Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb een Dell Axim X3, maar toen ik deze bestelde bij Dell kreeg ik 3 (!) carkits voor mijn auto, allemaal voor de X5. Deze twee verschillende PDA's hebben niet dezelfde poort aan de onderkant zitten. Omdat ik mijn GPS ontvanger wel werkend wil krijgen, wil ik de communicatie poort van de X5 houder, vervangen voor de communicatie poort voor de X3. Heeft iemand een electrisch schema van deze twee? Of weet iemand of de poort opbouw hetzelfde is. Dus dat alleen het formaat van de twee poorten verschillend is?

Het aantal pinnetjes (50 geloof ik) is bij beiden hetzelfde. In mijn carkit (waar voeding en GPS signaal aan de PDA worden doorgegeven) gaan 5 draden naar mijn PDA toe. De benamingen zijn: G-OUT, RX, VCC, TX en FB.
Deze hebben volgens mij de volgende functies: Ground, communicatie draad 1, VCC geen idee, comm. draad 2, en FB heb ik ook geen idee. Maar deze zal samen met VCC wel de voedingsdraden zijn.

Deze draden gaan naar een printplaat waar de X5 poort op vastgesoldeerd is. Op deze printplaat leiden echter de VCC en de FB draad naar hetzelfde spoor. Kortom: kan iemand mij helpen met dit probleem?

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Klein schopje dan maar weer.

De X5 heeft trouwens 46 pinnen, en de x3 heeft er 26.. Dat betekend of dat er een hoop pinnen van de x5 niet gebruikt worden, of dezelfde functie uitvoeren, of dat het veranderen van de poorten een lastige klus wordt....

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

kan je niet gewoon zorgen dat dell je de goede carkit stuurt?!