Asus WL-300g

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Kom er niet uit.

Ik heb een Asus WL-300g Access Point.
Mijn vraag is, kan ik deze nu wel of niet wireless gebruiken voor internet/netwerk ?

Als ik deze access point met een switch met de rest van mijn netwerk verbind (netwerk is DHCP ingesteld) werkt het netjes en kan ik internetten e.d.

Geef ik het access point nu een vast IP-adres met de juiste gateway en koppel hem daarna los van het bedraadde netwerk, dan krijg ik wel wifi ontvangst, maar kan er niet meer mee internetten . . .

P.S. de router (die mijn internet verzorgt, is ook wireless).

Weet iemand of ik nu wel of niet wifi (dus helemaal draadloos) kan internetten ?

FiXxXeR

Verwijderd

volgens mij moet die via een draad eerst en dan wireless, probeer het anders eens zonder een vast IP te geven :?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FiXxXeR39 schreef op 10 april 2004 @ 16:08:
Kom er niet uit.

Ik heb een Asus WL-300g Access Point.
Mijn vraag is, kan ik deze nu wel of niet wireless gebruiken voor internet/netwerk ?

Als ik deze access point met een switch met de rest van mijn netwerk verbind (netwerk is DHCP ingesteld) werkt het netjes en kan ik internetten e.d.

Geef ik het access point nu een vast IP-adres met de juiste gateway en koppel hem daarna los van het bedraadde netwerk, dan krijg ik wel wifi ontvangst, maar kan er niet meer mee internetten . . .

P.S. de router (die mijn internet verzorgt, is ook wireless).
Waarom een Wireless router en dan ook nog eens een Wireless Accesspoint? Kan je niet beter gelijk connecten met je wireless router dan :? Of snap ik je verhaal niet helemaal?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

ik weet niet welk modem je hebt, maar heb je al geprobeerd te bridgen?

en idd, waarom een AP als je al een wifi router hebt?

Verwijderd

misschien voor verder bereik 8)7

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
juist voor verder bereik.

FiXxXeR

Verwijderd

Dan moet je dus AP's hebben die die vorm van bridgen ondersteunen. En dat zijn er bar weinig.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:32:
Dan moet je dus AP's hebben die die vorm van bridgen ondersteunen. En dat zijn er bar weinig.
Gelukkig de WL-300G wel.

Je moet dit alleen helemaal apart instellen, dit kan je in de webinterface vinden onder wireless --> bridge. Hier moet je de AP-mode veranderen, vervolgens moet je de mac adressen instellen daaronder.

[ Voor 9% gewijzigd door Attilla op 10-04-2004 18:34 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 06:05
Of koop een ASUS WL-500g daar haal ik ongeveer 50 meter mee :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-04-2004 23:45 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
De Asus WL-300g heb ik ingesteld op hybride, maar als ik heb dan vervolgens los koppel van het bedraadde netwerk, dan kan ik dus niet meer internetten. Kan wel de Asus WL-300g draadloos benaderen als ik vast IP-adres geef.

FiXxXeR

Pagina: 1