Toon posts:

Msi 865pe neo2-pfs verkeerde bios er op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI 865pe neo2-pfs versie 2 en heb de bios geflasht met de verkeerde bios versie 8)7
Ik heb de batterij al 1 dag uitgehad en met de jumpers gecleard en niks helpt natuurlijk, en heb de winkel al opgebeld of ik kon langs komen voor de bios flashen maar dat ging niet want die bioschip zit er vast op gesoldeerd.
Weet iemand nog een oplossing hier voor, voordat ik hem naar msi stuur???
Zijn hier nog meerdere gebruikers van de msi 865 neo 2 pfs, waarvan dat de temperatuur van de cpu hoger is geworden met de bios versie 3.6????
Eerst was de cpu 45 graden met z'n hoogste waarde op 49 en na de biosupdate (3.6) zat ie al op 56 graden, vandaar dat ik bios versie 2.1 geprobeerd heb en daarom doet ie het niet meer en gelukkig had ik m'n oude pt800 nog :)

Alvast bedankt

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Das wel een beetje dom, bios 2.1 erop flashen... Bios 2.1 is voor de MSI 865PE-Neo2 FIS2R en anderen. Bios 3.6 is voor de Neo2 PFISR en anderen...

Lukt het niet om bios 3... er weer op te zetten? dmv bijvoorbeeld een floppy?

Succes verder :Y)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

kijk eens op tweakers.net/aanbod :)

[ Voor 77% gewijzigd door BalusC op 12-04-2004 13:38 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:04
Er zijn verschillende dealers en die hebben debug cards waarmee je de vastgesoldeerde bios'en kunt flashen. Kijk eens bij de bekendere jongens als Informatique, etc...

Verwijderd

Ik denk dat het beste is om je board voor repair op te sturen.
Hierbij moet je wel rekening houden dat dat enige tijd kan gaan duren.
Wat je ook kan doen is de bios lossolderen en deze zelf flashen via flash apparaat.
De bios is tot slolt van rekening niks anders, wij flashen de bios idd via een card.
Maar daar kan ik je helaas niet mee helpen :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou misschien dat ik een ander mobo koop als het teveel geld kost want deze mobo was mij toch te warm. Als ie al 62 graden wordt bij een spel hoe moet het dan wel niet in de zomermaanden. Koelpasta en koeler zit er goed op en de airflow ook en hij is niet overgeklokt. M'n oom heeft een asus p4p800 en wordt zelden 40 graden maar hij ligt ook wat lager in de benchmark maar voor wat koeler systeem heb ik dat er voor over, ik heb zo'n vermoeden dat het aan de corecell ligt van msi............. ben wel eens benieuwd hoe warm de cpu op een msi 875p is!!! dus ga ff zoeken

bedankt

• BvK P4
Wat voor koeler en CPU heb je eigenlijk? Heb zelf ook een MSI 865PE bord, maar dan diegene zonder prescott ondersteuning... Heb je dat automatische overclocken in de bios ook uit te staan? Die staat standaard wel aan... Dus misschien clock je wel over zonder dat je het weet. Vooral bij spellen en andere zware applicaties gaat ie dan overclocken... Dat kan van 2% tot 15% zijn van je CPU snelheid!

Volgens heet dat automatische overclocken Dynamic Overclocking oid in de bios. Staat in Frequenty/Voltage control bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt dat dat standaard aan staat, maar dat heb ik uit gezet, ik heb alles 3 keer nagekeken en niks helpt, het lijkt wel op een prescot die cpu van mij zo warm wordt ie maar dat is ie niet, p4 2,6 800mhz 512kb. Dat de cpu warmer wordt oke, maar die hele kast wordt bloedje heet.......... maarja eerst zorgen dat die bios weer in orde komt, hoe had ik zo dom kunnen wezen, maarja als er iets loos is dan ga je wat proberen en op de msi site mogen ze ook wel wat duidelijker neerzetten waar welke bios voor is, want als je kijkt bij de 865pe ps series dan staat "deze bios is niet bedoelt voor de ms-6728" en dat is de 3.6 versie en daar deed de computer wel op dus ik dacht probeer de 2.1 versie eens, en ik heb een ms-6728 dus.................................

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de standaar koeler er op en verder heb ik er 2 casefans in dus dat moet voldoende zijn voor een standaard niet overgeklokte computer.

• BvK P4
Heb er zelf een 3.0GHz + HT CPU op zitten, en die wordt onder prime95 al gauw 63 a 64 graden met de boxed cooler...Met welk programma lees jij je temperaturen af? Ik gebruik PC Alert 4 (krijg je bij je MSI bord), speedfan en MBM5.

