Toon posts:

Linksys WAP 11 niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben uren aan het proberen geweest, heb de search aardig belast ;) maar kom er niet uit.

Ik heb nu een Linksys WAP 11 gekocht en nu is de situatie zo:

ADSL Alcatel Speedtouch 510 ->PC1
->PC2
->Xbox
->Linksys WAP11 --> Laptop (acer centrino)

Af en toe maar kan de laptop de AP vinden en regelmatig valt het signaal weer weg en moet ie weer opnieuw connecten. Oftewel, het werkt voor geen meter.

Nu las ik dat je ook dlink firmware op je Linksys WAP11 kan zetten.
Maar ook dat lukt me niet. Hoe doe ik dat?
Ik heb D-link Airplus Manager geinstalleerd, maar dan kan ik geen firmware uploaden.
Bovendien als ik bij mn browers het ip 10.0.0154 intik, gebeurt er niks.
Terwijl de laptop dit ip krijgt van de alcatel router.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar ging wat fout....:)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 16:05 ]

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 13:30

Gepperd

Burp!

AP niet gewoon defect? Je zou ook zonder firmware update toch op z'n minst verbinding moeten krijgen. lukt dat met het origineel niet dan geef ik je met de nieuwe firmware weinig kans.

Of probeer je vanaf een klein zoldertje verbinding te maken met de AP die in de kelder staat?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

weebl

YARR!

Dat er niks gebeurt als je het ip van je modem intypt als ie achter de router zit is vrij normaal.

En je moet de linksys instellen op DHCP client, dus dynamic ip geloof ik, dan krijgt hij automatisch een ip van je modem, en dan zou je moeten kunnen internetten, als de wifi instellingen goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Gepperd schreef op 10 april 2004 @ 16:07:
AP niet gewoon defect? Je zou ook zonder firmware update toch op z'n minst verbinding moeten krijgen. lukt dat met het origineel niet dan geef ik je met de nieuwe firmware weinig kans.

Of probeer je vanaf een klein zoldertje verbinding te maken met de AP die in de kelder staat?
Hij krijgt wel verbinding, maar vaak valt ie weg.

Verwijderd

ik heb die linksys wap 11 ook maar volgens mij moet die achter een switch en niet een pc :Y)
bij mij in iedergeval

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 16:10 ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 06:43
moet opzich nix uitmaken toch... hoever zit je van de AP af en wat voor wireless kaart heb je in je laptop

Verwijderd

Topicstarter
[quote]weebl schreef op 10 april 2004 @ 16:07:
Dat er niks gebeurt als je het ip van je modem intypt als ie achter de router zit is vrij normaal.
quote]

Dat doe ik ook niet. 10.0.0.154 is het ip dat mn router aan het ap geeft

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 13:30

Gepperd

Burp!

Aha wel verbinding maar valt snel weg..

Al geprobeerd om de lease tijden van de DHCP server (en dus alle clients) op 'infinite' te zetten? (Op de Modem/router).

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 10 april 2004 @ 16:11:
moet opzich nix uitmaken toch... hoever zit je van de AP af en wat voor wireless kaart heb je in je laptop
Ze staan naast elkaar :) Tis een centrino dus Intel(R) PRO/Wireless LAN
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 16:10:
ik heb die linksys wap 11 ook maar volgens mij moet die achter een switch en niet een pc :Y)
bij mij in iedergeval
Hij staat ook achter een switch, nou vooruit, router.

Het is dus zo router---ap---laptop

• dribbel
nou iig... ik heb ook de linksys wap 11 achter een router. Ik heb het IP gewoon op vast staan, dus niet dat ie 1 van de router krijgt en t werkt allemaal prima. Ik zou dus gewoon even proberen de AP te resetten en zorgen dat de AP geen ip van router krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig blijft de wlan verbinding is stand, maar dat komt omdat ik een signaal van de buren ontvang dus dan internet ik via de buren :D

• dribbel
Misschien een idee voor je buren om eens wat aan encryptie te gaan doen ;), maar reset dat ding eens, en kijk of die t dan doet.

