Toon posts:

Acer Aspire 1705SCI valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf ben al enkele maanden in het bezit van deze laptop. Tot nu toe nog geen echte klachten ondervonden, MAAR....
Als ik een spel wil spelen, bvb. GTA III, Soldier of Fortune II, dan loop het spel gedurende 10-15min. heel vlotjes, en dan valt plots heel men laptop stil, en kan ik hem pas na een 10-tal minuutjes terug opstarten
Kan iemand mij helpen????

P.S. Ik denk dat ik nog in een flits kan zien, voor hij stilvalt, dat er een foutmelding ofzo opkomt waarin staat dat er iets met zijn videogeheugen is, vol ofzo...

Specs.
Intel Pentium 4 3.06GHz
512MB DDR-SDRAM
nVidia Geforce FX Go5600 64MB

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

Nou McLaren fan, ik ben een Ferrari fan >:) en heb zodoende de Ferrari 3000 LMib en heb ongeveer hetzelfde probleem. Eerst gaat alles langzamer dan stopt ie ermee. Volgensmij is dit een thermisch probleem. De videochip wordt gewoon te warm. Als ik met minder details speel gaat het wel gewoon goed. Ik denk dat ik er een klein heatsinkje op ga plakken.

[ Voor 8% gewijzigd door TheBorg op 10-04-2004 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de enige mogelijkheid denk je, voor meer afkoeling zorgen?

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
ik denk wil dat je snel in die hoek moet kijken, zoek anders even naar programma's zoals speedfan om te kijken hoe warm die laptop wordt

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Dat e.e.a. langzamer gaat verklaar ik door dat de chips voor notebooks een variabele frequency hebben. Als het ding te warm wordt gaat ie gewoon langzamer, vandaar...

Ik ga eens zoeken of er in 1 van de vele andere Acer topics iets over wordt gezegd.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Da Union schreef op 10 april 2004 @ 11:51:
ik denk wil dat je snel in die hoek moet kijken, zoek anders even naar programma's zoals speedfan om te kijken hoe warm die laptop wordt
Ik krijg speedfan helaas niet aan de praat. Maar je begrijpt ook wel dat zo'n laptop tegenwoordig behoorlijk warm wordt...

Verwijderd

Topicstarter
ja, zeker deze van Acer die loopt goed warm, maar er moet toch een oplossing zijn om die spellen iets langer dan 15 minuten te kunnen spelen, niet?
Pagina: 1