Geluidskwaliteit van een DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• AEbing
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 13:44
Wat is de geluidskwaliteit van een DVD. Is die slechter, beter of even goed als die van een CD 8)7 . Ik bedoel dus de geluidskwaliteit van een Video-DVD :( .

[ Voor 23% gewijzigd door AEbing op 10-04-2004 12:03 ]

AE

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Video DVD of Audio DVD 8)7

Verwijderd

www.google.nl????????

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De kwaliteit heeft op zich niks te maken met of het een CD of DVD is, maar met de opname techniek. Een slecht opgenomen DVD klinkt dus slechter dan een goed opgenomen DVD. Logisch. Technisch heeft een DVD meer mogelijkheden, aangezien het geluid met 48Khz gesampled is, in tegenstelling tot een CD waar het 44Khz is. Je hebt dus een iets groter frequentiebereik.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AEbing
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 13:44
Hoeveel bits is de codering van een video-DVD? Op Google heb ik trouwens al gekeken maar kon daar niet snel iets vinden :? .

[ Voor 46% gewijzigd door AEbing op 10-04-2004 12:06 ]

AE

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alfons schreef op 10 april 2004 @ 12:05:
Hoeveel bits is de codering van een video-DVD? Op Google heb ik trouwens al gekeken maar kon daar niet snel iets vinden :? .
In principe ook gewoon 16 bit.
Zie hier voor alles specs: http://stream.uen.org/med...ormat_audio4DVDvideo.html

(eerste hit met Google ;) )

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

In de Faq kun je lezen wat Dolby Digital en DTS ongeveer voorsltelt. Technisch gezien dus, je kunt daarmee zelf wel een vergelijking mee maken.

Overigens is je topicstart echt veels te mager, laat zien dat je ook gezocht hebt en geef zelf ook je eigen ideeen. Deze gaat in ieder geval dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.