Ik heb al een hele tijd gezocht op goole en GoT, maar nergens een werkend antwoord voor mijn probleem gevonden...
Hoe is het mogelijk een bepaalde delay in een Visual Basic Script te steken?
Ik heb er al een topic over gevonden, maar geen enkele van de gegeven oplossingen werkt. [rml][ VBS] Delay[/rml]
Het probleem is waarschijnlijk mijn gebrek aan kennis van Visual Basic scripting. Normaal programmeer ik in C/C++.
Voor mijn eindwerk moet ik een XY-schrijver (soort plotter) sturen. Daardoor moeten waarden gestuurd worden naar een PLC.
Het werkt als volgt:
waarde sturen
Assen verplaatsen zich (neemt dus tijd in beslag)
als de assen zich op de doelpositie bevinden, nieuwe waarden sturen.
zoiets zou ik dus moeten hebben:
Er is ook een mogelijkheid om een timer te laten draaien in de PLC maar deze methode is nogal omslachtig en kreeg ik ook niet echt werkend.
Een variabele start de timer
een andere bevat de waarde tot wanneer de timer 1 wordt
Als de timer 1 wordt, dan wordt een variabele op 1 geplaatst.
Dit heb ik geprobeerd, maar werkte niet:
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Hoe is het mogelijk een bepaalde delay in een Visual Basic Script te steken?
Ik heb er al een topic over gevonden, maar geen enkele van de gegeven oplossingen werkt. [rml][ VBS] Delay[/rml]
Het probleem is waarschijnlijk mijn gebrek aan kennis van Visual Basic scripting. Normaal programmeer ik in C/C++.
Voor mijn eindwerk moet ik een XY-schrijver (soort plotter) sturen. Daardoor moeten waarden gestuurd worden naar een PLC.
Het werkt als volgt:
waarde sturen
Assen verplaatsen zich (neemt dus tijd in beslag)
als de assen zich op de doelpositie bevinden, nieuwe waarden sturen.
zoiets zou ik dus moeten hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| xaspos=beginx yaspos=beginy Delay 5000 yaspos=100 xaspos=100 |
Er is ook een mogelijkheid om een timer te laten draaien in de PLC maar deze methode is nogal omslachtig en kreeg ik ook niet echt werkend.
Een variabele start de timer
een andere bevat de waarde tot wanneer de timer 1 wordt
Als de timer 1 wordt, dan wordt een variabele op 1 geplaatst.
Dit heb ik geprobeerd, maar werkte niet:
code:
1
2
3
4
5
6
| xaspos=beginx yaspos=beginy tijd_timer= 5000 start_timer=1 If timer_klaar=1 Then yaspos=100 |
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Blog (Linux-related)