[Thunderbird] Probleem bij importen setts/mail na re-install

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb m'n mappen met m'n data van m'n accounts braaf gecopiëerd (Win2K) en na herinstallatie Win/Lin OS'n wil ik deze opnieuw in m'n Thunderbird kunnen lezen en opvragen.

Mijn D-partitie is onaangeroerd gebleven, en bevatte ook Thunderbird-programma en de mappen waar de accounts staan.
(De local Folders directory bevind zich daar ook bovendien).

Blijkbaar wordt er dan toch nog ergens op de C-partitie of in het register een verwijzing opgeslagen WAAR deze bestanden staan, en bijgevolg als ik Thunderbird open, ziet deze niets.
Ik probeer via Import mijn e-mail te importeren, en kies 'Eudora' omdat deze een universeel formaat gebruikt (aldus Mozilla website) waarmee T-bird ook werkt, en duid dan mijn map aan met de gegevens van mijn eerste account.
En vind geen mailbox gegevens zegt die.

Ik heb dan maar die andere mogelijkheden ook is geprobeerd, verder dan mijn addressboekt te importeren (met succes weliswaar) ben ik niet geraakt.

Ik heb de Help willen raadplegen, maar jéminéé, die is er natuurlijk niet OFFLINE te lezen. (Dat ontbrak er dus wel even aan en vind ik nog een tekortkoming, maarja...)
Dan maar de FAQ gaan lezen en over de profiles en user files gaan lezen.
allemaal mooi en wel, maar ik kan me toch niet inbeelden dat ik zoveel handmatig moet gaan typen in een file om mijn e-mail zichtbaar te maken. Ik geloof wel dat ik dan ergens anders iets niet goed heb gedaan.

Deze ook gevonden, maar werkte niet:
email converteren

Any ideas/suggesties ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

In je account settings (via menu Tools) bij Server settings kun je de maillocatie invullen misschien helpt dat.

Hoewel bij mijn herinstallatie van Win XP kon ik gewoon mn hele map terug kopieren naar %Application Data%/Thunderbird. Jij zegt Local Folder maar neem aan dat je Application Data bedoeld..
Als dat al goed staat zal Mozilla Backup ook niet zo veel meer uitrichten, maar kan handig zijn voor de volgende keer. Op http://backup.jasnapaka.com/ kun je een programma vinden dat je mail/settings opslaat in 1 bestand en het later weer kan importeren..

Verwijderd

Ik heb dus exact hetzelfde probleem, ik heb ook geprobeerd wat jij zei. Dus de hele map xxxxxxxx.slt gekopieerd naar %appdata%/thunderbird/profiles/default/xxxxxxxx.slt en daarna Thunderbird opgestart. Hij vroeg dan welk profiel je wilde laden en dan koos ik default. Maar dan gaf hij een fout. Ik heb ook enkele tools geprobeerd maar dat werkte allemaal niet. Maar nu heb ik de oplossing (als je die nog niet had :)) Enige nadeel is dat je de settings zelf moet instellen opnieuw (dat moet niet een al te groot probleem zijn).
Wat je doet is het volgende:

1. Verwijder eerst even je %appdata%/thunderbird/ (beginnen met een schone lei)
2. Start Thunderbird op en maak al je nieuwe accounts aan
3. Voor elke account accountX wordt er dan een map %appdata%/thunderbird/profiles/default/xxxxxxxx.slt/mail/accountX/ aangemaakt.
4. Kopieer dan alle bestanden uit je oude %appdata%/thunderbird/profiles/default/xxxxxxxx.slt/mail/accountX/ map naar de nieuwe map. Je overschrijft dan je Inbox/Sent etc. bestanden.

Als je dan Thunderbird dan opnieuw opstart zal je zien dat al je mailtjes er weer zijn :) Voorwaarde is dus wel dat je je oude %appdata%/thunderbird/profiles/default/xxxxxxxx.slt map volledig hebt gebackupped (wat een woord) Bovendien moet je het niet erg vinden om je instellingen opnieuw te doen :+