JBL 101787X 25CM Woofer

Pagina: 1
Acties:
  • 3.141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Yo,

Ik was vandaag op zoek naar een speaker voor de lage tonen, aangezien mijn Marquant Red-Alert subwoofer niet zo'n strakke bass kan leveren.

Ik ging naar de winkel en vroeg naar een woofer die gewoon hard kon met een volle diepe bass, toen kwamen ze met een speaker van JBL voor maar €25!!! :? .

Maar ik kreeg er geen orginele doos bij en ze wisten mij ook niet te vertellen wat de spec's van de speaker zijn. Maarja JBL is JBL ;) , en na mijn idee heeft JBL geen slechte speakers gemaakt (verbeter me als ik het fout heb), het enige wat er op de magneet staat is: JBL 101787X Made in France en nog wat onbelangrijks.

De speaker is 25CM in de diameter (10''), de conus is zwart en van een soort karton.

Ik heb de speaker nog niet goed kunnen horen omdat ik nog geen kast heb, daarom vraag ik me 2 dingen af:

*Wat zijn de spec's van deze speaker?

*Wat voor kast moet ik eromheen bouwen?

Alvast bedankt ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

De combinatie die je daar getypt hebt zegt -mij- niets, volgens mij moet er nog ergens een naam op type opstaan, (net als de huidige gto, gti, power)

En normaal staan er ook die parametres etc, misschien als er die op staan, dat je dara de kist aan af kan leiden, die zeggen voro de kenner heel veel.

Btw voor 25 euri kun je geen miskoop doen.

Fototje zou mooi zijn, aan de hand van de opbouw kun je vaak al zien wat je er van kunt verw88.

[ Voor 13% gewijzigd door FFF op 10-04-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
FFF schreef op 10 april 2004 @ 20:18:
De combinatie die je daar getypt hebt zegt -mij- niets, volgens mij moet er nog ergens een naam op type opstaan, (net als de huidige gto, gti, power)

En normaal staan er ook die parametres etc, misschien als er die op staan, dat je dara de kist aan af kan leiden, die zeggen voro de kenner heel veel.

Btw voor 25 euri kun je geen miskoop doen.

Fototje zou mooi zijn, aan de hand van de opbouw kun je vaak al zien wat je er van kunt verw88.
Op de speaker staat gewoon echt niks, mijn digitale camera is ff niet te gebruiken maar foto's zal ik binnenkort wel ff posten.

Enne...ik heb de speaker eens in een simpel test kassie gehangen, en vervolgens aangesloten op mijn Pioneer A-209-R amp _/-\o_ , en het geluid is gewoon ZIEKELIJK mooi/zuiver/vol/diep/strak en vooral...ONGELOVELIJK HARD!!!! }) , en dat voor maar 25 eurootjes.

Ik woon in Noord-Holland(zaandam), en ik weet dat de winkel nog wel wat speakertjes op voorraad hebben (ook andere maten van JBL) en HEEL goedkoop maarja...geen doos en geen spec's <----BOEIUH het gaat om het geluid >:) , dus als iemand het er voor over heb mail me ff barry_loef@hotmail.com en ik geef je een route beschrijving naar de winkel ;)

!!!Later!!!
:*)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Yo,

Ik ben al wat verder gekomen DENK IK, ik heb een mail gestuur naar JBL en zei in het engels :P dat ik graag wat info van die woofer wou hebben zodat ik er een goede kast omheen kan timmeren, ik wacht nog op antwoord.

MAAR...ik weet al wat meer van de 10'' woofer het is een woofer uit de zogenaamde Northbridge C.A series, (staat er heel klein op)

iemand al enige idee? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:01
Je bedoelt misschien deze woofer?? (zonder behuizing)
Het is trouwens northridge en niet bridge ;)

linkje
Is ook 10inch

• Amplifier Power (RMS): 150 Watts
• Peak Dynamic Power: 250 Watts
• Low-Pass Frequency: Variable from 50Hz to 150Hz
• Weight: 33.5 lb (15.2kg)
• MSRP U.S.: $399.00 each

En die woofer is dacht ik van PolyPlas (zoals de meeste nieuwe speakers van JBL home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
het zou em kunnen zijn, maar mijne is zwart en hoe kom je opeens bij DIE speaker terrecht?, alleen door dat northridge :?

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
Nou die serie van JBL ken ik van naam, net zoals hun website ;)

En je zei dat het een 10inch woofer was.
En dit was de enigste uit de serie met een 10inch woofer O-)

En het klopt dat de woofer zwart is ;) Want het plaatje op de JBL site is niet het orgineel, maar soort concept plaatje zonder de werkelijke kleur.

Afbeeldingslocatie: http://www.beolita.lt/products/jbl/home/northridge/e150p.gif
Dit is de echte

Dus ik denk bijna dat het deze moet zijn.
Dan heb je iig zeker geen miskoop gedaan! Het is dan wel zonder amp en behuizing, maar die northridge serie is zeker geen slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Yo Tijmen,

YOU RULE _/-\o_ O-) ,

Dit is em idd, maar weet jij toevallig ook de URL naar deze box?

Bedankt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Barry|IA schreef op 10 april 2004 @ 22:36:
[...]

Op de speaker staat gewoon echt niks, mijn digitale camera is ff niet te gebruiken maar foto's zal ik binnenkort wel ff posten.

