Toon posts:

Problemen met sharemachtigingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thuisnetwerk met een router van sitecom.

Router: 192.168.0.1
MARKH: 192.168.0.2
INGRID: 192.168.0.3
HUISKAMER: 192.168.0.4

Nu kan ik in netwerkomgeving browsen van
MARKH -->> HUISKAMER
INGRID-->>HUISKAMER
HUISKAMER-->>INGRID

maar:

HUISKAMER-->>> MARKH
INGRID -->>> MARKH

is niet mogenlijk.

ik heb op alle pc's alles gedeelt. maar toch krijg ik de foutmelding als ik dus vanaf een pc naar MARKH wilt :

FOUT:
\\MARKH is niet toegankerklijk. u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen van deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

kan netwerkpad niet vinden.

nu heb ik hier al meer mensen gezien met dat probleem maar niks helpt wat daar word gezegt het is echt alleen die MARKH die je niet kan benaderen.

waar kan dit aan liggen?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

maak op alle pc's dezelfde gebruikers aan met dezelfde wachtwoorden, dan werkt het

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
maar waarom is het dan niet nodig voor :

INGRID --->> HUISKAMER

???

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

welke windows versies zitten erop?
ik denk dat het daarin zit

Verwijderd

Topicstarter
op alle XP.

dit is plaatje van de melding :
http://www.mrdb.nl/winxp.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 00:43 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

The Wrecker

Networking Rulez

op de pc die je niet kan benaderen zit denk ik je probleem. Probeer eens alle instellingen daar na te lopen, kijk ook of het gast account aanstaat.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dan zou het goed kunnen zijn dat de guest account bij een paar pc's uit staat en bij een paar aan

Verwijderd

Topicstarter
gast acount aan dat hoeft niet natuurlijk waarom maak je dan usernames :| dat is dan toch ook niet nodig.

en INGRID -->> HUSIKAMER doet het ook zonder gastacount

en ik heb echt alle instellingen denk nagelopen geen firewall staat aan ook niet in de router, ip adressen kloppen.

kan het iets met NTFS schrijf te maken hebben.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dat zou opzich ook kunnen, zet bij de map die je wilt delen de beveiligingsrechten eens op iedereen mag lezen

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 10 april 2004 @ 00:49:
dat zou opzich ook kunnen, zet bij de map die je wilt delen de beveiligingsrechten eens op iedereen mag lezen
Leg is uit??

bedoel je : rechtermuisknop op Schrijf die ik wil delen, dan delen en beveilig... daarna van deze map een gedeelde netwerkmap maken en netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen

allebij aangevinkt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 00:52 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Eenvoudig delen aanzetteuh is denk oplossing anders moet je geavanceerd gaan machtigen mits je windows xp prof gebruikt

Speedtouch freak

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

wat mijn bovenbuurman al zei :)

op geavanceerd zetten, anders kan je het niet goed wijzigen

[ Voor 51% gewijzigd door Wolfboy op 10-04-2004 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 10 april 2004 @ 00:53:
Eenvoudig delen aanzetteuh is denk oplossing anders moet je geavanceerd gaan machtigen mits je windows xp prof gebruikt
dat doe je bij mapopties en dan weergave toch??

dat heb ik dus ook al op eenvoudig delen staan, werkt ook niet.

werk met XP PROF ja

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
ik heb dit probleem ook. het enigeste manier om de pc te bereiken is door \\192.168.0.2 te doen dan kan ik wel op de pc. maar wil ik dat via de naam van de computer doen dan werkt dit niet.

ik weet niet of dit enig verband houdt met die virus van laats op irc want die heeft een aantal dingen gesloopt bij mij waaronder bijvoorbeeld windows media player. want deze probleem kreeg ik pas na deze virus.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Wolfboy schreef op 10 april 2004 @ 00:41:
welke windows versies zitten erop?
ik denk dat het daarin zit
ik ook!

maar vind 'm wel bijna altijd dan via de search functie, "search persons or computers"

ik heb nog nooit een systeem beheerder kunnen betrappen op een helder antwoord daarop

Verwijderd

Topicstarter
mrboomblaster schreef op 10 april 2004 @ 01:01:
ik heb dit probleem ook. het enigeste manier om de pc te bereiken is door \\192.168.0.2 te doen dan kan ik wel op de pc. maar wil ik dat via de naam van de computer doen dan werkt dit niet.

ik weet niet of dit enig verband houdt met die virus van laats op irc want die heeft een aantal dingen gesloopt bij mij waaronder bijvoorbeeld windows media player. want deze probleem kreeg ik pas na deze virus.
dat werkt ook niet bij mij dat van jouw is denk een DNS kwestie

Verwijderd

Klinkt mij als een WINS, dan wel NetBIOS-probleem.

