Toon posts:

[XP] Installatie hangt bij Wiashext.dll*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel bij een maat van mij met het volgende probleem:

Na zijn harde schijf: Maxtor 6Y120l0 geformatteerd te hebben vanuit windows, dus C: --> rechtermuisknop formatteren, wil de nieuwe installatie van windows xp home edition (LEGALE VERSIE) zichzelf niet voltooien.
De installatie blijft hangen op 59% bij de file wiashext.dll, alle bestanden die daarna volgen willen ook niet geinstalleerd worden. Andere windows zoals proffssional (niet legaal) blijven op hetzelfde file hangen.
Wat heb ikzelf geprobeerd, via opstartdiskette met doscommandos zoals dir, om te kijken of er nog partities aanwezig waren. Ook heb ik level 1 en level 2 cache geheugen aan en uit gezet en diverse combinaties daarmee geprobeerd. Ook heb ik de virus protectie in de bios uit gezet. Hier houd het voor mij op, ik zou het niet weten.
Zelf denk ik dat er iets in het register fout zit, of dat er rest directories aanwezig zijn. Maar hoe kom ik in het register of kan ik de rest directories weghalen?
Alvast bedankt voor evt reacties

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - zou het kunnen zijn dat je CD-ROM speler zelf niet lekker meer werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, we hebben hem in de nieuwe pioneer dvd R speler gedaan en daar kwam dezelfde fout als in de oude dvdrom speler. En die eerste is net 5 dagen oud!!!

• elevator
  • Niet online

elevator

Vreemd - kan je misschien eens proberen een FAT partitie te maken, en daar je I386\ map op te copieeren? Dan kan je iig alle CD-ROM e.d. perikelen uitsluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus, als dat niet werkt, ligt het aan de de cd-rom? En als het wel werkt? Dat zien we zo!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt met FAT 32... Maar nu? Kan ik hem naar NTFS terugtoveren zonder xp te uninstallen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ja hoor - even 'convert c: /ntfs' uitvoeren en je hebt weer NTFS :)

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem gehad met in de installatie, all1 andere file. Heb ff een kopietje gamaakt en de install deed het perfect. Installatie deed de overige files echter we kan dus zij dat je cd gewoon verrot is.
Pagina: 1