Toon posts:

Netwerk doet het met de 1e kabel wel maar met de andere niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help ik zit met een probleem ik heb een PC op de hobby kamer staan die op de eerste verdieping is daarnaast heb ik een PC die in mijn woonkamer staat.
Ik heb in mijn woonkamer een Switch/Router staan van daaruit word alles verdeelt.
Nou zit ik met een probleem heb een kabel van een meter of 15 naar de hobby kamer getrokken deze heb ik nagemeten heb de connectors 10 x nagekeken maar deze kabel werkt niet doe ik er een fabriekskabel tussen dan werkt het wel.
Weet iemand misschien wat mijn probleem is waarom hij het niet doet de lengte kan het niet wezen die is maar 15 meter de kabel ligt niet bij zware storingsbronnen langs zoals trafo's of TL verlichting, en als laatste heb ik de connectors ook al een paar keer opnieuw er aan gezet.

Weet iemand wat mijn probleem is dan hoor ik het graag de router/switch knippert wel dus hij vind wel wat maar voor de rest doet hij nix.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Weet iemand wat mijn probleem is...
Dat je kabel kapot is ;)

Doet de kabel het wel op 10 Mbit ipv 100? Dan heb je waarschijnlijk de volgorde verkeerd aangesloten. Voor de juiste volgorde van straight-utp: hierzo

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Check of je de kleurtjes in de goede volgorde hebt zitten. Vanaf de onderkant (met de goudkleurige pinnetjes) gezien moet het aan beide kanten er zo uitzien:

1 wit/oranje
2 oranje
3 wit/groen
4 blauw
5 wit/blauw
6 groen
7 wit/bruin
8 bruin

(Pin 1 zit als je de goudkleurige connectortjes aan de bovenkant houdt aan de linkerkant)
Als 't zo zit en het werkt nog altijd niet heb je mischien een kabelbreuk.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 10-04-2004 16:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me duidelijk dat de kabel niet kapot is want ik heb hem helemaal nagemeten ben zelf electricien dus weet wel hoe ik dit soort dingen na kan meten

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maar goed wat werkt er niet met die kabel?

En vertel eens wat er op beide kabels staat.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 16:16:
Het lijkt me duidelijk dat de kabel niet kapot is want ik heb hem helemaal nagemeten ben zelf electricien dus weet wel hoe ik dit soort dingen na kan meten
Dat je 'm hebt nagemeten zegt niets over de volgorde :) Die is namelijk bij 100mbit erg belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk doet het momenteel bedankt voor ieders antwoord ik had de draden verkeerd om vastgezet het was wel 1 op 1 maar niet de goede volgorde.
Dit was ook mijn eerste keer dat ik er mee bezig geweest ben dus voor de volgende keer weet ik de volgorde bedankt voor de reacties

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Leip-o,

De volgorde van de kabels maakt helemaal niets uit. Als het aan beide kanten maar gelijk is.

Greets.

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

De volgorde maakt zeker wel uit bij utp aangezien het twisted pair is en je anders veel storing kunt krijgen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Terrienator schreef op 10 april 2004 @ 17:38:
Leip-o,

De volgorde van de kabels maakt helemaal niets uit. Als het aan beide kanten maar gelijk is.

Greets.
Onzin. Plaats a.u.b. geen posts op deze authoritaire manier als je niet weet waar je het over hebt.

Voor 10mbit en lager klopt dit, daarboven MOET je rekening houden met de twists van de aders.

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
JSS,

Excuus, maar ik berijp het "authoritaire manier" gedeelte niet....

Cyber,

Ik heb het even nagezocht wat betreft die volgorde van de kabels en het lijkt erop dat ze iid belangrijk zijn.. Heb ik gewoon ff mazzel gehad mt zo'n 35 kabels maken.

Greets.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Terrienator schreef op 10 april 2004 @ 18:46:
JSS,

Excuus, maar ik berijp het "authoritaire manier" gedeelte niet....

Cyber,

Ik heb het even nagezocht wat betreft die volgorde van de kabels en het lijkt erop dat ze iid belangrijk zijn.. Heb ik gewoon ff mazzel gehad mt zo'n 35 kabels maken.

Greets.
JSS heeft niet gepost in dit topic ;)

Met 'autoritaire manier' bedoelde ik dat je het zei alsof het een feit was, dat je opgezocht had en dat als zodanig ook klopte. Op zich is daar geen probleem mee, maar dan moet het ook wel daadwerkelijk kloppen ;)

offtopic:
Wij groeten elkaar permanent, 'greets' onder een post zijn niet nodig

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 10:35
Inderdaad, volgorde kleuren is belangrijk. Al lijkt het op het eerste gezicht onbelangrijk, meteen de goede volgorde scheelt een hoop gezoek.
Pagina: 1