IDE Raid op K8V SE

Pagina: 1
Acties:

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Het lukt mij niet om een single IDE HDD aan me raid controller te hangen

Ik heb 1 hdd.. WD 120gh IDE
en 1 DVD rom (NEC 2500)

Ik heb gemerkt dat met deze conf:
prim ide 1: WD120gh
sec 1de 1: nec2500

ik een bootdelay krijg... duurt lang tot me ide schijven herkend zijn... en voordat winxp geboot wordt heb ik een delay (zwart scherm).

Dit duurt mij allemaal tre l ang en ik weet dat het sneller kan.

En nu heb ik gemerkt dat het inderdaad sneller gaat wanneer ik me WD120gb aan me promise controller hang en me NEC2500 aan me prim ide1!

Alleen... wordt mijn HDD niet herkend als het aan de promise controller hangt.
Krijg de melding "no device found" en "bios not installed "

Het lukt mij dan ook niet om in de bios van mijn promise controller te komen.

Heb gezocht op GoT maar kan geen concreet antwoord/oplossing vinden voor mijn probleem.

Hoe krijg ik 1 single hdd werkend op mijn promise controller of hoe voorkom ik die bootdelay?

Asus K8v SE
Athlon 64 3000
Corsair 512mb

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20
Je kunt toch wel je Promise-controller-bios in? Sla anders je manual er is op na, staat heus wel bij dat je in je bios van je controller kan.
Let wel op als je je harddisk na een raid-controller verhuisd, de raid controller de data niet kan lezen. Hij schrijft als het ware in zijn eigen taal.
En heb je toevallig geen Boot-delay IDE aan staan in de bios ? Dat ie bijvoorbeeld 5 sec wacht?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30
Check de instellingen op je WD eens goed, want hoe heb je 'm staan? (Master, Cable Select, Single... enz). Had ook een keer zoiets en de jumper op Cable Select zetten did the trick.

Overigens een move van PMG naar dit subforum :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-03 08:48

CaDje

Framedrops for life

Ga naar je bios en dan naar onboard chips (ofzo, weet niet meer precies hoe dat heet) en dan onder Promise controller kun je aangeven of je 'm als RAID of als IDE wilt gebruiken :)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je kan ook instellen in de K8V, hoelang hij op de hdd's moet wachten voordat hij boot. Moet je dat op 0 zetten en dan gaat het wat sneller.

• wicked
zal het proberen met me jumper op cable select

andere opties heb ik geprobeerd... en kom inderdaad me promise bios niet in :(

• wicked
helpt... :)

thanks

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vind je het erg als ik zeg dat je het antwoord ook in de FAQ van dit subforum had kunnen vinden? Kijk aldaar onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" ;)
Pagina: 1