Enne...ik heb de speaker eens in een simpel test kassie gehangen, en vervolgens aangesloten op mijn Pioneer A-209-R amp _/-\o_ , en het geluid is gewoon ZIEKELIJK mooi/zuiver/vol/diep/strak en vooral...ONGELOVELIJK HARD!!!! }) , en dat voor maar 25 eurootjes.

Ik woon in Noord-Holland(zaandam), en ik weet dat de winkel nog wel wat speakertjes op voorraad hebben (ook andere maten van JBL) en HEEL goedkoop maarja...geen doos en geen spec's <----BOEIUH het gaat om het geluid >:) , dus als iemand het er voor over heb mail me ff barry_loef AT hotmail.com en ik geef je een route beschrijving naar de winkel ;)

!!!Later!!!
:*)
Relaxed, in een testkastje al ZIEKELIJK mooi/zuiver/vol/diep/strak. ;)

Verder hoef je niet je posts te beginnen met Yo hoor, groeten hoeft dus niet.

Misschien is het voor je hotmail accoount ook leuker om je adres enigzins onduidelijk te maken voor spambotjes die het forum afstruinen. Zoals ik in m'n quote heb gedaan bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
dat over me hotmail vind ik niet erg aangezien dat mijn ''SPECIALE'' GoT MSN adres is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
de link staat bij mij 1e post ;)

"linkje"

hier anders maar volledig
http://www.jbl.com/home/p...d=E150P&SerId=NRE&sCatId=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Yo<-------- 8)7 sorry play 8)7

dankjewel, ik heb ook je mail ontvangen, nu moet je nog ff online komen op msn he, maare...die winkel heeft er nog een hele voorraad van liggen, zelfs verschillende types. Ik had de duurste :9~ €25 :X .

De winkel is op de Zuidijk in Zaandam genaamd ''Munts'', het zijn mijn overburen als je dus een (paar) speaker(s) wilt kan ik misschien wel wat regelen met die eigenaar als je tever weg woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ok, ik ben nu bezig met de kast, ik kon geen specificaties van de speaker vinden dus heb ik gewoon de maten van de orginele kast aangehouden.

Ik heb een plaat MDF @Hornbach gehaald, het gaat om een plaat van 240cm bij 120cm met een dikte van 18mm :) , ik had een tekenig mee voor de maten, en heb em daar dus (op de ronde gaten na) keurig laten zagen.
De plank kostte €16,99 en het zagen maar €1,00!!! , thuis gelijk de boel in mekaar geschroefd met houtlijm ertussen.

Maar ik heb nog een paar overwegingen:

Moet ik nou wel of niet een bassreflexpoort erin maken?, ik wil er gewoon zoveel mogelijk bass uit schudden, maar het moet ook nog hard in de oren klinken ;) .

Ook had ik laats een raar probleem met mijn front boxen, de één had een voller geluid dan de ander (Rechts voller dan links), ik had de boxen al met mekaar verwisseld, en ook de weerstand getjekt, opgeven moment de kabel van de linker front bekeken, ik zag dat deze dunner en flexibeler was dan die van de rechter front. Ik heb de kabel vervangen door dezelfde kabel die ik rechts gebruik, en nu klinkt het goed!!. Maar hier dus mijn vraag: wat voor kabel kan ik het beste gebruiken voor mijn subwoofer?

De kast is nu helemaal dicht en de gaten moeten er nog in komen, daarom heb ik nu nog de optie om te bepalen waar de woofer komt, boven, onder, voor, links. of achter, ik weet al dat als je de woofer aan de onderkant plaatst dat deze al een beetje naar beneden hangt met de conus, maar ook heb ik gehoord dat je meer bass krijgt bij een lager volume :*)

Binnekort ook foto's van het project, eerst nog ffies een gratis fotoserver opzoeken |:(

Edit: ffies wat smileys weggehaald :)
Edit 2: ffies een foto erbij geplakt
Edit 3: ffies updaten

Dit is de kast, van 18mm MDF, zoals je ziet heb ik nog zat keuze m.b.t plaatsing van de speaker en de basspoort :)
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/barry_loef/IMAG0022.JPG

Dit is de speaker die straks in mijn kassie mag spelen
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/barry_loef/JBL%20Northridge%20Woofer.JPG

Nog ff de magneet enzo showen O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/barry_loef/Woofer%20JBL.JPG

De box is luchtdicht, en de schroefgaten zijn opgevuld
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/barry_loef/box.JPG

Het eindresultaat :P ook bij het werken moet je geluid hebben!! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/barry_loef/oude%20Sony%20box.JPG

Ik hou julie op de hoogte van verdere ontwikkelingen, mijn project staat nu ff stil totdat de plaats van de speaker bepaald is, en of ik nou wel/geen basspoort nodig heb

offtopic:
Waar kan ik eigenlijk een mooie grote stikker van JBL kopen?

[ Voor 123% gewijzigd door Barry|IA op 30-04-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
zozo....hij zit nu ook in de grondverf :) , morgen ffiies de rest plamuren, weer een laag grondverf, en dan maar es kijken naar de plaatsing van:

*de speakerklemmen
*de basspoort (als deze er in komt)
*de speaker

Ik wil dat deze D.I.Y Subwoofer er echt BEHOORLIJK high-end uitziet, dus dacht ik eraan om de kast zwart te verven met hoogglans verf zodat deze mooi glimt :) , ook moet ik nog ffies mooie goudkleurige spikes uitzoeken. Heel misschien komen er ook nog goudkleurige hoekstukken op.

