Toon posts:

[a7v333] Na bijplaatsen geheugen loopt pc vaak vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in mijn a7v333 mobo 256 mb ddr 2700 (cl 2.5) apacer geheugen zitten, nu is dit natuurlijk een beetje weinig maar veel meer dan tekstverwerken alleen deed ik er niet mee.

Nu heb ik vorige week 256 mb geheugen van Corsair (256 mb, pc2700, cl 2.5) bijgeplaatst.

Ik had in de bios performance op turbo staan, maar dit zorgde ervoor dat na het bijplaatsen van geheugen Windows iedere keer opnieuw opstarte als hij bootte. Toen heb ik in de bios de performance naar optimal gezet en nu was dat probleem verdwenen.

Echter ik had heel veel problemen met andere vastlopers en een event log die flink wat problemen met Internet Explorer liet zien. Ik heb het nieuwe geheugen eruit gehaald en de problemen waren helemaal over. Toen heb ik het oude geheugen eruit gehaald en ook met alleen het nieuwe geheugen waren er geen problemen. Kortom wanneer ik beide dimms alleen gebruik is er niets aan de hand, maar wanneer ik ze samen gebruik wordt het systeem erg instabiel.

Ik heb beide dimm getest met memtest maar die meldt geen rare dingen. Volgens sisoft sandra zijn de specificaties van de dimms exact hetzelfde. Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn? Zou het een kapotte bank op het moederbord kunnen zijn of moet ik ergens anders naar gaan zoeken?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Soms willen DIMM's en mobo's in bepaalde combinaties niet lekker met elkaar samenwerken, da's helaas een feit. Maar voor je in jouw geval van zo'n feit kunt spreken zou je nog het BIOS eens in kunnen gaan en wat ander timings kunnen proberen. Probeer iig de default instelling (by SPD of iets dergelijks) zonder zogenaamd performance verbeterende instellingen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.