[ Voor 28% gewijzigd door dribbel op 10-04-2004 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 10 april 2004 @ 16:18:
nou iig... ik heb ook de linksys wap 11 achter een router. Ik heb het IP gewoon op vast staan, dus niet dat ie 1 van de router krijgt en t werkt allemaal prima. Ik zou dus gewoon even proberen de AP te resetten en zorgen dat de AP geen ip van router krijgt
die dhcp van de router geeft toch gewoon 4 verschillende interne ip's aan de 4 pc's (en in dit geval 3pc's en een ap)

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 10 april 2004 @ 16:21:
Misschien een idee voor je buren om eens wat aan encryptie te gaan doen ;), maar reset dat ding eens, en kijk of die t dan doet.
Ik zal het is aan ze voorstellen :P

• dribbel
nee er is een optie die je aan kan zetten zodat de AP idd een ip van de router krijgt, maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb gewoon het IP zoals het in het boekje staat (192.168.1.254 ofzo). En dan werkt het en heb ik verder ook geen gedonder met DHCP's of andere crap

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 10 april 2004 @ 16:24:
nee er is een optie die je aan kan zetten zodat de AP idd een ip van de router krijgt, maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb gewoon het IP zoals het in het boekje staat (192.168.1.254 ofzo). En dan werkt het en heb ik verder ook geen gedonder met DHCP's of andere crap
maar in principe moet het niet uitmaken of je nou via 10.0.0.154 of via 192.168.x.x verbinding maakt toch? Hij krijgt nl wel verbinding maar die is niet optimaal en hij valt regelmatig weg.

Daarvoor zat ik te denken om andere firmware erop te zetten. (dlink 900+)
Diverse topics gezien en het leek goed te werken en je kon veel instellen qua signaalsterkte e.d.
Alleen hoe zet ik andere firmware erop?

• dribbel
geen id over die andere firmware.. ik dacht dat je bedoelde dat je alleen verbinding kreeg met de AP van de buren en niet met die van jezelf

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 10 april 2004 @ 16:40:
geen id over die andere firmware.. ik dacht dat je bedoelde dat je alleen verbinding kreeg met de AP van de buren en niet met die van jezelf
Nee van beide :7 >:)

• dribbel
nouja dan denk ik toch dat je iets verkeerds doet, tis wel vreemd dat je van je buren af een stabiele verbinding krijg en 1 meter van je eigen AP niet.

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 10 april 2004 @ 16:45:
nouja dan denk ik toch dat je iets verkeerds doet, tis wel vreemd dat je van je buren af een stabiele verbinding krijg en 1 meter van je eigen AP niet.
Die van de buren is niet stabiel iig. Hij schakelt steeds over van die van mij naar die van de buren en weer terug. En soms valt die van mij weg.

Maar iemand die weet hoe ik die linksys naar firmware van dlink 900+ kan veranderen?

Verwijderd

Ik had laatst een router van Linksys en die had precies hetzelfde probleem, deed het leuk voor een minuut of 3. Antwoord van Linksys:

Please check instead if your modem is drawing high voltage
over to router causing the router to reboot or freeze for few seconds. In this case try to put a hub or switch between the router and
modem and check if you have tremendous packets lost. If none of these work this can be considered as hardware failure. You may
replace the router from the retailer.

Ik heb de hele zooi doorgemeten, maar geen problemen zover ik kon zien, heb nog een ander gelijk type gehaald bij m'n pc-boer, maar die had hetzelfde probleem. Firmware geupdate etc etc. Niet alle Linksys producten zijn even sterk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 17:01:
Ik had laatst een router van Linksys en die had precies hetzelfde probleem, deed het leuk voor een minuut of 3. Antwoord van Linksys:

Please check instead if your modem is drawing high voltage
over to router causing the router to reboot or freeze for few seconds. In this case try to put a hub or switch between the router and
modem and check if you have tremendous packets lost. If none of these work this can be considered as hardware failure. You may
replace the router from the retailer.

Ik heb de hele zooi doorgemeten, maar geen problemen zover ik kon zien, heb nog een ander gelijk type gehaald bij m'n pc-boer, maar die had hetzelfde probleem. Firmware geupdate etc etc. Niet alle Linksys producten zijn even sterk.
ja maar dit is gaat over een Access point. Jij hebt waarschijnlijk een WAP en router in 1. Ik heb een normale adsl router, en daarop aangesloten een WAP.

Hoe heb jij nieuwe firmware erop gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Kleine, doch nuttige kick >:)

Hoe kan ik die firmware nou updaten, tis me nog niet gelukt en kan nergens vinden hoe ik t moet doen.

