KeX schreef op 10 april 2004 @ 12:01:
Van de andere kant staat Bill Gates bekend las filantroop, waarbij ik niet twijfel aan de motieven. Vanuit dat oogpunt kan het wel degelijk een goedbedoelde actie zijn. flipz gelooft alleen niet zo in goedbedoelde acties van MS en heeft hier gezien een stukje historie goed recht toe.
Vind ik ook. De overeenkomst tussen Flipz en Microsoft is echter dat er vaak uitsluitend geoordeeld wordt op naamsbekendheid, en het zal de eerste keer niet zijn dat een post van Flipz gewogen wordt op basis van de hoeveelheid OSS-"spam" - want iets toevoegen doet het Debian-verhaal imo niet, en de opmerking dat Microsoft daaraan een puntje zuigen kan is misschien geen troll, maar kan toch vrij provocerend overkomen.
De observatie-en-deductie-combo in
Wat MS doet is gewoon prijsdiscriminatie, en lijkt eerder te dienen als instrument om te voorkomen dat liefdadigheidsinstellingen over gaan op opensource.
vind ik, zeker in aanmerking genomen dat het meningendeel met "lijkt" is gekadreerd, +3 interessant; jammer van de rest van de post. Denk aan je doelgroep, Flipz
Optelsommetje gemaakt en puntje d'r bij gedaan.
[
Voor 4% gewijzigd door
Rataplan op 10-04-2004 17:06
]