Toon posts:

[VAST] Alternatief voor KPN?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik betaal nu vast 35,- per maand voor KPN en bel voor 15,-
De totale kosten zijn dus 50,- per maand.

Zijn er ook aanbieders zonder vaste kosten? Waar moet ik dan op letten? (Tele2 zou inmiddels evenduur zijn als KPN)

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 10:53:
Ik betaal nu vast 35,- per maand voor KPN en bel voor 15,-
De totale kosten zijn dus 50,- per maand.

Zijn er ook aanbieders zonder vaste kosten? Waar moet ik dan op letten? (Tele2 zou inmiddels evenduur zijn als KPN)
Kan je beter belbudget nemen als je zo weinig belt, das 9.50 in de maand (ik denk dat jouw bedrag per 2 maanden is, want volgens mij kan het geen 35 in de maand zijn toch :?

Verwijderd

idd, gewoon belbudget nemen. onder een vaste aansluiting bij kpn kom je toch niet uit, omdat ze nou eenmaal het monopolie hebben over dat laatste stukje koper naar jouw huis toe.

carier preselect bellen is idd veel goedkoper. tegenwoordig zitten we bij 1601, omdat ze nog goedkoper zijn dan tele2

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
idd belbudget nemen, daarover kan je ook je adsl nog gebruiken

* Zwelgje heeft dat nu ook, scheelt lekker in de kosten als je maar voor 2 euro verbelt :D

A wise man's life is based around fuck you

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
of helemaal opzeggen en mobiel abbo nemen a 2.50 per maand met 500 minuten, moet je wel op de kabel internetten, anders klein probleem

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe kom jij aan € 35,00 per maand? Dit is wel per 2 maanden hoor ;)

KPN

[ Voor 49% gewijzigd door Br@m op 10-04-2004 11:08 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik bel al een tijd via www.bel1649.nl en dit scheelt flink in de kosten zoals je kan zien op hun site.
Ook heeft Kpn me al gebelt en een verkoop praatje gehouden met de vraag waarom ik niet meer via hun bel. Helaas was dit niet overtuigent genoeg (prijs).
Ik probeer me al een tijdje aan te melden bij www.bel1601.nl maar die zitten helaas vol. Deze zit altijd op 0.5 euro centjes per minuut.

Verwijderd

Topicstarter
Oops... het bleek 29.95 voor 2 maanden.

Maar ik wil juist van deze vaste kosten af. Aangezien het belbedrag maar 19,- bleek te zijn voor deze 2 maanden.

Welke mogelijkheden heb ik?

Verwijderd

Als je nog even geduld hebt, dan wordt binnen afzienbare tijd bellen via DSL interessant. Een link:

http://www.bbned.nl/telefonie/index.shtml

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 19:52
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 20:11:
Oops... het bleek 29.95 voor 2 maanden.

Maar ik wil juist van deze vaste kosten af. Aangezien het belbedrag maar 19,- bleek te zijn voor deze 2 maanden.

Welke mogelijkheden heb ik?
Als je ADSL hebt: BelBudget nemen (EUR 9,47 p/m). Verder geen enkele (of je wil de gok nemen en je abonnement opzeggen, maar dat kan ook betekenen dat het ADSL-signaal ook van je lijn wordt gesloopt)

Als je kabel hebt: Je telefoonlijn opzeggen en eventueel gaan bellen via de kabel. Houd er wel rekening mee dat je via de kabel niet met carrier-select aanbieders kunt bellen.

Edit: als ik de TO zo zie, wil je dus wel een vaste aansluiting houden, maar minder of geen abonnementskosten betalen. Het is dan een makkelijke keuze:
1) Geen aansluiting op het telefoonnet van KPN en dus ook niet bellen via carrier-select.
2) Wel een aansluiting aanhouden en bellen via een carrier-select. Voor bellen via een carrier-select heb je wel minimaal een BelBasis-aansluiting nodig (hetgeen wat je nu hebt denk ik), want anders krijg je een vriendelijke stem aan de lijn dat het niet mogelijk is om via een andere aanbieder te bellen. Wat de carrier-select aanbieders bedoelen is dat je voor hun diensten zelf geen vaste kosten hebt. De kosten van de vaste lijn hou je wel, aangezien je die van KPN afneemt. Daar zit ook niets anders op, want het vaste net is van KPN en daar maak je wel gebruik van, hoe kort dat stukje koperdraad ook is.

