounts.
*knip*
Als ik jou was zou ik gewoon een verborgen account aanmaken zodat je ouders er geen last van hebben. Of je moet wachtwoorden op hun account gaan zetten maar als ik het goed begrijp vinden ze dat niet zo leuk.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
AtleX schreef op 11 april 2004 @ 14:21:
Als je een stukje terug mijn post had gelezen dan had je de volgende regel gezien:

[...]

Als ik jou was zou ik gewoon een verborgen account aanmaken zodat je ouders er geen last van hebben. Of je moet wachtwoorden op hun account gaan zetten maar als ik het goed begrijp vinden ze dat niet zo leuk.
Hoe een verborgen account? 8)7 :?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Griffin schreef op 11 april 2004 @ 17:09:
[...]

Hoe een verborgen account? 8)7 :?
Kan ik zo snel even niet vinden :|.

Maar wat gebeurt er als je een gebruiker op de host-computer lid maakt van de groep "Externe bureaubladgebruikers"? Missschien heb je dan wel genoeg rechten om je aan te melden.

Verwijderd

Zo te lezen is vertalen uit het Engels erg moeilijk :{

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:15:
Zo te lezen is vertalen uit het Engels erg moeilijk :{
offtopic:
Ik nie begrijp....

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Soms kan het ook zo zijn dat firewalls de login kunnen verhinderen. Eventueel moet je anders ff de ip reeks van je netwerk in je trusted zone plaatsen waardoor die niet gecontroleerd worden en gewoon toegelaten.

telefoontoestel

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
telefoontoestel schreef op 11 april 2004 @ 18:09:
Soms kan het ook zo zijn dat firewalls de login kunnen verhinderen. Eventueel moet je anders ff de ip reeks van je netwerk in je trusted zone plaatsen waardoor die niet gecontroleerd worden en gewoon toegelaten.
dit heb ik al gedaan.

dit moest namelijk ook anders kan ik geen contact maken met de pc's bij het zoeken naar computer. voorbeeld: Zolder pc. geen trusted IPrange dan doet ie t nie. wel trusted dan wel.

dus dat staat al goed.

maar tog bedankt voor je idee

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Bedankt voor de ideeen van iedereen.

ik heb het zojuist getest (op mijn zus dr account een snel wachtwoord neer gezet) toen inloggen onder haar naam.

en het werkt. het lag dus aan dat een gebruiker een wachtwoord moet hebben om gebruik te kunnen maken van extern buroblad.

Alleen dan doet het volgende probleem zich voor.....

Ik kan niet zomaar een wachtwoord op 1 van de gebruikers op die pc zetten. (vind mn pa niet goed). een gebruiker met mijn naam + wachtwoord aanmaken vind mn pa ook nie goed omdat ik een eigen pc heb.

Is dit op te lossen met het volgende:

!!:: IK CITEER UIT VERSCHILLENDE REPLIES ::!!

Start --> Run --> gpedit.msc --> Computerconfiguratie --> Windows instellingen --> Beveiligingsinstellingen --> Lokaal Beleid --> Beveiligingsopties --> "Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console" uitschakelen

!!:: CITATIE VOORBIJ ::!!

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Griffin schreef op 12 april 2004 @ 09:10:
Bedankt voor de ideeen van iedereen.

ik heb het zojuist getest (op mijn zus dr account een snel wachtwoord neer gezet) toen inloggen onder haar naam.

en het werkt. het lag dus aan dat een gebruiker een wachtwoord moet hebben om gebruik te kunnen maken van extern buroblad.

Alleen dan doet het volgende probleem zich voor.....

Ik kan niet zomaar een wachtwoord op 1 van de gebruikers op die pc zetten. (vind mn pa niet goed). een gebruiker met mijn naam + wachtwoord aanmaken vind mn pa ook nie goed omdat ik een eigen pc heb.

Is dit op te lossen met het volgende:

!!:: IK CITEER UIT VERSCHILLENDE REPLIES ::!!

!!:: CITATIE VOORBIJ ::!!

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_
Dat klinkt wel logisch toch? Ik zou zeggen probeer het even en je merkt het vanzelf :) Overigens hebben we voor een quote:
een hele mooie tag uitgevonden ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Spider 007
Die TAG van quote ken ik niet uit mijn hoofd 8)7 :P (net als andere TAGS)

Dit heeft de het gedaan.

Iedereen bedankt voor de hulp en ideeen.

ik log nu gewoon in zonder wachtwoord.

VELEN MALEN DANK _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Is het probleem nu al op gelost ? :?
edit oeps ja dus sorry 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 18:06 ]

Pagina: 1