We draaien hier een aantal servers, allemaal voorzien van Fedora Core 1 i.c.m. Ensim Pro 3.7 (control panel pakket).
Er is 1 server bij die problemen veroorzaakt (dat doet hij al sinds hij in gebruik is genomen; toen draaide er Redhat 7.3 op met Ensim Pro 3.5).
De configuratie van deze server:
* Albatron PX865PE Pro
* Intel P4 2,6 Ghz 800FSB HT
* 2 x 512 MB DDR PC3200
* 2 x 80 GB Western Digital UDMA100 7200rpm 8MB cache
* 3Ware Escalade 7000 Parallel ATA Raid controller (RAID1)
* 3com 3c905 100 Mbit NIC
Het systeem is extreem traag bij elke willekeurige bewerking of commando.
Ter vergelijking; de installatie van de upgrade van Ensim Pro 3.5 naar Pro 3.7 duurde 3 tot 4 keer zo lang als op een P4 2,4 (533FSB).
Daarnaast is het hele gebruik gewoon langzaam. Alles reageert traag, zelfs een simpele 'ls' duurt lang.
Ik kan maar niet achterhalen waar de problemen zitten. Dit systeem draait nu al een behoorlijke tijd zo, maar het is niet echt prettig (understatement) werken.
Ik hoop dat 1 van jullie hier ervaring mee heeft of iig een oplossing weet? Alvast bedankt!
PS. Dit is de enige server met een Albatron moederbord. De overige servers zijn allen Asus en Intel (ServerWorks) moederborden.
Er is 1 server bij die problemen veroorzaakt (dat doet hij al sinds hij in gebruik is genomen; toen draaide er Redhat 7.3 op met Ensim Pro 3.5).
De configuratie van deze server:
* Albatron PX865PE Pro
* Intel P4 2,6 Ghz 800FSB HT
* 2 x 512 MB DDR PC3200
* 2 x 80 GB Western Digital UDMA100 7200rpm 8MB cache
* 3Ware Escalade 7000 Parallel ATA Raid controller (RAID1)
* 3com 3c905 100 Mbit NIC
Het systeem is extreem traag bij elke willekeurige bewerking of commando.
Ter vergelijking; de installatie van de upgrade van Ensim Pro 3.5 naar Pro 3.7 duurde 3 tot 4 keer zo lang als op een P4 2,4 (533FSB).
Daarnaast is het hele gebruik gewoon langzaam. Alles reageert traag, zelfs een simpele 'ls' duurt lang.
Ik kan maar niet achterhalen waar de problemen zitten. Dit systeem draait nu al een behoorlijke tijd zo, maar het is niet echt prettig (understatement) werken.
Ik hoop dat 1 van jullie hier ervaring mee heeft of iig een oplossing weet? Alvast bedankt!
PS. Dit is de enige server met een Albatron moederbord. De overige servers zijn allen Asus en Intel (ServerWorks) moederborden.
Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)