[ Voor 40% gewijzigd door rclahsen op 11-04-2004 09:08 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Belbudget en ADSL gaat prima! (alleen durf ik dat van kpn-adsl niet zeker te zeggen) netwerk van BBned & Tiscali-Wholesale (babyXL) gaat prima met belbudget.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op 11 april 2004 @ 10:41:
Belbudget en ADSL gaat prima! (alleen durf ik dat van kpn-adsl niet zeker te zeggen) netwerk van BBned & Tiscali-Wholesale (babyXL) gaat prima met belbudget.
dat dacht ik dus ook, maar toen ik me gister probeerde in te schrijven voor wanadoo adsl lite (kpn dus, vh. mxstream) kreeg ik mooi een waarschuwing dat het niet met belbudget kan, alleen met belbasis en belplus.

ik hoop dat dat verouderde informatie is, maar je weet het niet he?
heb ze iig een mailtje gestuurd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 10:59 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 10:58:
[...]

dat dacht ik dus ook, maar toen ik me gister probeerde in te schrijven voor wanadoo adsl lite (kpn dus, vh. mxstream) kreeg ik mooi een waarschuwing dat het niet met belbudget kan, alleen met belbasis en belplus.
Is ZWAAR verouderde informatie. Vraag het gewoon aan, je merkt vanzelf dat kpn het aan zal sluiten. Adsl kan al heeeel lang samen met belbudget

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 11 april 2004 @ 11:44:
[...]
Is ZWAAR verouderde informatie. Vraag het gewoon aan, je merkt vanzelf dat kpn het aan zal sluiten. Adsl kan al heeeel lang samen met belbudget
ok bedankt!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 20:59
Mijn ouders bellen via tele 2.
En hebben een gewoon basic abbo.

Kunnen ze nu niet beter downgraden naar belbudget. Aangezien de gesprekskosten toch via tele 2 gaan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

mhr-zip schreef op 11 april 2004 @ 12:49:

Kunnen ze nu niet beter downgraden naar belbudget. Aangezien de gesprekskosten toch via tele 2 gaan.
als dat zou kunnen :P
met belbudget zit je dus aan de KPN vast, omdat het lage abo-geld gecompenseerd wordt door de hoge beltarieven.

//edit: tenminste dat geldt voor carier preselect, misschien kan het wel als je iedere keer de 16xx code gebruikt :?

nog eens edit: het kan dus helemaal niet. uit de faq van tele2.nl:
Met een BelBudget abonnement kunt u geen gebruik maken van Tele2. KPN Telecom heeft bij dit abonnement de aansluitingen geblokkeerd voor alle carrier select codes (o.a. 16-0-2).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 12:54 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen idee eigenlijk, ik weet dat met belbudget carrier pre-select niet kan, hoe het met carrier select zit weet ik niet, maar daar vind je op www.tele2.nl vast meer over :)

edit:
Met een BelBudget abonnement kunt u geen gebruik maken van Tele2. KPN Telecom heeft bij dit abonnement de aansluitingen geblokkeerd voor alle carrier select codes (o.a. 16-0-2).

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 11-04-2004 12:54 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
mhr-zip schreef op 11 april 2004 @ 12:49:

En dat gaat dus NIET helaas. Bellen via carrier-pre-select zoals TELE2 gaat niet via belbudget dacht ik. Lukt dat wel hoor ik het graag maar dat is een heel ander onderwerp ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu @Home kabel, maar wil dus alleen minder betalen. Andere provider is geen probleem, maar ik wil dan wel van die vaste kosten af.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

KAn je dan niet beter gewoon een mobiel nemen? Voor een paar tientjes kan je heel veel bellen, ook mobiel...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
JvS schreef op 11 april 2004 @ 12:54:
Geen idee eigenlijk, ik weet dat met belbudget carrier pre-select niet kan, hoe het met carrier select zit weet ik niet, maar daar vind je op www.tele2.nl vast meer over :)

edit:

[...]
wel handig zo kan niemand je ooit nog lid maken van tele2 :+

* Zwelgje is regelmatig door iemand anders opgegeven voor tele2, en heeft al diverse incassobureaus succesvol afgeschud

nu dus ook belbudget en ben ik er voorgoed vanaf 8)

A wise man's life is based around fuck you

• rclahsen
  • Laatst online: 14-05 19:52
bjck schreef op 11 april 2004 @ 13:37:
[...]

En dat gaat dus NIET helaas. Bellen via carrier-pre-select zoals TELE2 gaat niet via belbudget dacht ik. Lukt dat wel hoor ik het graag maar dat is een heel ander onderwerp ;)
Je kunt het proberen. Bij mij, BelBudget uiteraard, kan carrier-select NIET. Ik krijg in ieder geval een aardige semi-vrouwelijke computerstem te horen die mij vertelt dat ik geen gebruik kan maken van carrier-select.

Op zich wel logisch eigenlijk, want anders verkoopt KPN geen enkel BelBasis en BelPlus-abonnement. BelBudget is ook niet bedoeld voor mensen die veel bellen. Als het wel mogelijk was, zou bijna iedereen BelBudget + CPS-aanbieder nemen om van twee walletjes te eten.