En natuurlijk blijf ik foto's posten ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Barry|IA op 30-04-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Ziet er mooi uit, maar voor de plek van de woofer heb ik wel een advies.

Zet hem niet zomaar onder of boven, want dan gaat de speaker doorzakken. Niet elke speaker is hiervoor gemaakt, wat dan uiteindelijk ten kost gaat van de prestaties. (een deel van je uitslag - x-max - verlies je).

En heb je ook al gedacht aan de versterker?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 30-04-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ok, dan plaats ik de woofer gewoon aan de voorkant, als er een basspijp aan te pas zou komen zou ik die aan de voorkant plaatsten, zodat de woofer zeg maar naar de muur gericht staat.

Daar nog enige tips over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op 30 april 2004 @ 19:32:
ok, dan plaats ik de woofer gewoon aan de voorkant, als er een basspijp aan te pas zou komen zou ik die aan de voorkant plaatsten, zodat de woofer zeg maar naar de muur gericht staat.

Daar nog enige tips over? :)
Ja :)

Niet de basspeaker naar de muur plaatsen. De speaker zelf maakt de tonen, niet de baspijp of de lucht.

Als je dan de basspeaker naar de muur richt hoor je dus een deel van de tonen niet. Of misschien hoor je zelfs helemaal niks en voel je alleen maar de luchtverplaatsing. Dan ben je nog verder van huis. :)

Dan heb je een subwoofer gecrëeerd die gelijk is aan de subs bij van die goedkope setjes. Veel luchtverplaatsing maar totaal geen diepgang of mooie tonen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 30-04-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
@ flex82: Ik kan wel op de subwoofer een stikker plakken met daarop: Powerded by flex82 :P , ok ik zal de speaker gewoon naar voren richten, en moet ik dan wel og geen basspoort?, ik wil een diepe strakke bass die met een enorm volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op 30 april 2004 @ 20:00:
@ flex82: Ik kan wel op de subwoofer een stikker plakken met daarop: Powerded by flex82 :P , ok ik zal de speaker gewoon naar voren richten, en moet ik dan wel og geen basspoort?, ik wil een diepe strakke bass die met een enorm volume
:P ;)

Ik ben al met mijn eigen SUB bezig, dus dat hoeft niet. Jij bent immers degene die hem bouwt. :)

En je zegt zelf al dat je geen specificaties hebt van de speaker, dan is het erg moeilijk te bepalen wat je ermee kan.
Het slimste is dan (wat jij al zei) om het orgineel aan te houden.

Dus had het orgineel een basgat of was ie gesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 13:30
Als enorm volume het belangrijkste is voor jou, heb je inderdaad een baspoort nodig. Probleem is dat je de thiele/small parameters nodig hebt om die poort te dimensioneren, en die heb je niet... Ook is het niet gezegd dat de inhoud van je kastje geschikt is voor een mooie basreflex tuning.

Ik zou je dus aanraden van die kist gewoon gesloten te houden. Je mist dan wel wat decibels bij de lagere bassen, maar de bas wordt wel veel strakker, en dat is toch ook mooi meegenomen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ja idd, voor de benodigde dB's bouw ik binnekort mijn Red-Alert Speaker wel in een andere BIG-ASS kast!! :)

@flex82 de kast is ook orgineel gesloten. Ik heb trouwens niet helemaal exact de orginele maten aangehouden omdat er in de orginele kast ook nog een versterker ingebouwd zit, maarja...het zal heus wel klinken :)

Moet ook nog ff dempingsmatriaal in zeker?

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 30-04-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op 30 april 2004 @ 20:29:
Moet ook nog ff dempingsmatriaal in zeker?
Yep, gewoon losjes helemaal vullen. Anders krijg je bij gesloten kasten een hol geluid.

Veel sterkte met bouwen en keep us posted, het liefst met veel pics! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 30-04-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dankjewel :) _/-\o_

Ik hou julie op de hoogte van alle ontwikkelingen doormiddel van foto's en ervaringen. :Y)

offtopic:
@flex82: hoe is het eigenlijk afgelopen met jou D.I.Y subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op 30 april 2004 @ 22:10:
Dankjewel :) _/-\o_

Ik hou julie op de hoogte van alle ontwikkelingen doormiddel van foto's en ervaringen. :Y)

offtopic:
@flex82: hoe is het eigenlijk afgelopen met jou D.I.Y subwoofer?
offtopic:
Is nog in aanbouw, heb wharfedale Engeland aangeschreven voor alle gegevens van de speaker.
En ik ga pas echt bouwen als ik wat meer tijd heb. (na mijn stage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ok, ik ben naar de winkel gegaan, en ben der achtergekomen dat ik nog wel even een tijdje door blijf posten in dit Topicje :) .

Natuurlijk wil ik deze subwoofer (ooit) nog actief maken doormiddel van een subwoofer amp, en trof in de winkel een 150Watt RMS Amp aan met mooie crossover knoppen enzo, de amp zag er degelijk uit (koelribben, vergulde connectoren etc.).