Kijk even of je NetBIOS op die machine aan hebt staan bij TCP/IP>>geavanceerd>>WINS>>NetBIOS. Nu staat het wellicht op "gebruik instelling van de DHCP-server" (of iets van die strekking), zet dat eens op "NetBIOS over TCP/IP inschakelen".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 01:08:
Klinkt mij als een WINS, dan wel NetBIOS-probleem.

Kijk even of je NetBIOS op die machine aan hebt staan bij TCP/IP>>geavanceerd>>WINS>>NetBIOS. Nu staat het wellicht op "gebruik instelling van de DHCP-server" (of iets van die strekking), zet dat eens op "NetBIOS over TCP/IP inschakelen".
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q318030

dit bedoel je zeker

Verwijderd

Inderdaad. En?

Verwijderd

Topicstarter
nope werkt niet en op dei ander pc's staat dat toch ook niet aan moet dus ook zonder kunnen

Verwijderd

Topicstarter
NU probeer ik wel windows erop nieuw op te krijgen *zucht*

Verwijderd

Doe me een lol en zet het even aan op alle machines op je netwerk, voordat je windows opnieuw gaat installeren. Dit probleem ga je anders toch weet eens tegenkomen.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
zet is de pc HUISKAMER en INGRID op automatisch ip en dns verkrijgen, kijk dan is of het werkt.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 01:51:
Doe me een lol en zet het even aan op alle machines op je netwerk, voordat je windows opnieuw gaat installeren. Dit probleem ga je anders toch weet eens tegenkomen.
waarom kan ik dan wel van :

MARKH -->> HUISKAMER
INGRID-->>HUISKAMER
HUISKAMER-->>INGRID

Verwijderd

Topicstarter
mrboomblaster schreef op 10 april 2004 @ 01:57:
zet is de pc HUISKAMER en INGRID op automatisch ip en dns verkrijgen, kijk dan is of het werkt.
STaat me router altijd al :) maar die ip's krijgen ze altijd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 01:58:
[...]

waarom kan ik dan wel van :

MARKH -->> HUISKAMER
INGRID-->>HUISKAMER
HUISKAMER-->>INGRID
Het antwoord op die vraag moet ik je schuldig blijven, ik weet wel dat ik met dergelijke geintjes aardig lang aan het klooien ben geweest, met name tussen Win2000- en XP-machines. Het probleem was meteen van de baan toen ik op ALLE aangesloten machines NetBIOS via TCP/IP activeerde.

De oorzaak van dit probleem zit hem volgens mij in het volgende (als iemand het beter weet, hoor ik dat graag):
Oudere windowsversies (9x enzo) maakte gebruik van WINS om namen in IP-adressen om te zetten. Sinds Win2000 gaat dit via DNS net als de domeinnamen op het Internet, echter, voor een thuisnetwerk heb je daarbij de hulp van NetBIOS nodig. Als je het op de default setting laat staan ("Instelling van de DHCP-server gebruiken") dan werkt dat ook alleen als je je IP krijgt van een DHCP-server. Volgens mij zijn jou IP's niet dynamisch, dus geen NetBIOS.
Volgens mij kan het nog steeds werken, ook zonder NetBIOS, alleen kan dit ontstellend lang duren voordat de computer gevonden is, voor die tijd zal de aanvraag allang aan een time-out zijn overleden.

Btw. De naam van dat systeem, MARKH, is de NetBIOS-naam van die computer. Het is dus ook niet gek dat je dat protocol nodig hebt om het te resolven.

Probeer het nu eerst maar, mocht dat dan nog niet werken dan kijken we verder.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 02:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik stel in, als het niet werkt is het format :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 02:16:
ok ik stel in, als het niet werkt is het format :)
*zucht*. Ik straal wel weinig vertrouwen uit, he.

