Netwerk werkt maar op 1 pc tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Ik heb een vraagje... mijn netwerk werk alleen op een pc tegelijk... de eerste pc die opstart krijgt een ip adres en de anderen niet.... ik heb al geprobeerd handmatig een ip adres toe te wijzen maar dat werkt ook niet. De software van mijn skyaccess modem die ik op een laptop heb geinstalleerd waar internet het niet op doet geeft wel de verbindingssterkte aan
pc 1 [windows xp en home]
pc 2 [windows xp nl proffesional]
laptop [windows xp nl proffesional]
op pc2 heb ik dezelfde windows cd gebruikt als op laptop om te installen
Switch: 10/100 Mbps - 8 Poorts - Sweex
kort samengevat: Ik denk dat het probleem is dat mijn switch maar aan 1 pc tegelijk een ip-adres toewijst. Hoe kan ik dit tegengaan/veranderen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heb je het modem wel aan de uplink van je switch gehangen? Hoe groot is je DHCP adress pool? Als het goed is verzorgt je modem trouwens de DHCP en niet je switch. Wordt er elke keer hetzelfde adres uitgedeeld aan de 1e PC die aangezet wordt? Hoeveel active leases heb je? Probeer deze eens allemaal te verwijderen, start dan alle PC's tegelijk op en kijk eens of ze dan een adres krijgen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Een switch deelt geen ip adressen uit, hij geeft alleen maar door. Ik zie nergens in jouw specs een DHCP server, je zult met vaste ip adressen moeten werken. Waar krijgt de eerste pc zijn ip adres van ?

• Enfer
Heb je het modem wel aan de uplink van je switch gehangen?: Mijn modem heeft 8 poorten en geen speciale uplink poort.
Hoe groot is je DHCP adress pool?: Waar zie ik dit?
Wordt er elke keer hetzelfde adres uitgedeeld aan de 1e PC die aangezet wordt?: Ligt eraan in welke poort die zit... (de pc`s netwerkkabel)
Hoeveel active leases heb je?: Wat zijn dat?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien is het handig als je wat meer verteld over die skyacces modem. Het is vrij zeker dat het probleem daar ligt. Heb de laatste firmware en wat kan je onder zijn DHCP stats vinden?

Verwijderd

Zit er in het skyacces modem een router ? Als ik het verhaal op hun site lees kan je alleen delen met een router of windows internet delen. Maar hoe kom je dan aan 8 poorten op je modem ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Problem? schreef op 10 april 2004 @ 17:00:
Heb je het modem wel aan de uplink van je switch gehangen?: Mijn modem heeft 8 poorten en geen speciale uplink poort.
Hoe groot is je DHCP adress pool?: Waar zie ik dit?
Wordt er elke keer hetzelfde adres uitgedeeld aan de 1e PC die aangezet wordt?: Ligt eraan in welke poort die zit... (de pc`s netwerkkabel)
Hoeveel active leases heb je?: Wat zijn dat?
DHCP pool is de range van adressen die er uitgedeeld mogen worden, bijvoorbeeld 192.168.0.10 t/m 192.168.0.50. Dit kan je vinden in de configuratie van je DHCP server.

Active leases zijn de uitgedeelde adressen die nog geldig zijn. Ook dit kan je vinden bij je DHCP server.

* AtleX heeft eens nagedacht:

De waarschijnlijke situatie:

code:
1
2
modem -> 
switch -> PC1, PC2, enz.

Maar als dat modem van hem alleen maar modem is en geen router heeft wordt het IP van de verbinding via de switch doorgesluist naar de PC die als eerste aangaat. Onder het motto "Wie het eerst, wie het eerst maalt" heeft de rest dus pech.

Ergo: Koop een router erbij, of haal een modem/router combi.

(en geef aub even de specs van dat modem.)

[ Voor 27% gewijzigd door AtleX op 10-04-2004 17:13 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Enfer
hoezo kan het niet met een switch?? :o...
en volgens mij klopt dat wel want als ik alles in de switch doe en de switch niet in de modem dan krijg ik wel een ipadres en subnet mask... dus koop wel een router ;).... danku allen...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Problem? schreef op 11 april 2004 @ 12:41:
hoezo kan het niet met een switch?? :o...
en volgens mij klopt dat wel want als ik alles in de switch doe en de switch niet in de modem dan krijg ik wel een ipadres en subnet mask... dus koop wel een router ;).... danku allen...
Er is je nou al een paar keer gevraagt of je wat meer kan vertellen over die skyacces modem. Als je dat niet wil doen kan je idd maar beter geld gaan verspillen aan een router.

Verwijderd

Hoe deel ik Internet ?

Koop een router of stel, indien mogelijk, je Skyaccess modem in als router. Of, en zo ja hoe, dit kan kun je vast vinden in de (online) manual of bij de fabrikant.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.