Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 20:11:
Oops... het bleek 29.95 voor 2 maanden.
Maar ik wil juist van deze vaste kosten af. Aangezien het belbedrag maar 19,- bleek te zijn voor deze 2 maanden.
Welke mogelijkheden heb ik?
Als je ADSL hebt: BelBudget nemen (EUR 9,47 p/m). Verder geen enkele (of je wil de gok nemen en je abonnement opzeggen, maar dat kan ook betekenen dat het ADSL-signaal ook van je lijn wordt gesloopt)
Als je kabel hebt: Je telefoonlijn opzeggen en eventueel gaan bellen via de kabel. Houd er wel rekening mee dat je via de kabel niet met carrier-select aanbieders kunt bellen.
Edit: als ik de TO zo zie, wil je dus wel een vaste aansluiting houden, maar minder of geen abonnementskosten betalen. Het is dan een makkelijke keuze:
1) Geen aansluiting op het telefoonnet van KPN en dus ook niet bellen via carrier-select.
2) Wel een aansluiting aanhouden en bellen via een carrier-select. Voor bellen via een carrier-select heb je wel minimaal een BelBasis-aansluiting nodig (hetgeen wat je nu hebt denk ik), want anders krijg je een vriendelijke stem aan de lijn dat het niet mogelijk is om via een andere aanbieder te bellen. Wat de carrier-select aanbieders bedoelen is dat je voor hun diensten zelf geen vaste kosten hebt. De kosten van de vaste lijn hou je wel, aangezien je die van KPN afneemt. Daar zit ook niets anders op, want het vaste net is van KPN en daar maak je wel gebruik van, hoe kort dat stukje koperdraad ook is.
[
Voor 40% gewijzigd door
rclahsen op 11-04-2004 09:08
]