PIII in combinatie met 80 GB

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik ben van plan om een P3 te kopen en die te gebruiken als downloadbak. Hier komt dan XP Pro op te staan. Nu zat ik in de faq te lezen van Opslagmedia & I/O Controllers. Het stukje: "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?"
Ik heb hier dan een 80 GB Externe FireWire Harddisk. De orginele schijf laat ik er gewoon inzitten. Zou de externe schijf dan herkend worden als zijnde 80 GB?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En op welk moederbord gaat die PIII draaien? Daar gaat het namelijk om. Niet de processor maar het moederbord.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 22:39

Xanax959

relax...

Hangt denk ik meer van de fire wire ondersteuning af? Insteekkaartje?

Atari portfolio Dos 2.11

• Double J
Het gaat er toch om hoe oud de BIOS is? Ik weet het type moederbord zo niet, maar de pc is +/- 4 jaar oud. Verder zag ik dit staan:
BIOS van tussen januari 1998 en juni 1999
Dit treft alleen de systemen met een AWARD BIOS. Er zat een bug in de BIOS, waardoor de HDD's groter dan 32GB niet correct werden herkend.
Op heel veel types moederborden zit toch de AWARD BIOS?

De firewire ondersteuning is dan een PCI-kaartje.

[ Voor 8% gewijzigd door Double J op 10-04-2004 12:30 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Merely schreef op 10 april 2004 @ 12:18:
En op welk moederbord gaat die PIII draaien? Daar gaat het namelijk om. Niet de processor maar het moederbord.
Maar als het een FireWire schijf is, en er al een andere schijf in hangt, dan is de IDE controller of BIOS van het moederbord immers geen beperking meer.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 12:36
Double J schreef op 10 april 2004 @ 12:29:
Het gaat er toch om hoe oud de BIOS is? Ik weet het type moederbord zo niet, maar de pc is +/- 4 jaar oud. Verder zag ik dit staan:

[...]

Op heel veel types moederborden zit toch de AWARD BIOS?

De firewire ondersteuning is dan een PCI-kaartje.
Dat los je dan dus op met een bios flash...

• Double J
Dus als er al een schijf inzit, en de firewire-schijf is een 2e schijf maakt het niet uit?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 17:06
Double J schreef op 10 april 2004 @ 12:29:
Bios Agent downloaden,
die kan je wel vertellen welke type bios je hebt ed.

daarna even het net afspeuren naar de meest recente versie van die bios en het mobo flashen :)
moeilijk is het niet

Leeg - Sinds 20180907

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38
als je er die huidige niet uit haalt zal je gewoon in windows de 80 gb schijf er bij zien.. ook als je hem inbouwt.. XP zal namelijk het bios "övernemen" zodra XP geladen is. De schijf word dus gewoon bruikbaar in XP.

Dus de situatie is dan als volgt.

Systeem "klik" 80 gb harddisk erbij

Je hebt al firewire disk... :)

[ Voor 14% gewijzigd door jantje112 op 10-04-2004 12:57 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:49
Double J schreef op 10 april 2004 @ 12:56:
Dus als er al een schijf inzit, en de firewire-schijf is een 2e schijf maakt het niet uit?
als jij een firewire schijf aansluit dan heeft het bios en je mobo daar dus niets meer mee van doen, en zal de ondersteuning van jouw firewire HD liggen bij je firewire aansluiting op een los pcikaartje/op je mobo. Ga er maar van uit dat het gewoon werkt en windows de volledige grootte van je schijf zal zien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:14
heb hier een PIII 667 draaien op een CUSL2-C (ASUS)
Met nieuwste firmware (of een na nieuwste dat weet ik nu niet meer natuurlijk maar heb ik wel 2x upgedate in het verleden)

En geeft absoluut geen enkel probleem.

Ikzelf werk op een TUSL2-C met 120GB schijf. PIII 1200@1400 mhz.

Dus lijkt me allemaal prima te doen.

• jantje112
  • Laatst online: 08:38
Inderdaad, als je een plankje hebt met een intel i810/i815 chipset of de VIA Apollo zul je waarschijnlijk ook geen problemen hebben. Deze hebben na een bios update meestal wel ondersteuning voor grote schijven, maar als je extern gaat weerken wil het zowieso wel.

• iets
  • Laatst online: 11-03 23:41
Van firewireschijven kun je niet bootten (neem ik aan :) ).

Als je niet van een schijf hoeft te bootten kun je die gewoon op 'none' zetten in je bios. Je OS zal de hdd later toch wel detecteren.

tvw

Pagina: 1