• dribbel
Is dat nou zo moeilijk 8)7

Gewoon met je pc naar die router pagina gaan waarop je alles in kan stellen (als dat wireless niet lukt verbind de AP dan via n kabeltje aan je PC). Dan naar help en kiezen voor "upgrade firmware" (jaja) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
dribbel schreef op 11 april 2004 @ 17:23:
Is dat nou zo moeilijk 8)7

Gewoon met je pc naar die router pagina gaan waarop je alles in kan stellen (als dat wireless niet lukt verbind de AP dan via n kabeltje aan je PC). Dan naar help en kiezen voor "upgrade firmware" (jaja) :Y)
En hoe kom ik op die pagina dan?

Verwijderd

Topicstarter
Het bereik is matig. Als ik op de kamer naast de kamer waar de AP staat zit dan heb ik vrij goed bereik. Echter als ik een verdieping lager in de woonkamer ga zitten (wat eigenlijk maar een paar meter lager is, zit eigenlijk precies onder de AP, is het bereik nog maar 1-2 van de 5 strepen.

Af en toe valt de verbinding nog wel weg. Als ik dan de stroom van de AP eraf haal en opnieuw connect doet ie het wel weer. Maar dit is toch niet de bedoeling.

Is dit normaal?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02

reiker

dan jij!

Ik had exact hetzelfde probleem (met een WAP11 v2.6) en na een firmware update (naar 1.07 oid? heb het niet zo bij de hand) was alles opgelost.
Firmware kan gewoon door met je vaste pc naar je AP te connecten. De optie "Firmware Update" staat volgens mij ergens bij "Advanced". Het is ook nog van belang te weten welke WAP11 versie je hebt, om te bepalen of er een nieuwere firmware is... Dit kan je vinden op de onderkant van je apparaat geloof ik. Om je een idee te geven: ik heb de mijne ergens in juli 2003 gekocht, en het is een versie 2.6.

Zo gezegd, zo gedaan.

• dribbel
firmware update staat bij mij onder help, zoals ik al zei.

Om op die pagina te komen moet je in je browser http://(ip AP) typen en t password is standaard "admin" (geen user).

Dat bereik lijkt me wel een beetje weinig :| .. ik heb dezelfde AP, maar ik heb m beneden in de meterkast staan. Als ik dan een verdieping hoger zit in onze woonkamer heb ik altijd tussen de 90 en 100% signaal. Ga ik nog een verdieping naar boven op men eigen kamer blijft er ongeveer nog 40% over (dan moet het dus wel door 2 vloeren en een paar muren heen). Genoeg om redelijk te kunnen internetten iig. Buiten werkt het ook allemaal prima.

Ik heb trouwens wel een PCMCIA kaartje ook van linksys voor men laptop. Misschien dat dat nog verschil qua bereik maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door dribbel op 12-04-2004 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
reiker schreef op 12 april 2004 @ 10:10:
Ik had exact hetzelfde probleem (met een WAP11 v2.6) en na een firmware update (naar 1.07 oid? heb het niet zo bij de hand) was alles opgelost.
Firmware kan gewoon door met je vaste pc naar je AP te connecten. De optie "Firmware Update" staat volgens mij ergens bij "Advanced". Het is ook nog van belang te weten welke WAP11 versie je hebt, om te bepalen of er een nieuwere firmware is... Dit kan je vinden op de onderkant van je apparaat geloof ik. Om je een idee te geven: ik heb de mijne ergens in juli 2003 gekocht, en het is een versie 2.6.
Het is me eindelijk gelukt. Wat bleek nou, je moest dit doen:

If your PC is set to "Obtain an IP address automatically", select Using the following IP address and enter the following values:
Static IP: 192.168.1.10
Subnet Mask: 255.255.255.0

Bij mij stond die ie dus op automatische ip :)

daarna kon ik gewoon naar 192.168.1.251 gaan en kreeg ik eindelijk die pagina van mn ap :7

Nu staat firmware 1.07 erop. Volgens mij is het bereik wel verbeterd. Zit het nu nog ff te testen en kijken of de verbinding continu goed blijft zonder weg te vallen en dat ik mn ap moet resetten.
Bedankt allemaal voor de hulp :>
Pagina: 1