De prijs van deze amp was ALWEER spot goedkoop, maar €50 voor zo'n module, het merk was XXL Powersound ofzo :? , maarja...altijd beter dan passief (denk ik).

Maarja ik kwam dus voor een klemaansluiting voor de speaker, ook gelukt :) .

Morgen zijn mijn batterijen opgeladen van de camera, dan zal ik ff me klemmetjes en met box op de foto zetten, die nu trouwens in de 2e laag grondverf staat O-) .

Ik ben aardig eigenwijs :D , en heb dus toch nog een vraagje betreft de plaatsing van de speaker: ik heb van vele mensen gehoord dat de bass VEEL beter verspreid word door de kamer als je de speaker naar de gornd richt, opzich veel beter dus, maar het nadeel is dat de speaker dan al een beetje vermogen kwijt is doordat hij op zijn kop hangt, maar scheelt dat nou zo veel???, want ik zie de conus niet naar beneden zakken als ik em kantel :?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op 01 mei 2004 @ 23:50:

Ik ben aardig eigenwijs :D , en heb dus toch nog een vraagje betreft de plaatsing van de speaker: ik heb van vele mensen gehoord dat de bass VEEL beter verspreid word door de kamer als je de speaker naar de gornd richt, opzich veel beter dus, maar het nadeel is dat de speaker dan al een beetje vermogen kwijt is doordat hij op zijn kop hangt, maar scheelt dat nou zo veel???, want ik zie de conus niet naar beneden zakken als ik em kantel :?

Alvast bedankt :)
Je ziet hem ook niet zo gauw zakken, maar een millimeter of 2 valt echt niet op maar is al wel veel.
Er zijn stapels berekeningen waarmee je kan bepalen of een speaker kan hangen of niet, omdat de speaker zijn gewicht van de conus en de surround dan ook moet overwinnen om te bewegen. En dat gewciht trekt ook aan alles wat (als de speaker er niet voor geschikt is) leidt tot uitrekking van de materialen.
En gewicht=weerstand en meer weerstand betekent dat het ten koste gaat van zijn prestaties.
Maar je kan het proberen, je weet maar nooit.... misschien kan het wel.. of niet. ;)

En de positie, tja, gewoon proberen op verschillende plekken tot waar hij het lekkerst klinkt. Ik hoor vaak dat de beste methode is om de box op je luisterplek te zetten en dan gaan luisteren waar de bas het hardst/mooist in de kamer is. Daar moet hij dan theoretsich staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ok, en kan ik al bij een klein vermogen horen of de speaker wel/niet geschikt is om over de kop te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Nee.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
oke, ik ben der uit :)

Lekker met de woofer naar voren >:) .

Ok...Subwoofer versterker bekeken, en ook de spec's, maar ik denk dat ik mijn Caliber (mono 260Watt) auto-amp maar ga verwennen door daar mijn JBL speaker aan te hangen :Y) .

Ik denk dat die amp wel ffies wat harder/lager gaat dan zo'n budget-amp, ik zeg niet dat het onaardig zal klinken, maar om nou mijn hele project te verneuken voor zo'n amp die ze ''XXL-Powersound'' durven te noemen zie ik ook niet echt zitten! :X

Ik denk dat een 20-Amperé voeding wel goed te gebruiken is voor die Caliber.

ik hou jullie uiteraard op de hoogte van mijn D.I.Y project.

[ Voor 182% gewijzigd door Barry|IA op 08-05-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb zojuist een Subwoofer-versterker gehaald, het is een XXL-Powersound (AM-5080).
De versterker levert 150Watt RMS @4Ohm......JAJA!! toch wel die budget-amp :)

Omdat die JBL subwoofer nu toch best wel serieus begint te worden, besloot ik em maar actief te maken :) , er zitten 2 (metaten) draaiknoppen op met de aanduiding:

*Lowpass frequency (50-150Hz)
*Level (min-max)

Ook zit er een lekker grote heatsink op, die mooi te voorzien is van twéé fans :P , voor de rest is deze versterker voorzien van:

*Zekering (fusetype)
*Aan/uit schakelaar
*Low input (L&R)
*Low output (L&R)
*High input (L&R)
*High output (L&R)

Omdat mijn JBL speaker nog niet in de kast gemonteerd zit, heb ik deze versterker maar even aan mijn Marquant Tube woofer (12'', 440Watt, 89dB SPL, 20-1000Hz) gehangen, ik ben der gelijk achter dat bij een vreselijk hard volume de plastic BR-pijp resoneert , ik ben der gelijk achter dat mijn deur vervormd, ik ben der gelijk achter dat ik de speaker met meer schroeven moet bevestigen, ik ben der gelijk achter dat er wat stof in de speaker zat, en ik ben er VOORAL gelijk achter dat mijn 12'' speaker eindelijk ontmaagd is >:) .

En dat voor maar €50... :) (ook hier hebben ze er nog HEEL veel van 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 11-05-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15-07 19:39

JT

VETAK y0

50 euro voor een echte sub module ?!?! Heb je toevallig een link ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

ik ruik een IA :+

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
nop jammergenoeg geen URL, klein winkeltje namelijk, als ik volle batterijen heb post ik wel wat foto's van de amp :) , mail me maar als je intresse heb voor de versterker, ze hebben trouwens weer een nieuwe serie JBL speakers binnen _/-\o_ , ik heb ze ff bekeken.

