Toon posts:

Wireless werkt wel bij één, maar niet bij meer verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik heb een 3Com ADLS Router (3CRWE754G72-A) om mijn ADSL de delen. Het probleem is dat elke pc/laptop afzonderlijk wel op internet kan, maar zodra ze tegelijk aanstaan kunnen ze dit niet meer. Ik kan dan echter nog wel pingen naar de buitenwereld.
Ik heb al gezocht via Google en de Knowledgebase van 3Com, maar ik kan een soortgelijk probleem nergens vinden. Zijn er misschien mensen die dit probleem herkennen?

Wat aanvullende gegevens:
- 3Com Router 3CRWE754G72-A, ik gebruik de DHCP, 11b + 11g Mixed mode, 128-bits WEP, NAT met UPnP en de Firewall.

- Laptop 1 met WinXP Pro en ingebouwde 11b LAN-Express IEEE 802.11 PCI Adapter

- Laptop 2 met WinXP Home en 11g 3Com PCMCIA (3CRWE154G72)

- Pc met Win ME en 11g 3Com PCI Adapter (3CRDAG675)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Staat routing wel aan op je router? (Of zit je utp plug naar je adsl modem wel in de WAN, en niet in de lan?)

Want het lijkt erop dat je interne client gewoon het externe IP krijgt :)

(Is te testen door eventjes 'ipconfig' te typen in een dosbox, op de PC die internet heeft).

Verwijderd

Topicstarter
Het kastje is een router en ADSL-modem tegelijk, waardoor ik ervan uitging dat routing niet nodig is. De WAN-poort is dan ook een RJ-11, geen UTP.

Het klopt wel dat alle pc's netjes een ip uitgedeeld krijgen. Ook als ze tegelijk aanstaan krijgen ze die. En dan kan ik vanaf alle pc's pingen naar de buitenwereld, maar internetverkeer is niet mogelijk.

Routing is toch alleen noodzakelijk als je meerdere vertakkingen in je netwerk hebt?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Als hij een modem/router is, dan zal routing idnerdaad al wel werken. Dat zal dan inderdaad niet het probleem zijn :)

Je zegt dat je wel op alle clients naar de buitenwereld kunt pingen? Dat is namelijk al internet verkeer, dus zou het browsen ook gewoon moeten kunnen...

Kun je eens posten wat 'ipconfig /all' voor resultaat geeft op de niet-werkende(n) clients? Mischien staat er toch ergens iets niet helemaal goed...

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
Maak je gebruik van een BBned / BaByXL provider?
Ik ben in het bezit van een 3com 3crwe754g72-a (de zelfde als de jouwe dus)
Je hebt denk ik het zelfde probleem als ik nu.
Ik heb contact opgenomen met 3com en men zegt dat er zeer binnenkort (binnen een maand) een nieuwe firmware beschikbaar komt. Beta firmware had men nog niet.
Het komt namelijk doordat de modem het ENET ENCAP protocol (nog) niet kan ondersteunen.

Even wachten dus, en dan internetten.... :|

[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 13-04-2004 19:43 ]

Lekker!

• Napsju
Heeft Coos B niks aan mijn opmerking?
Nog geen reactie namelijk...... :P

Lekker!

• Napsju
Na heeeeeel lang zeuren bij 3com heb ik dan eindelijk een (redelijk goed werkende) beta firmware gekregen. Het werkt nu allemaal prima samen icm BBned. De modem trained op 896 up, echter is de upload maar 512. Nouja, dit moet ik er voorlopig maar even bij nemen. Misschien is de final release beter. Als iemand hier intresse heeft, kan ik hem eventueel even doormailen.

Lekker!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Sinds kort is firmware 1.23 beschikbaar via http://www.3com.com/produ...er=desc&sku=3CRWE754G72-A

Hiermee is het routed over Ethernet probleem opgelost voor BabyXL/BBNeD

• Napsju
Ja, hoor een maand later reageren dan ik, en niks nieuws brengen... Tssss.

Slotje??

Lekker!

Pagina: 1