Nee, die mogelijkheid is KPN je voor geweest ;)

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
@Home heeft aangekondigd dat ze binnenkort ook telefonie over hun netwerk aan gaan bieden. Wat de kwaliteit en betrouwbaarheid daarvan wordt is uiteraard nog onbekend.
Zoals al meerdere replies in dit topic aangeven, kan het best een optie zijn op de KPN vaste lijn helemaal op te zeggen en gewoon mobiel te gaan bellen.

• mhr-zip
bjck schreef op 11 april 2004 @ 13:37:
[...]

* mhr-zip roept 'OPTA'

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JvS roept: Succes! KPN zorgt er toch al voor dat mensen via een andere dienst kunnen bellen met het normale abonnement. Met belbudget zijn de belkosten een stuk hoger om mensen die amper bellen tegemoet te komen en kan je uiteraard niet met een andere aanbieder bellen. als ze dat niet doen, dan gaat iedereen die bijvoorbeeld wel veel belt naar de goedkoopste abonnementsvorm (budget) en dan ook met de goedkope tarieven van andere aanbieders bellen, dat heet van twee walletjes eten en dat biedt de kpn dus terecht niet aan.. Maar succes ermee bij de opta!

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 12-04-2004 13:57 ]

Verwijderd

mhr-zip schreef op 12 april 2004 @ 12:45:
[...]

* mhr-zip roept 'OPTA'
aanvulling op JvS:

ehm, diezelfde opta heeft KPN gedwongen dat belbudget-abo te introduceren, KPN zelf vond het maar onzin.

Verwijderd

JvS schreef op 12 april 2004 @ 13:56:
JvS roept: Succes! KPN zorgt er toch al voor dat mensen via een andere dienst kunnen bellen met het normale abonnement. Met belbudget zijn de belkosten een stuk hoger om mensen die amper bellen tegemoet te komen en kan je uiteraard niet met een andere aanbieder bellen. als ze dat niet doen, dan gaat iedereen die bijvoorbeeld wel veel belt naar de goedkoopste abonnementsvorm (budget) en dan ook met de goedkope tarieven van andere aanbieders bellen, dat heet van twee walletjes eten en dat biedt de kpn dus terecht niet aan.. Maar succes ermee bij de opta!
Als het van-twee-walletjes eten het enige was, dan had KPN totaal geen valide reden om het bellen via een CPS provider over een BelBudget lijn onmogelijk te maken. Het probleem hier is dat het BelBudget produkt niet winstgevend is (of in ieder geval was). KPN moest dit aanbieden en kreeg (krijgt?) hiervoor subsidie van de staat, om te zorgen dat iedereen in Nederland, hoe arm ook, toch een telefoonljin in huis kan hebben. Dit heeft weer te maken met het feit dat telefonie wettelijk een levensbehoefte is (vanwege 112 en sociaal isolement). De OPTA zal hier helemaal niets tegen doen, dit is te uit en te na besproken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 14:06:
[...]

Als het van-twee-walletjes eten het enige was, dan had KPN totaal geen valide reden om het bellen via een CPS provider over een BelBudget lijn onmogelijk te maken. Het probleem hier is dat het BelBudget produkt niet winstgevend is (of in ieder geval was). KPN moest dit aanbieden en kreeg (krijgt?) hiervoor subsidie van de staat,
is die subsidie kostendekkend dan? wil ik wel eens een bron van zien.

het is natuurlijk een idioot systeem, maar zolang KPN het monopolie heeft op de koperdraadjes naar de ISRA's toe, is dit imo de beste oplossing.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Mijn advies: neem belbudget (19,95 i.p.v. zo'n 35 euro (incl. BTW) per 2 maanden).
En dan bellen via www.telestunt.nl, oftewel 0900-1543 (lokaal tarief: 1, 1.5 of 2.8 cpm) door heel Nederland; mobiel bellen blijft dezelfde prijs: zodoende heb je het goedkoopste abonnement, en gezien jouw belgedrag bel je dan ook voordelig.
Alternatief: www.telfort.nl ==> 12,50 per maand (je betaald de helft als je al een mobiel hebt) en 500 minuten per maand bellen naar vaste nummers (hier ben ik zelf op overgestapt). Als iemand me belt vanaf vast, bel ik gewoon terug.
Succes, KPN heeft lang genoeg van z'n monopoly genoten!

Verwijderd

hmmz, gratis mobiel bellen doet natuurlijk iedereen wel, maar dat telestunt is een briljante tip. ik ga het eens goed doorlezen. thx!

• mhr-zip

Pagina: 1