Ze zien er weer mooi uit, en denk dat deze in een zuilbox/center thuishoren, ze zijn namelijk klein (6'') wel bijzonder krachtig, een glimmende gele kleur waardoor ze er best high-end uitzien.

De prijs per speaker jaja...dames €15 :9~

Ik denk dat ik er hier binnekort 4 van koop, en dan 2 mooie zuiltjes maak icm een mooie ZUIVERE dome-tweeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92014

* Anoniem: 92014 zegt: bookmarked

Wil: MEER Pics van sub

Altijd handig.. want mijn vingertjes beginnen ook te jeuken

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 92014 op 12-05-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101315

Zelf werk ik ook in een electro winkel en zoals je hem beschrijft weet ik welke versterker je bedoelt, voor zover ik weet is dit een partij opkoop van een leverancier van hen, de (Active)Versterker module's zijn afkomstig van deze (Active woofer)

http://www.botselec.nl/bots/popup/details.php?id=1022097209

Deze zullen nog wel ff leverbaar zijn lijkt mij, ik heb ze zelf niet getest maar krijg er veel belovende berichten over. (Mischien zelf ook maar eens wat gaan brouwen met TIW serie van Visaton)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 101315 op 12-05-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
klopt denk ik wel, ze verkopen namelijk ook die woofer. Ik moet alleen nog ff wat bedenken om die Versterker netjes in de box de monteren, zonder dat de hele boel meetrilt :) , kan het kwaad als ik er gaas omheen doe, wat ik vervolgens beplak met dempingsmatriaal? (qua hitte enzo).

De heatsink zou dan zichtbaar blijven, maarja...ook de trafo word behoorlijk warm bij een groot vermogen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Heej Barry, zou jij me nog even kunnen antwoorden? (had je een mailtje gestuurd met verzoek voor route-beschrijving) Ik heb namelijk eigenlijk alleen vandaag maar tijd om er ff langs te duiken....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

zion schreef op 12 mei 2004 @ 10:08:
Heej Barry, zou jij me nog even kunnen antwoorden? (had je een mailtje gestuurd met verzoek voor route-beschrijving) Ik heb namelijk eigenlijk alleen vandaag maar tijd om er ff langs te duiken....
zion, contact mij ff als barry niet reageert (@ mn msn adres, das ook email), ik kom zelf uit zaandam, weet ook hoe je er komt :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Mystikal_ op 12-05-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JBL speakers zijn zeker mooi, maar er 1 klein dingetje wat naar is.
De speaker die daar los op de foto staat, daar zit een soort "fome" in,
De opstaande ring na de metalen rand waar je de speaker mee in de kast schroeft
Donker grijs is ie en die is na 5~10 jaar helemaal versleten.
Het zal kunnen afhangen van de vochtigheidsgraad in je huis.

Je kan de levensduur verlengen met wat vet oid, eens in de 1 a 2 maanden effe invetten.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
daar heb je gelijk in, ik heb et al eens meegemaakt met bose boxen :(

@Zion, ik heb je mail beantwoord, sorry voor de late reactie ik kom net uit school :X

[ Voor 40% gewijzigd door Barry|IA op 12-05-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Barry|IA schreef op 12 mei 2004 @ 16:00:
daar heb je gelijk in, ik heb et al eens meegemaakt met bose boxen :(

@Zion, ik heb je mail beantwoord, sorry voor de late reactie ik kom net uit school :X
dan heeft ie nu 2 routebeschrijvingen :P heb m t vanmiddag ook al verteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik wil vanavond maar eens de woofer samen met de amp in de kast monteren :)

maare..die amp, hoe kan ik die goed afschermen tegen de trillingen van de speaker?, et kan geen houte kast worden eromheen omdat dan mijn berekende liters hard naar beneden gaan, ook is de constructie van de kast al afgerond.

Maar OOK moet de warmte goed weg kunnen, er zit achter op de amp een grote heatsink, maar de transformator en condensatoren worden ook aardig heet. :/

Kan ik em gewoon helemaal bekleden met hetzelfde dempingsmatriaal (noppenschuim), als waar ik de rest van de box mee bekleed?

[ Voor 85% gewijzigd door Barry|IA op 12-05-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Barry|IA schreef op 12 mei 2004 @ 17:22:
o bedankt :) , kan nooit kwaad he?, wat is eigenlijk jou ervaring met die winkel? (voordat ik mijn nieuwe DIY zuilen ook daar koop).

En heb jij ook al wat JBL speakertjes gehaald? :)
ik heb geen idee of t een goede winkel is :P maar ikheb 18 jaar in assendelft gewoond, dus ken zaandam ook aardig :) ik ken wel Simon Happe in Beverwijk, ergens in een zijstraat van de breestraat, geloof de zeedijk ofzo, en dat vond ik altijd een prima winkel, maar dies nie echt DIY volgens mij...

[edit2] en ik doe niet aan DIY, ben een lurker hierzo :P

[ Voor 24% gewijzigd door _Mystikal_ op 12-05-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Het einde is in zicht.

Ik heb met een (Aldi) decoupeerzaag het gat van de speaker en versterker eruit gezaagd, dit ging zonder enige moeite.

