Ik vind het maar een vage opdracht. Ten eerste horen normale programma's eigenlijk nooit in privileged mode te draaien. Dat is zoals MSalters zei voorbehouden aan drivers. Het is dan ook niet zomaar even mogelijk een programma in privileged mode te laten draaien alsof het simpelweg een optie is. Je zult dan echt een driver moeten schrijven en daar worden weer een aantal eisen aan gesteld door Windows. Bovendien kan je in drivers de win32 API weer niet gebruiken en aangezien C libraries daar op gebaseerd zijn kun je ook de standaard C functies zoals printf niet eens gebruiken.
Ten tweede is opdracht C ook wat vreemd aangezien performance van zoveel factoren afhankelijk is. In privileged mode zal je waarschijnlijk sneller met de kernel kunnen communiceren maar zolang er geen verdere eisen aan de aard van of overeenkomst tussen de programma's worden gesteld krijg je nogal een rare vergelijking lijkt me.
edit: Of het doel van de laatste opdracht moet zijn te laten zien dat ze daadwerkelijk in kernel dan wel user mode draaien, dan heeft het nog wel zin.
edit 2:
Als ik nog eens naar de opdracht kijk staat er wel 'voornamelijk' in, misschien is het de bedoeling wel gewoon een user mode programma te schrijven maar in de eerste weinig kernel functies te gebruiken en in de tweede juist heel veel? Dus bij A bijvoorbeeld een of andere lange berekening, en bij B veel lezen en schrijven naar een file (aangezien dat via de kernel moet en dus voor een groot deel in privileged mode draait)?
[
Voor 27% gewijzigd door
madwizard op 12-04-2004 14:53
]