NewsBin en ADSL

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 03:54
Ik heb sinds kort ADSL. In mijn nieuwslezer heb ik connectie-problemen bij de server van demon en bij mijn payserver.

De problemen uiten zich doordat na het inlezen van enkele headers van een nieuwsgroep het inlezen wordt afgebroken. Bij het downloaden van 'articles' uit het zich doordat hele kleine 'articles' worden gedownload maar dat grotere 'articles' na korte tijd worden afgebroken en een rood icoontje (Download Failed) krijgen.

Met mijn kabel-verbinding had en heb ik dit probleem niet. Heeft iemand een tip waar dit aan kan liggen? :?

Het gaat om Newsbin Pro 4.2 (Build 4389). Het ADSL-abonnement is van Demon en de verbinding loopt via een Zyxel-modem. Ik gebruik geen router. Het surfen geeft geen problemen (gaat razendsnel >:) ).

[ Voor 29% gewijzigd door One_Gandalf op 10-04-2004 17:18 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 02:00

lordsnow

I know nothing

En wat is het probleem?

Verwijderd

One_Gandalf schreef op 10 april 2004 @ 17:12:
Ik heb sinds kort ADSL. In mijn nieuwslezer heb ik connectie-problemen bij de server van demon en bij mijn payserver. Met mijn kabel-verbinding had en heb ik dit probleem niet. Heeft iemand een tip waar dit aan kan liggen.

Het gaat om Newsbin Pro 4.2 (Build 4389). Het ADSL-abonnement is van Demon en de verbinding loopt via een Zyxel-modem. Ik gebruik geen router. Het surfen geeft geen problemen (gaat razendsnel).
heb je de nieuwsserver ingesteld op news.demon.nl ? en hou er rekening mee dat je maar 2 verbindingen naar de newsserver mag maken...

het was altijd 3 maar dat is "tijdelijk" veranderd zelf heb ik een payserver genomen dus weet niet of je inmiddels alweer 3 verbindingen kan maken, wel kan ik je meedelen dat de demon newsserver vaak traag is ivm overbelasting dit alles heeft mij doen besluiten een payserver te nemen

Ervaringen Demon DSL-Express # 12

Goede betaalde newsservers met binaries

edit: ik ben trouwens over gestapt van newsbin pro (zelfde build) naar newsleecher veel mooier en fijner (mijn mening)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 17:19 ]

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 17:17:
[...]

heb je de nieuwsserver ingesteld op news.demon.nl ? en hou er rekening mee dat je maar 2 verbindingen naar de newsserver mag maken...

het was altijd 3 maar dat is "tijdelijk" veranderd zelf heb ik een payserver genomen dus weet niet of je inmiddels alweer 3 verbindingen kan maken, wel kan ik je meedelen dat de demon newsserver vaak traag is ivm overbelasting dit alles heeft mij doen besluiten een payserver te nemen

Ervaringen Demon DSL-Express # 12

Goede betaalde newsservers met binaries

edit: ik ben trouwens over gestapt van newsbin pro (zelfde build) naar newsleecher veel mooier en fijner (mijn mening)
Ik heb NewsBin inderdaad ingesteld op 2 verbindingen en gebruik de volgende newsservers:
  • news.demon.nl
  • news.easynews.com
Ik krijg verbinding met de newsservers (ongeveer 350kbs) maar er hapert iets tijdens de downloads.

Dat Demon-topic is een vergaarbak van opmerkingen en is ontmoedigend lang. Het zou eigenlijk mogelijk moeten zijn om binnen een topic te kunnen zoeken op een trefwoord. Om nou heel veel te gaan lezen in de hoop iets te vinden. :/

[ Voor 13% gewijzigd door One_Gandalf op 10-04-2004 17:32 ]

Verwijderd

probeer newsleecher eens of iig een ander newsproggie

wie weet geeft dat meer duidelijkheid.. wie weet val je net als ik als een blok voor newsleecher O+

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 17:25:
probeer newsleecher eens of iig een ander newsproggie

wie weet geeft dat meer duidelijkheid.. wie weet val je net als ik als een blok voor newsleecher O+
Ja, die optie had ik al overwogen. Alleen ben ik nu weer via mijn kabel-verbinding aan het downloaden. Ga dit zeker proberen, maar wil toch dat het ook met NewsBin goed komt.

Ik heb ook nog Ozum en Outlook, dus alternatieve readers genoeg om te kijken of het gaat om een generiek probleem (probleem met verbinding) of een probleem specifiek voor NewsBin Pro.

[ Voor 18% gewijzigd door One_Gandalf op 10-04-2004 17:31 ]

• One_Gandalf
Het probleem is dat grotere downloads na korte tijd worden afgebroken. Ik krijg wel gewoon verbinding met de newsservers.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:30
One_Gandalf schreef op 10 april 2004 @ 17:33:
[...]
Het probleem is dat grotere downloads na korte tijd worden afgebroken. Ik krijg wel gewoon verbinding met de newsservers.
Is dat alleen het geval bij het downloaden van een newsserver? Als je standaard met IE een enkele (non-resumable) download van enkele MB's aanzet, gaat dat dan wel goed?

Probeer in een dos-box anders eens een 'ping tweakers.net -t' eens, welke je na 5 min. afkapt met Control+C ? Mischien is er wel extreem veel packetloss aanwezig namelijk :)

• One_Gandalf
Xandrios schreef op 10 april 2004 @ 17:36:
[...]

Is dat alleen het geval bij het downloaden van een newsserver? Als je standaard met IE een enkele (non-resumable) download van enkele MB's aanzet, gaat dat dan wel goed?

Probeer in een dos-box anders eens een 'ping tweakers.net -t' eens, welke je na 5 min. afkapt met Control+C ? Mischien is er wel extreem veel packetloss aanwezig namelijk :)
Resultaat van ping:

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 1154, Received = 1154, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 47ms, Average = 15ms

Lijkt me in orde :) .

Ik ben nog aan het testen maar vermoed dat het probleem toch ligt bij het maximale aantal gelijktijdige connecties met de newsserver.

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 17:17:
[...]
ik ben trouwens over gestapt van newsbin pro (zelfde build) naar newsleecher veel mooier en fijner (mijn mening)
Ik heb NewsLeecher v1.0 beta 15 geïnstalleerd. Het is een mooi programma! Ik denk dat ik NewsBin Pro laat vallen.

Ik heb de server ingesteld op maximaal 2 connecties en dat gaat nu goed. Op de newsserver van Demon is de downloadsnelheid nu rond de 100kbyte. De snelheid fluctueert enigszins van 55 tot 125kbyte maar loopt niet meer terug naar nul.

Bedankt voor de NewsLeecher tip! :)
Pagina: 1