Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik wou graag een neon licht (12 volt) aansluiten in me pc.
kan ik de stroom van de gele draad van de voeding afhalen via een splitser ofzoiets?

B.V.D

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24

UTM

Je kan zon neon licht gewoon aansluiten op een molex (wit blokje) hoor ;). Als je het anders wilt zou je de gele en rode draad crossed aan kunnen sluiten dmv bv een kroonsteentje.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog een beetje een "newbie" dus kan je me vertellen hoe dat precies moet ? :o :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Je zou een molex eraf kunnen knippen.
en dan weer met een kroonsteen vastmaken en dan gelijk 2 draadjes (de gele en zwarte) doorlussen naar je neon.

Of doe het netter, koop bij een electronica winkel een molex stekker (kost je 2 euro)
En soldeer daar je neon aanvast. Stukken netter, en makkelijker te verwijderen.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24

UTM

Het is eigenlijk heel simpel. Je neon balk heeft aan het uiteinde een wit blokje, een molex: Afbeeldingslocatie: http://ocmodshop.com/6portbaybus/molex.jpg
In je kast bevinden deze molexxen zich ook, je moet deze dus op elkaar aansluiten en je neon balk geeft licht :). (let wel op dat je computer uitstaat, maar dat wist je waarschijnlijk wel ;))

[ Voor 3% gewijzigd door UTM op 10-04-2004 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heey bedankt het werkt :) :+

Verwijderd

Je 12V neonlicht/CCFL kun je gewoon op je voeding aansluiten. Bijvoorbeeld met een molexsplitter of door de gele (+12V) + zwarte draad (Ground) af te takken.

CCFL/Neon inverter aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28051/full.gif

Google: neon aansluiten / [[search=neon aansluiten]

Kortom, maak gebruik van de naslagwerken (logica, search en Google) alvorens een topic te openen. Zie ook de forumFaq voor wat wij van topicstarts vereisen. Zo zou ook een vollediger topictitel zeker niet mistaan een volgende keer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 15:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.