Als pootjes van de box, heb ik gewoon vier buffers van kuien gebruikt, lekker makkelijk, goedkoop, en schok dempend. :)

De pootjes vervolgens afplakken, en verven maar, ik koos voor zwarte hoogglans verf, (ik hou van zwarte boxen).
Het verven deed ik met een roller, de eerste laag is droog en de tweede is net klaar.
Ook heb ik de scherpe randjes een beetje rond geschuurd zodat de verf er beter in hecht.

Hier een foto van de box met het versterker gat:
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/loef_barry/%5BDIY%5D%20Versterker%20gat!.JPG

De versterker past er precies in, ik heb de randen die op de box vast zitten bekleed met een soort doek.

Hier zie je de versterker (losjes) in de box liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/loef_barry/%5BDiY%5D%20Versterker.JPG

Ik heb de foto's expres een beetje aan de grote kant gelaten (sorry), maar dan zijn ook de kleine detail's goed zichtbaar.

Hier nog ff een close-up van de amp, ff showen wat je voor €50 kan kopen! :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/loef_barry/%5BDIY%5D%20Closeup%20versterker!.JPG

VOORAL voor het geld, mooie amp toch?

En ff showen wat je voor €25 kan kopen! >:) :
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/loef_barry/%5BDIY%5D%20Woofer!.JPG

Het begint nu pas echt spannend te worden, alles word mooi, maar ik heb het geluid nog niet gehoord.
Ik denk dat de verf vanavond wel droog is, ik ga dan de binnekant luchtdicht kitten, dempingsdoek aanbrengen en vanmiddag ga ik ff op zoek naar een zaak die een goudkleurig (metalen) logootje van GoT kan maken :Y), dan pas is de Subwoofer echt klaar!

Ik denk dat ik morgen het geluid al kan testen, ik zal em dan maar ff flink open draaien, en posten welke ramen er wel en niet gesprongen zijn! :P

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken, zonder jullie denk ik namelijk niet dat de woofer zo'n eindresultaat op zou leveren. :)

Edit: sorry voor de grote foto's maar zo zijn der detail's beter te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 13-05-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wow, ziet er goed uit dude :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
thnx! :) , ik dacht dat niet iedereen de plaatsing van de speaker mooi zou vinden, omdat deze niet in het midden is.
Ik heb dus de speaker zo hoog mogelijk, en de versterker zo laag mogelijk, om resonanties te voorkomen :)

Edit: 2e laag verf...completed :P , nu nog ff dempingsmatriaal halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Barry|IA op 13-05-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat hoog/laag plaatsen zal er niet zoveel aan veranderen hoor, want overal in de kast is evenveel luchtdruk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
oke, dan had ik het voor euhm......de magneet gedaan, JA! die zit anders te dicht op de amp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92014

mooie pics..
misschien kon je nog wat pics posten wat betreft de inhoud van dit schatje..

ik denk dat ik in de toekomst dit ook maar eens ga klaren sinds het er zo makkelijk uitziet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Het wordt nog bijna rendabel voor mij om gewoon zulke versterkertjes te gebruiken voor mijn shiva's, gewoon 2 per driver (elke voicecoil 1). Wat zijn de precieze maten van de metalen plaat van deze versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zolals ik al zei: hij is nog niet af he :)

Er komt nog veel meer >:) .

@m.m:

Het zijn zeer goede versterkers, ik kan je niet exact uitleggen hoe ze klinken omdat ik ze alleen nog maar ff aan mijn Marquant woofer gehangen had :X , maar ik kan je uiteraard wel zeggen dat ik er met mijn Pioneer A-209-R 2x60Watt RMS in stop, de versterker voegt op een of andere manier de kanalen toe en maakt er een apart subwoofer kanaal van, natuurlijk zitten er ook aansluitingen voor de normale fronts.

Het klinkt echt goed, goed gefilterd, je hoort geen stemmen echt alleen pure bass.
Mijn Marquant tube woofer is idd budget meuk, maar hard gaat ie wel, tijd voor een vermogen testje dacht ik dus.. :)

Tsja...wat valt erover te zeggen?, de voeding van de versterker is goed, ik heb alles bijna helemaal open gezet, maar bleef zuiver, behalve dan de spullen in de omgeving van de woofer uiteraard. O-)

Je kan rustig de tijd nemen om de voor en nadelen te ovrewegen want ze hebben der nog een hele stapel van, en ze blijven ook inkopen.

Edit:

De maten: de buitenplaat is: 22cm hoog, en 20cm breed.
De binnenmaat (inbouw maat) is: gewoon 1.5cm van de buitenmaat af.

Veel succes met je Shiva's.

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 13-05-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 14:34

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Wow ziet er echt goed uit, het begint mij nu ook te kriebelen, had je al wat ervaring met het zelf bouwen van subwoofers en dergelijk..

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
of het ervaring is weet ik niet, toch post ik het maar.

Eigenlijk wel lachen, ik had vroeger (2002) een JVC autoluidspreker van 100Watt, zo'n blauwe met een tweeter erop. :) .
Ik wou een subwoofer aan mijn versterker en timmerde een leuk kassie van circa: 20liter. :)

Alles was scheef en vooral niet luchtdicht, verven, wat vervolgens mislukt was, maarja..dan kan je er altijd nog gekleurd papier op plakken he :P .

