Toon posts:

[XP] Inloggen dmv smartcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil op een win2k of winxp pro machine kunnen inloggen doormiddel van een smartcard+reader.
ik wil gewoon smartcard in de lezer kunnen steken waarna er automatisch wordt ingelogd en waneer de kaart verwijderd wordt dat de machine automatisch uitlogt of de machine afsluit.
windows wil wel opstarten en wacht dan op de smart card. alleen hoe maak ik die smart card?

Dus als iemand me informatie kan geven hoe ik een smart card login werkend kan krijgen onder windows xp post het hier even.

ik heb de chipdrive fun van conrad. hij zit op de com-poort

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 17:00 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Titel edit; inloggen i.v.m smart card > [XP] Inloggen dmv smartcard
Gelieve in het vervolg zelf het OS in de titel te vermelden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
oh, shit vergeten
sorry, bedankt

Verwijderd

Topicstarter
*kick* niemand?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:54
hmm op school hebben we het al eens eerder geprobeerd, maar we waren de mastercard kwijt :P dus toen konden we niks meer....>:)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
hehe,

weet je ook hoe ik z`n master/inlog kaart maak?
want dat is m`n vraag...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mauer, naast dat je in dit topic heel erg hard wacht op replies zou je natuurlijk zelf ook op zoek kunnen gaan naar additionele informatie :) Zo is hier een hele aardige howto te vinden (voor 2k weliswaar). Op [u]google[/] is ook heel wat te vinden. Houd ons op de hoogte van wat je al geprobeerd hebt; en wat de resultaten zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
nou ga ik deze stappen doen:

1.
Double-click the Microsoft Internet Explorer icon on the desktop.

2.
To connect to a Certification Authority, type http://machine-name/certsrv into the Address field of Microsoft Internet Explorer (where machine-name is replaced with the name of the computer running the issuing Certification Authority).

3.
The Microsoft Certificate Services Welcome page appears. Select Request a certificate, and then click Next.

alleen ik heb appache geinstalleerd op m`n pc dus ik kom dan op me eigen site uit.
en deze handleiding is voor windows 2000.
is dit anders in windows xp? :?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Als je goed hebt gelezen:
This guide also assumes you have already completed (can be found on Microsoft TechNet):

• Step-by-Step Guide to Managing the Active Directory

• Step-by-Step Guide to Setting up a Certificate Authority

• Step-by-Step Guide to Setting up Certificate Authority Trust for a Domain

• Step-by-Step Guide to Administering Certificate Services

• Step-by-Step Guide to Advanced Certificate Management

• Step-by-Step Guide to End User Certificate Management
en dan vooral dit :
If you have not completed those step-by-step guides, you must still create the following environment to be successful with the procedures described in this document:

• A Windows 2000 Server domain controller with Active Directory services installed. The domain must support both password Microsoft Windows NT® LAN Manager (NTLM) and Kerberos authentication protocol, as well as public key (smart card) authentication.

• You have installed the Windows 2000 Professional operating system on a computer in a Windows 2000 domain.
gaat dus niet werken met alleen XP nee....

[ Voor 4% gewijzigd door Mitch op 11-04-2004 17:07 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Nee precies. Je moet dus eerst een Windows 2000 server hebben en dan een Cerificate Server aanmaken. Support hiervoor is standaard meegeleverd met Windows 2000, al is het configureren nog een stap apart ;).

Pas nadat je dit allemaal hebt opgezet kun je smartcards gaan programmeren. Deze bevatten dan een certificaat waarmee je ze kunt gebruiken om in te loggen op je domein.

Wat je wilt bereiken van het inloggen met alleen de smartcard is niet mogelijk bij mijn weten. Je moet altijd sowiezo een pincode intoetsen. En wees er maar blij om, je zou het vast ook niet leuk vinden als je bankpasje zonder pincode werkt ;).

Het afmelden bij het verwijderen van de pas is wél mogelijk. Er is een group-policy waarbij je kunt kiezen uit geen actie, het werkstation vergrendelen of het afmelden van de gebruiker.

Op technet is inderdaad een hele hoop te vinden, het lukt vast wel.

Verwijderd

Topicstarter
ok,
in iedergeval bedankt.

ik zal het laten weten als ik het gedaan heb
Pagina: 1