Toon posts:

{barebone met tv-out card als gameconsole?}

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is een gedeelte van deze vraag een faq (of al vaker behandeld), sorry in dat geval, maar kon het niet bij de tv-out als faq vinden....

Ik wil een shuttle barebone volproppen met goodies als een p4 3.2 en een radeon 9700 of 9800 card. Dit wil ik dan als een game-console gaan gebruiken. Hier heb ik een paar vragen over:

1) hoe zit het met de hitte en de voeding met een zware video-card in zo'n klein barebone kastje?
2) is beeldkwaliteit van tv-out goed genoeg?
3) misschien wel het belangrijkste: ik ga geen monitor aan de barebone hangen. Kan ik dan sowieso wel rechtstreeks met tv-out opstarten??

bedankt alvast voor antwoorden!

Steven

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

...een p4 3.2 en een radeon 9700 of 9800 card...
Nog even afgezien van je vragen, denk je dat de voeding van de Shuttle dat allemaal gaat trekken? Dat is nogal zware hardware hoor, en die Shuttles hebben niet echt superdikke voedingen ;)

LinkedIn
Instagram

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Sommige mensen hebben wat problemen met een 200W voeding en de 9800 kaart en plaatsen daarom een 250W alternatief. De extra hitte kan natuurlijk altijd worden afgevoerd met een extra 8cm fan.

De videokaart zal automatisch herkennen dat er iets op de TV-out is aangesloten en deze poort gebruiken.

Voor games zal de kwaliteit genoeg zijn, echter de kleine lettertjes in windows worden wat moeilijk leesbaar. Misschien dat het op 800x600 gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet ook niet of zo'n voeding dat trekt, kreeg een beetje hoop door deze review:

"Shuttle's SB65G2 provides the basic parts to what can be made into a wholly impressive PC. We ran a 3.2GHz Pentium 4, ATi Radeon 9800 PRO, 512MB of Corsair's finest, and the usual optical drives without a single issue. "

Uit:

http://www.hexus.net/cont...JRD02NTImdXJsX3BhZ2U9MTI=

Maar misschien hebben anderen ervaringen uit de praktijk?

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op 10 april 2004 @ 13:24:
Sommige mensen hebben wat problemen met een 200W voeding en de 9800 kaart en plaatsen daarom een 250W alternatief. De extra hitte kan natuurlijk altijd worden afgevoerd met een extra 8cm fan.

De videokaart zal automatisch herkennen dat er iets op de TV-out is aangesloten en deze poort gebruiken.

Voor games zal de kwaliteit genoeg zijn, echter de kleine lettertjes in windows worden wat moeilijk leesbaar. Misschien dat het op 800x600 gaat.
>>aha, thanx voor de info!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37

Wimo.

Shake and Bake!

ReemF schreef op 10 april 2004 @ 13:17:
[...]

Nog even afgezien van je vragen, denk je dat de voeding van de Shuttle dat allemaal gaat trekken? Dat is nogal zware hardware hoor, en die Shuttles hebben niet echt superdikke voedingen ;)
Misschien moeten we dit bespreken in de faq... ik zie dagelijks mensen die denken dat een shuttle voeding te zwak is voor dit soort dingen.
Pagina: 1