Totaal geen bass, maar het is wel de aanleiding geweest me wat meer te richten op timmerwerk enzo. eerst eens wat oefenen met tafels en andere meubels, dan word je al snel handig in boxenbouw, ff de juiste winkels zoeken, GoT raadplegen, en je hebt een Subwoofer die er netjes uitziet MET bass >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 10:37
Ziet er mooi uit :)
Dus je hebt geen versterker meer nodig ? (of begrijp ik ut fout :? )
Je kan daar dus ook fronts op aan sluiten enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
nee je hebt nog wel een versterker nodig, het signaal uit mijn Pioneer versterker word zeg maar doorgelust naar de subwoofer, vanuit de subwoofer kan je gewoon naar je fronts, maar de subwoofer versterker heeft helemaal niks met dat signaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 10:37
Barry|IA schreef op 13 mei 2004 @ 21:10:
nee je hebt nog wel een versterker nodig, het signaal uit mijn Pioneer versterker word zeg maar doorgelust naar de subwoofer, vanuit de subwoofer kan je gewoon naar je fronts, maar de subwoofer versterker heeft helemaal niks met dat signaal gedaan.
Ok, dus je gebruikt die subversterker voor je fronts aan sturen ? Of waar voor dan :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63856

Barry,
Het ziet er onwijs gelikt uit wat je gemaakt hebt , ik ben benieuwd hoe je het zelf vindt klinken nu het klaar is .
Zou je me wat meer gegevens van die winkel kunnen verstrekken?.
Of heb jij of andere mensen nog tips waar je voor zo'n bedrag subwoofer versterker modules kunt kopen .
Ik zit al de hele tijd te struinen op Internet , maar voor die prijs zie ik ze niet.
Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Je kan lang zoeken op internet enzo, maar van dit soort winkeltjes zijn er jammergenoeg niet veel meer, ik ga morgen naar de winkel, ik ken de eigenaar (overbuurman) en stel hem voor een beetje meer over de zaak te laten zien door middel van foto's, en doormiddel van jullie op de hoogte houden wat ze nu weer voor goedkoops hebben. :)

Ik neem dus me camera mee, ik zal alle speakertjes van JBL hier posten (bezwaar?), ik zal es als ik tijd heb een routebeschrijving posten. :)

De enige routebeschrijving die ik nu kan geven is het volgende:

De winkel heet ''Munts'', hij is te vinden in de stad Zaandam, @ de Zuiddijk.
Ik weet niet welk nummer, maar voor een mooie JBL speaker wil iedereen wel ff alle winkeltjes nagaan... :)

Dan maar hopen dat er weer es wat leven in het forum komt qua DIY. :Y)

@Glennos:

Nee de aansluiting van de fronts is enkel een doorverbinding vanaf de HOOFD versterker, heeft eigenlijk totaal geen nut om ze dus aan te sluiten, maar het scheelt wel weer een flink end snoer. :)

Edit:

Ok..ik krijg wel veel mails nu... :O
Ik kan wel eens een dag organiseren, voor alle GoTters gezellig een daggie naar Munts :) , ze zoeken altijd naar apparatuur uit bestaande subs, of speakers uit bestaande boxen, alles is gewoon nieuw, maar de fabrikanten hebben er waarschijnlijk niks meer aan, ook Munts weet eigenlijk niet wat ze verkopen, niet zeggen dus he... :P

[ Voor 33% gewijzigd door Barry|IA op 13-05-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63856

HHmmm, ik zie het al ,
munts onderdelen accessoires en reparaties Zaandam
Zuiddijk 99
1501 CD Zaandam
075-6314998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ok, bedankt man :)

Nu zal mijn hotmail account weer es afkoelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
@ play:

Is het eigenlijk wel toegestaan foto's en gegevens van de winkel te posten?, in de FAQ staat duidelijk dat het verboden is reclame te maken, maar dit zie ik niet als reclame maar meer als ''melden waar je degelijke speakers kan kopen''.

Ook de foto's zullen geen reclame bevatten, alleen even het prijskaartje van de degelijke producten zal ik posten

Ik hoor het wel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 14-05-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Ik denk dat het geen probleem is zolang je geen complete catalogus hier neerplant aangezien er best redelijke vraag is vanuit de kant van andere gebruikers, ik denk wel dat het verstandig is er een IA achtig iets van te maken (www.inkoopacties.net) als het echt de kant van 'kopen' op gaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door MM op 14-05-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ik maak der wel wat moois van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Ik zie eerlijk gezegd het nut niet om alle JBL speakers die zij verkopen te posten. Een verhaaltje over die zaak mag best, én foto's zijn alleen maar leuk om te maken en te posten. Je hoeft alleen niet het complete assortiment fotografisch vast te leggen en hier te posten. ;)

Ik zou als ik jou was gewoon een IA starten voor deze winkel, zoek je de leuke spullen uit en regel je een mooie prijs. Maar dat zeg ik ook in mijn belang, want zo'n submodule kan ik wel gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
oke dan, me subwoofer is trouwens helemaal klaar! _/-\o_ .

Binnekort foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Barry|IA schreef op 14 mei 2004 @ 15:46:

Binnenkort foto's

(8>

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
geeft niet hoor, zelfs leraren maken fouten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Subwoofer is eindelijk klaar, nu wou ik em es ff flink open draaien, VERVORMD de hele boel!! :( .
Ik gebruik de optie ''high-imput'' omdat het subwoofer volume dan meegaat met de volume instelling van de Pioneer (A-209-R).