Offtopic:
Die cooler maakt wel een herrie op 2600RPM. Een maat van mij heeft gister een nieuwe computer gekregen met een 2.8GHz + 533MHz FSB processor erin. Zijn boxed cool heeft een wat ander model + langere en meer bladen. Zijn cooler draait ook 2600toertjes terwijl die van hem bijna muisstil is. Lekker is dat...

Verwijderd

Topicstarter
ik lees de temp met corecenter van msi of in de bios, ff gamen snel opnieuw opstarten en dan in de bios kijken want die "moet" de goeie waarde aangeven al is ie dan weer wat afgekoelt. Wat ik er vreemd aan vind is dat de cpu 20 graden warmer wordt dan op m'n oude msi pt800 mobo, dus zelfde case etc. en aan de koelpasta ligt het niet en de koeler zit er ook goed op en dat heb ik ook al 2 keer er af gehaalt om te kijken dat het daar aan ligt. het zit volgens mij gewoon in de bios want nadat ik bios 3.6 er op gezet heb steeg de temp van 45 naar 52 en de instelling naar de update heb ik direct alles goed ingesteld, dus geen overklok of MAT of wat dan ook

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je moet niet al te veel waarde hechten aan de temperatuur die uitgelezen word door de sensoren op je moederbord.

Elke moederbord leverancier hanteert een andere manier van meten en met elke bios update kan dat ook nog eens veranderd worden.

Zo zit asus met z'n i865 en i875 mobo's altijd een beetje aan de lage kant, terwijl abit met dezelfde chipset een graad of 15-20 warmer kan zijn!

Zelf heb ik een Abit IC7-max3 met een p4 3,0 en hierop haal ik stressed temps van zo rond de 50 graden met een Zalman CU 7000 koeler.

Ik zie niet in hoe een CPU heel veel koeler of warmer kan worden na een bios update. Het is waarschijnlijk alleen de meet methode die aangepast wordt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog een digitale thermometer voorin zitten van de kast en die geeft bijna dezelfde waardes aan als vcore van msi en bios, door die update van de bios is niet alleen de temp van de cpu gestegen maar ook van de system. Voor bios update tussen 44 to 49 graden, na bios update tussen 47 en 59 graden en dit weet ik heel zeker, en ik zit op dit is m'n cpu 27 graden met m'n oude pt800 en systemtemp is 24 graden, en die neo 2pfs is wel 20 graden warmer en dat "was" ook voelbaar aan de kast.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zo te kijken op de msi site en als ik daar naar de plaatjes kijkt dan zie ik op alle mobo's dat de bios-chip mooi in een chipvoetje zit, als dat bij mij nou zo was dan lag m'n mobo nu bij de pc winkel te flashen, en op m'n pt800 zit ie ook al vastgesoldeerd, zullen ze een te kort aan chipvoetjes hebben of zo????.........

Verwijderd

Topicstarter
Op deze link (page2) staat ook dat met bios versie 3.6 een hogere temperatuur krijgt dus er is echt wat niet goed is die bios |:(

http://forum.msi.com.tw/t...c693fe5&hilight=865pe+pfs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 13:40:
Op deze link (page2) staat ook dat met bios versie 3.6 een hogere temperatuur krijgt dus er is echt wat niet goed is die bios |:(

http://forum.msi.com.tw/t...c693fe5&hilight=865pe+pfs
De temp word niet zomaar hoger hoor.. Dat is gewoon een andere uitlezing. Dacht je echt dat een bios update de temp beinvloed?? Zou mooi zijn :D

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05

BLN

Het kan toch dat die bios update de Vcore verhoogt. Dan heeft t nix met tempuitlezen te maken.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
oh, kon zijn dat de bios de corecell beinvloed :? , maar de temperatuur stijging was ook waarneembaar door m'n externe temperatuurmeter, en ik vind dat 49 graden bij minium load van mijn kast erg hoog er toen was ie ongerveer een uur aan en ik was gewoon aan het netten, en die temp heb ik afgelezen op mijn digitale thermometer, en die was met de pt800 altijd 32 graden. Als ik de bios weer klaar heb dan moet er maar een andere koeler op de cpu want er zit toch niks anders op. Ik wil jullie bedanken voor de reactie's en van mij mag er nu wel een warme slot op })

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:26
Goh, als je dat moederbord nou weg doet.. :) Je email kan ik niet vinden, de mijne staat in het profiel :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is afwachten als hij nog te redden is en als ie al te redden is dan ben ik nog niet zeker als ik hem wil houden want dat ding is veel te warm, of er moet nog binnenkort nieuwe bios uitkomen. En waarom wil jij graag deze warme mobo hebben dan??? in bezit van waterkoeling :*) of je moet bios 3.5 er weer opzetten dan zit ie mooi tussen 45-50 graden en dat is te doen maar rond 60 graden met internet en mediaplayer aan is voor mij echt te warm :( en het is nog niet eens zomer..................

