[XP] Extern bureaublad, leuk, maar ik wil meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via m,n LAN acces tot mijn oude pc hier in het netwerkje (router = 3com OfficeConnect).

Het werkt allemaal erg leuk, maar ik wil meer, de informatie die ik hierover gezocht heb was nogal omslachtig, maar dit wordt denk ik een interresant topique :)

Vraag 1:

Restarten, uitzetten etc is met Extern bureaublad (remote desktop) een eitje, ALT+F4 en je bent er. Nu wil ik, net als zovelen voor mij de pc ook op afstand kunnen booten, NIC+MOBO in die pc ondersteunen geen WOL. Is hier een makkelijke softwarematige oplossing voor? Ik kan ook niet op afstand de remote pc uit de standby (hibernate) stand halen.

Vraag 2:

Wanneer een andere gebruiker lokaal actief is op de (voor mij) remote pc, wil ik ook kunnen inloggen en wel op een manier dat de gebruiker ongestoord door kan werken. Nu is het zo dat ik (admin) bij het connecten en inloggen de andere gebruiker moet laten uitloggen wil ik gebruik kunnen maken van de pc, dit moet toch anders kunnen?

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Antwoord 1: Je zou met tijd kunnen werken, maar anders is er volgens mij geen optie

Antwoord 2: Nee alleen Windows Servers met TS geinstalleerd ondersteunen multi user omgevingen via RDP. Je zou natuurlijk met programma's als VNC gaan kunnen werken, maar of je gebruiker daar blij van wordt ;) Er schijnt wel een tweak ergens te zijn voor XP pro zodat er 2 users actief kunnen zijn maar detail info daarover heb ik niet.

[ Voor 39% gewijzigd door avon op 10-04-2004 19:06 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vraag 1:
- Hoe zie je het zelf voor je dan dat je PC spontaan zou ontwaken? :)

Vraag 2:
- Nee. Hier is genoeg over te vinden - WindowsXP SP1 laat maar 1 concurrent gebruiker toe op je PC. SP2 lost dit *misschien* op - meest recente geruchten geven echter aan dat ook in SP2 het niet mogelijk gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38
AvOn schreef op 10 april 2004 @ 19:05:
Antwoord 1: Je zou met tijd kunnen werken, maar anders is er volgens mij geen optie

Antwoord 2: Nee alleen Windows Servers met TS geinstalleerd ondersteunen multi user omgevingen via RDP.
Windows XP sp2 zou dit ook ondersteunen (het gebruik van meerdere users)

en anders kan je altijd nog winconnectXP kopen, daarmee kan je op XP 21 users kwijt via rdp

http://www.thinsoftinc.com/products_winconserver_info.html

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 10-04-2004 19:06 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:03:
Vraag 2:

Wanneer een andere gebruiker lokaal actief is op de (voor mij) remote pc, wil ik ook kunnen inloggen en wel op een manier dat de gebruiker ongestoord door kan werken. Nu is het zo dat ik (admin) bij het connecten en inloggen de andere gebruiker moet laten uitloggen wil ik gebruik kunnen maken van de pc, dit moet toch anders kunnen?

:*)
Over vraag 2.. ik zit nog steeds op Radmin versie 3 te wachten en ik ben niet de enige.. dit programma is al maanden zo niet al een jaar vertraagd.. zoals ik nu lees op hun forum zou die binnenkort uit moeten komen, maar ik weet het niet es niet.. ze hebben iig al een client versie van radmin 3 uitgebracht, nu de server versie nog :)

Hiermee kan een andere gebruiker nml ongestoord verder werken, maarja zit niet veel op dan te wachten op radmin 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer eens onmogelijke wensen :)

De 2e vraag zou toch te realiseren moeten zijn.. vraag me niet hoe, maar er zit hier vast iemand die er wat mee kan :)

Of het kan gewoon echt niet, hehe, en is het wachten op SP-tje 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Er was toch een registertweak, waarmee acces voor meerdere mensen mogelijk werd? Staat hier op GoT, alleen weet ik niet welk topic helaas...Dus ff zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek me scheel :D, maar tot nu toe weinig results..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft vraag 2: dat kan wel, er is nl. een programmaatje voor, XP Server RDP oid.. Heb het ooit ;'s van een nieuwsgroep geplukt en dat werkte op zich prima..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Oguz286 schreef op 10 april 2004 @ 19:14:
Er was toch een registertweak, waarmee acces voor meerdere mensen mogelijk werd? Staat hier op GoT, alleen weet ik niet welk topic helaas...Dus ff zoeken. :)
http://www.winbeta.org/wi...e77d9&showtopic=1982&st=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

These guidelines will show you how a Windows XP system with SP2 build 2055 can host two concurrent sessions.
Dat staat op de site die je geeft... En laat SP2 nog niet beschikbaar zijn...
Hij is wel uit inderdaad, maar als RC, en dus nog een testversie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
mja mischien, mischien sloopt MS die multiuserfunctie er wel weer uit... :z en moet je longhorn kopen om het te kunnen

* Zwelgje zou dat niet verbazen

Pagina: 1