Toon posts:

Asus A7V8X-X Freez

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister een reepje Apacer 512Mb Ram bijgezet. Ik heb nu dus OEM ddr400 + Apacer 512mb ram DDR333. Nu heb ik al 4x gehad dat het beeld hing. Numlock werkt niet. Een harde reset werkt dan alleen nog. In een ander topic had ik gelezen dat het aan de voeding ligt. Ik heb een Cheap-ass 350 watter.
Mijn systeem:
Asus A7V8X-X
AMD Athlon 2600+ (non oc)
Geforce 4 Mx440 (non oc)
350 watt voeding

Het is ook als ik alleen de 512mb er in heb. Ik ga over een uurtje weg, en dan zet ik Memtest aan. Ligt het aan de voeding? of kan het ook ergens anders aanliggen? :)

Verwijderd

:PIk zou eerst even dat eerste reepje eruit halen(OEM), de Apacer erin en dan kijken wat ie doet!
Vaak kunnen verschillende geheugens niet goed met elkaar overweg. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 14:08 . Reden: vergeten toe te lichten ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 14:07:
:PIk zou eerst even dat eerste reepje eruit halen(OEM), de Apacer erin en dan kijken wat ie doet!
Vaak kunnen verschillende geheugens niet goed met elkaar overweg. :P
Hij draait al 10 uur idle. En hij is er nog niet uitgeklapt. ik zal morgen heel de dag met 512mb draaien, En volgende week memtest86 draaien.

Verwijderd

Een beetje onderzoek doen kan geen kwaad. Heb je naar temps en voltages gekeken? Of het je voeding is ja of nee kun je makkelijk zelf uitvinden. Mem ook btw.. :)

Verwijderd

Topicstarter
heb gister heel de dag met alleen 512mb ram gedraait. En hij is nog nooit vast gelopen! Dus het ligt denk ik aan dat de geheugens el kar niet aardig vinden :P

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20

vinnie1908

Appel != peer

Je kan natuurlijk ook eerst testen en dan posten hier ;)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

heb je er rekening mee gehouden dat dit mobo maar met één reepje ddr-400 overweg kan? ik neem aan dat die automatisch teruggeklokt wordt als je die van ddr-333 erbij duwt, maar misschien zit daar ergens het probleem.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

|:( beter lezen

[ Voor 79% gewijzigd door PD2JK op 12-04-2004 12:26 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:16:
heb je er rekening mee gehouden dat dit mobo maar met één reepje ddr-400 overweg kan? ik neem aan dat die automatisch teruggeklokt wordt als je die van ddr-333 erbij duwt, maar misschien zit daar ergens het probleem.
Dit moederbord heeft drie geheugenbanken, waarvan hij 2 x DDR400 ondersteund, dus daar zit het probleem iig niet.

Verwijderd

quote van de asus site:

DDR400 (PC3200) Support
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only)

er kan dus maar één reepje van ddr-400 tegelijk in, ddr-333 kunnen er 2 tegelijk in.

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x-x/overview.htm

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:47:
quote van de ausu site:

DDR400 (PC3200) Support
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only)

er kan dus maar één reepje van ddr-400 tegelijk in, ddr-333 kunnen er 2 tegelijk in.

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x-x/overview.htm
Dus één dubbelzijdige reep van PC3200 kan er in? En twee dubbelzijdige repen PC2700? Begrijp ik dat goed?

Verwijderd

je hebt gelijk idd, Double Data Rate geheugen gebruikt al twee banken met één reepje.

Verwijderd

dus nogmaals mijn vraag, heb je er rekening mee gehouden dat die van ddr-400 waarschijnlijk teruggeklokt moet/zal worden? daar zouden denk ik namelijk wel eens de problemen kunnen ontstaan.
Pagina: 1