Verwijderd

heb je al een oplossing? Anders kan ik wel even gaan zoeken in mijn bookmarks, heb het zelf namelijk ook een keer gehad en uiteindelijk de bios laten flashen, kosten 10 euro.

Verwijderd

Maak ook altijd een nood disk je aan .Ik download me bios altijd via MSI Live Monitor werkt prima !! Nog nooit geen probs me gehad

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:42:
ja dat is afwachten als hij nog te redden is en als ie al te redden is dan ben ik nog niet zeker als ik hem wil houden want dat ding is veel te warm, of er moet nog binnenkort nieuwe bios uitkomen. En waarom wil jij graag deze warme mobo hebben dan??? in bezit van waterkoeling :*) of je moet bios 3.5 er weer opzetten dan zit ie mooi tussen 45-50 graden en dat is te doen maar rond 60 graden met internet en mediaplayer aan is voor mij echt te warm :( en het is nog niet eens zomer..................
Ik geloof niet zo in die temp weeergave e.d.
Wel in leuke rotzooi voor mijn zondagmiddag, en het plankje zou alleen maar zijn om mee te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een flash recovery geprobeerd, dus bios file hernoemen naar amibios.rom en dan op de disc gezet, computer aan ctrl+home indrukken. Hij ging wel laden en lezen, 4 keer een beep, dus dat betekent dat het gelukt is, heb ik hem uit en aan gezet, en deed nog niks |:( . Bel morgen nog een andere pc winkel kijken wat die kunnen, dus ik probeer het eerst even lokaal en anders stuur ik hem wel op als het moet. ( ik weer met m'n verkeerde bios, ach ja je leert er van ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Nou die temps zijn wel correct, je had m'n kast eens moeten voelen en er is niks mis met m'n handjes. Oke er kan een kleine afwijking in de temp zitten maar die digitale thermometer is niks mis mee en die gaf ongeveer tussen 49 en 62 graden aan en dan speel ik nog niet eens een game, maar ik zit er steeds meer over te denken om de 875p te kopen dus misschien heeft er iemand geluk en kan iemand de mobo voor een zacht prijsje kopen......... Nou had ik m'n pt800 te snel gekocht, ik had geen benchmarks gezien, en had het goedkoopste msi bord maar gekocht en nu heb ik weken gekeken en gelezen over de 865pe en die is wel even 2gb sneller in de bandbreedte maar nu is hij mij te warm, en dat gaat ook tenkoste van m'n cpu en HD'tjes, dan maar wat minder bandbreedte :( deze dagen

Verwijderd

Ondersteunt je mobo bootblock? (floppy drive lampje brand) zoja, bios op een floppy kopieren en hernoemen naar AMIBOOT.ROM de rest gaat automatisch.

oops! te laat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 17:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 14:58:
Nou misschien dat ik een ander mobo koop als het teveel geld kost want deze mobo was mij toch te warm. Als ie al 62 graden wordt bij een spel hoe moet het dan wel niet in de zomermaanden. Koelpasta en koeler zit er goed op en de airflow ook en hij is niet overgeklokt. M'n oom heeft een asus p4p800 en wordt zelden 40 graden maar hij ligt ook wat lager in de benchmark maar voor wat koeler systeem heb ik dat er voor over, ik heb zo'n vermoeden dat het aan de corecell ligt van msi............. ben wel eens benieuwd hoe warm de cpu op een msi 875p is!!! dus ga ff zoeken

bedankt
jep heb ik hier ook, ik ging van een kt3 naar een k6 delta (met corecell) hij kwam nooit boven de 50 op die kt3 nu komt ie makkelijk bij de 60 stressed

Verwijderd

Topicstarter
ja maar op m'n oude pt800 zit ook een corecell en komt nauwelijks boven de 40 graden, en wat ik ook raar vond dat m'n cpu fan langzamer draaide op de 865pe en de corecell regelt de cpu fan. Het zal z'n voordelen en z'n nadelen hebben de corecell. Zit nu de hele msi forum af te zoeken, want als ik de 875p ga kopen wil ik zeker weten of die niet zo warm wordt, anders houd ik de 865pe als ie te flashen valt.
Pagina: 1