Echter heb ik het ook via de ''Low-input'' optie gebrobeerd, rechtstreeks op me DVD speler, ook dit maakt geen verschil.

Aan mijn gehoor mankeert niks, en merk ik duidelijk op dat het geluid zowel op de ''high-imput'' als op de ''low-imput'' op gelijk volume niveu vervormd.

Ik zal proberen te beschrijven hoe het klinkt, het is een soort van ''plop'' op het ritme van de bass, al enige volume niveu's voor de vervorming hoor ik aan de achterkant van de speaker (in free air) al vervorming, het lijkt alsof de Xmax bereikt is, dat laatste zou wel eens het probleem kunnen zijn omdat ik vind dat de speaker grote uitslagen maakt.

Al met al lijkt het erop dat de JBL speaker de boosdoener is, maar ook met mijn Marquant (Red-Alert) woofer heb ik de problemen :? .
EXACT weer bij hetzelfde volume, je zou dus nu bijna denken dat het door mijn XXL-Powersound sversterker kan komen, nou dat denk ik ook.

Het arme ampje heeft al wat meegemaakt, ik monteerde de amp in de box, geen geluid, zekering vervangen, WEL geluid, ook ik raakte per ongeluk de stekker aansluiting aan van het apparaat waardoor er 230V door mijn flikker ging.

Enig idee waar het aan kan liggen?

Edit:

Ik heb de Red-Alert woofer nu ook los ZONDER enig filter aan de Pioneer gehangen, resultaat: net zo klote :(

[ Voor 97% gewijzigd door Barry|IA op 15-05-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
dus is het toch de woofer die verneukt is??

ff ene vraagje over die amp, ik ben met iets soortgelijks bezig, waar heb je die amp ergens gehaald? 150W RMS /4 Ohm is niet slecht, icm de Visaton GF250 in een gesloten 60 liter kast moet ik ene heel einde komen!

Moet wel een amp hebben dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb de amp bij de winkel 'Munts' gehaald, in Zaandam, lees het topic ff door voor verdere beschrijvingen over de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 13:30
Volgens mij ben je aan het clippen op die amp. Misschien levert die toch belange zoveel vermogen niet als beweerd wordt, zou meteen ook de prijs verklaren :+

Als je woofer in free-air bij veel lagere volumes al rare geluidne maakt, dan zit je inderdaad al hard over de xmax te spelen. Niks aan te doen, behalve een andere woofer halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dat over de vervorming is gelukkig niet meer van toepassing, de versterker leverde op een of andere manier een gelijkspannig op de speaker, waardoor de speaker naar binnen gezogen werd, met een vreselijke 50Hz brom...

Maar dat is alweer gefixt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 22:20

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe dan? Ik ben wel benieuwd wat er fout ging.
Eerst grote paniek en nu doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Coenen schreef op 01 juni 2004 @ 16:23:
Hoe dan? Ik ben wel benieuwd wat er fout ging.
Eerst grote paniek en nu doet het weer.
ik heb ook wel interesse, zeker omdat ik wil weten of die amp wat waard is, of dat je em beter kan laten staan :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tijdens het monteren van de subamp module had ik per ongeluk de voedingskabel aangeraakt, dat terwijl het apparaat nog aan stond. De eerst 5 keer knalde de zekering er gewoon uit, maar opeens niet meer met gevolg een 50Hz brom @gelijkspanning op de speaker.

Probleem verholpen, doormiddel van (volgens mij) een nieuwe gelijkrichter, speelt weer perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:20
En hoe klinkt't nu? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nu klinkt het geweldig, voor films zet ik de amp helemaal open, echter bij muziek zet ik hem uit zodat ik ook mijn fronts nog kan horen. :)

Ik heb voor een uitgebreide test de subamp voorzien van een woofer die veel vermogen aankan, het gaat om de 'Jbl CS-12', een 12'' woofer (met in het midden op de conus een grote opdruk van Jbl).

Specs:

Power Handling, RMS : 125W
Peak Power : 500W
Frequency Response : 38Hz - 800Hz
Sensitivity (2.83V/1m) : 92dB
Impedance : 4 ohms
Mounting Depth : 127mm
Cut-Out Diameter : 277mm
Revc : 3,58 ohms
Vas : 144L
Qts : 0,39
Fs : 24,7Hz
Qes : 0,41
Qms : 7,34
Mms : 119g
Levc : 2,3mH

Ik heb mijn Pioneer (A-209R) half open gezet om een goede indruk van de subamp te kunnen krijgen, deze blijft echter nog lekker door spelen, ik heb overal goed op gelet, hitte, gelijkstroom optredingen in de speaker, ruis, en natuurlijk vervorming.

Alles werkt prima en mooi, het nadeel van deze amp is wel dat er al snel te veel bas is, waardoor de fronts bijna niet meer hoorbaar zijn.

Voor sommige een groot voordeel, voor mij een nadeel omdat ik samen met andere in dit huis woon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan zet je hem zachter op de subamp zelf :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ja dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, alleen het nadeel van de amp is dat je al snel te veel/weinig hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 20:10
Barry|IA schreef op 14 mei 2004 @ 15:46:

Binnekort foto's
Ben toch nog wel benieuwd naar de foto's...
Pagina: 1