Verwijderd

Topicstarter
wekt nog steeds niet.. echt alleen mijn pc is niet benaderbaar vanuit het netwerk... VET vaag misschien windows er verkeerd opgezet of is windows wat vergeten

Verwijderd

Topicstarter
System Device name: SCE54642
Firmware Version: Version 1.6 Release 33
Hardware ID: 04804e8d5c10

LAN Physical Address: 00c002e54642
I.P. Address: 192.168.0.1
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
DHCP Start IP Address: 192.168.0.2
DHCP Finish IP Address: 192.168.0.51

Internet Connection method: Cable - Modem - Direct (DynamicIP address)

I.P. Address: 213.73.x.x
Network Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 213.73.x.x
DHCP Client: Enabled
DNS IP Address: 213.73.x.x
213.73.x.x

Name IP Address Physical Address
(Hardware Address) Type DHCP
Client
ingrid
MARKH
huiskamer
192.168.0.3
192.168.0.2
192.168.0.4
00-00-c5-5d-cd-9e
00-10-dc-44-77-62
00-50-bf-ed-b1-ef
LAN
LAN
LAN
leased
leased
leased

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 02:38 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

voordat je format doet
verwijder alle netwerk onderdelen (tcp-ip enzo)
rebooten
en opnieuw installeren, kijk eens of dat werkt

als het na al dat gedoe nog niet werkt zou het best weleens een rotte tcp stack kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 10 april 2004 @ 02:45:
voordat je format doet
verwijder alle netwerk onderdelen (tcp-ip enzo)
rebooten
en opnieuw installeren, kijk eens of dat werkt

als het na al dat gedoe nog niet werkt zou het best weleens een rotte tcp stack kunnen zijn
Ook al gedaan zelf netwerkkaart gedelt en zelf eruit gehaalt uit pc en in andere pci gedaan

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ga nu slapen als het morgen ochtend niet lukt format

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Klippy

Still Game

Waarom heeft nog niemand gevraagd of de XP firewall uitstaat op de probleem pc?

Lijkt me toch de meest voor de hand liggende oorzaak. Of misschien een andere firewall door Norton Securitycenter of hoe dat ook mogen heten.

Als alle PC's een IP adres krijgen van de router kunnen ze daar ook gezien worden, dus je netwerk werkt verder prima, heeft helemaal niks met TCP/IP stack oid te maken, anders zou hij ook niet kunnen internetten etc :/

Dus die format heeft ook geen enkel nut. Onder XP is het gelukkig allemaal niet zo moeilijk. Even controleren of de werkgroep overal hetzelfde is misschien en dan moet het werken, is dat niet zo dan zijn of je rechten verkeerd of je hebt gewoon een firewall oid draaien.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 10 april 2004 @ 05:24:

Lijkt me toch de meest voor de hand liggende oorzaak. Of misschien een andere firewall door Norton Securitycenter of hoe dat ook mogen heten.

Als alle PC's een IP adres krijgen van de router kunnen ze daar ook gezien worden, dus je netwerk werkt verder prima, heeft helemaal niks met TCP/IP stack oid te maken, anders zou hij ook niet kunnen internetten etc :/

Dus die format heeft ook geen enkel nut. Onder XP is het gelukkig allemaal niet zo moeilijk. Even controleren of de werkgroep overal hetzelfde is misschien en dan moet het werken, is dat niet zo dan zijn of je rechten verkeerd of je hebt gewoon een firewall oid draaien.
die windows firewall is het eerste wat ik uitzet

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

LiquidSilver schreef op 10 april 2004 @ 05:24:
Dat is nogal simpel he
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:46:
en ik heb echt alle instellingen denk nagelopen geen firewall staat aan ook niet in de router, ip adressen kloppen.
Daarom heb ik het niet gevraagt, als de TS zegt dat de firewall uitstaat dan geloof ik dat maar :P

Verwijderd

Briljante titel :P

Verwijderd

Topicstarter
nog niet geformateerd... het moet toch op te lossen zijn... heb hier echt een hekel aan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geeeen 1 probleem met die muziek industrie en bende over dat kopieeren... maar echt dat iritante ROT SPAM, VIRUSSEN, en MICROSOFT met ze onlogiesche manieren van installeren. krijg er echt een PEST hekel aan

EDIT: 01:59 11 april 2004

ik heb het opgelost...
1. PC geformateerd (C schrijf)
2. XP pro NL geinstallerd (zonder dat netwerk snoer erin zat)
3. Zonealarm geinstalleerd
4. Norton anti virus 2004 geinstalleerd
5. netwerk snoer erin gedaan
6. zonealarm wat ingestelt

NU doet ie het.. ik denk dat het een virus was.

ik heb nog nooit zonealarm gebruikt, maar nu doe ik het maar voor de veiligheid

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 02:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
even terugkomen op dat virus....

W32.HLLW.Gaobot.gen

en ik denk dat het er gewoon weer op zit...
Pagina: 1