Toon posts:

Welke laserjet printer?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eej

Ik weet het. Er zijn al genoeg topics met dit onderwerp/inhoud maar mis nog wat extra info.

Ik zal ten eerste even zeggen wat ik van een printer verwacht:
- liggende invoerlade; tegen het stof;
- zwart/wit;
- hij hoeft helemaal niet snel te zijn ofzo als ie maar kwalitatief goed is;
- netwerkaansluiting: lijkt me handig;
- zal nog wel meer zijn maar kom er even niet op;
- ik wil hem het liefst in een winkel kopen bij mij inde buurt niet online.

Mijn budget weet ik eigenlijk niet, iig niet boven de €400. Het liefst rond de €300.

Nou heb ik me een beetje verdiept in een aantal merken; HP, Brother en Samsung. Xerox leek me niet geschikt enzo. Nu weet ik dat Samsung volgens de consumentenbond de beste laserjet had maar weet niet meer welk type dat was. Ze zijn ook niet echt duur die van Samsung. Brother zijn ook niet duur en zien er mooi uit, heb het dan over de:
- HL-1430 Laserprinter 14 ppm - 4 MB 206,15
- HL-5130 Laserprinter 17 ppm - 8 MB 258,45
- HL-5140 Laserprinter 20 ppm - 16 MB 306,15

Zeker de 5100 Serie vind ik er mooi uitzien. Van HP vind ik ze wel mooi enzo maar ze zijn vrij geprijsd:
- HP LaserJet 1010 serie
- HP LaserJet 1150 printer

Deze zitten in men budget qua prijs.
Nu heb ik altijd al de deskjets gehad van HP en slechte ervaringen meer gehad. Papier oppakproblemen en nog wel meer.Qua toners vind ik tot nu toe alleen die van HP nog maar.

Vergeet ik hierbij een ander merk dat kwalitatief goede laserjet printers heeft?
Wat komt er nog meer bij kijken bij de aanschaf van een laserjet, valkuiltjes/extra kosten...? Waar moet ik op letten?

Wat raden jullie mij aan enz...

Alvast bedankt.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Wat ga je ermee doen?

Van Brother heb ik geen idee. Ik weet wel dat HP goede laserprinters maakt. Had eerst een oude LaserJet 4M, daarna een 6MP en nu een 4100n.
De LaserJet 6MP kreeg na een jaartje problemen met de papierinvoer, maar daar heb ik van HP gratis een kitje voor gehad en weg probleem.
Met de 4100n, die ik nu anderhalf jaar heb, nog nooit problemen gehad... en die moet echt veel printen.

Waar ik vooral op zou letten is de prijs van de cartridges... nogal prijzig

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet redelijk veel leesvoer endergelijke printen. Dus standaard a4'tjes gewoon.

Dat is het probleem heb niet echt vergelijkingsmateriaal. De toners van HP komen op 75 ofzo voor 1010 geloof ik. Das niet zo duur dacht ik.

Mja welk merk enz...?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 02:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:29:

- netwerkaansluiting: lijkt me handig;
- - HL-1430 Laserprinter 14 ppm - 4 MB 206,15
- HL-5130 Laserprinter 17 ppm - 8 MB 258,45
- HL-5140 Laserprinter 20 ppm - 16 MB 306,15

Zeker de 5100 Serie vind ik er mooi uitzien. Van HP vind ik ze wel mooi enzo maar ze zijn vrij geprijsd:
- HP LaserJet 1010 serie
- HP LaserJet 1150 printer
.
je hebt waarschijnlijk over de kleine letters heen gelezen.... bij de meeste van deze printers is de netwerkaansluiting een optie, dus de netwerkaart zit meestal er niet standaard in of bij.....
Zelf heb ik al in eerdere topics de Kyocera FS-1010 genoemd (heb hem al 2 jaar, prima laserprinter) , ca 285 euro zonder netwerkaart ca 460 euro met.
Let op bij andere zaken of de BTW erbij zit....
http://hardware.kelkoo.nl/b/a/sbs/114901/3181395.html

PS: ik print ook via het netwerk naar de FS-1010 zonder netwerkkaaart, maar dan moet de pc aan staan waar ie aan vast zit. Er zijn oo routers onder de 100 euro waar je een LPT of USB (zoek effe) aansluiting op zit, waardoor je ook geen netwerkkaart nodig hebt (er zit een mini printserver in die kastje meen ik).

edit: in die 2 jaar hebben wij 12.000 afdrukken gemaakt met ruim 2 toner kits die per stuk ca 85 euro kosten. Dus ca 5000 afdrukken per kit op normaal afdrukken. Bij Eco afdrukken waren het er welllicht 7-8000 geweest. De tonerdrum hoeft pas na 100.000 afdrukken vervangen te worden en dat is bij sommige merken al bij 30.000 ... en die dingen zijn niet goedkoop.. Dus ga effe rekenen wat je van plan bent te gaan doen. Een iets hogere aanschafprijs kan dus uiteindlijk veeeeeel goedkoper uitpakken. Kyocera is dan ook een van de goedkoopste met de prijs per pagina.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 07:49 ]

Verwijderd

Dag.

Ik was de vorige toppic starter. laser/inktjet. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de brother hl5130. Prima dingetje. Zeker ook wat je ermee wilt gaan doen. De HP's die je wilt hebben geen papierlade. Dat vond ik een groot nadeel. Ook de toner gaat bij brother veel langer mee (nog niet uit eigen ervaring).
Installatie ging erg prettig. Goede nederlandse handleiding. Prima ondersteuning.
Gekocht bij Beat-it.nl voor 219,-
Allemaal prima verlopen.
Succes ermee

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben bevooroordeeld.... Ik ben enorm tevreden over Brotherprinters.

Ik heb ervaring met HL-730 (heeft overigens te weinig geheugen voor grafische afbeeldingen), HL-760 (uitbreidbaar qua geheugen). Alleen deze 2 zijn oude modellen. Nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik een HL-5050. fijn apparaat, stil apparaat, snel apparaat.

Reden voor mij om Brother te nemen en geen HP: ze zijn goedkoper in gebruik dan de HP's.

Verwijderd

Topicstarter
@andre_at_home
Ben er dus achter gekomen dat er idd een printeraansluiting op onze router zit dus das mooi.

Maar dan wat andere vraagjes. Ik heb even geïnformeerd bij een zaak bij mij in de buurt en die heeft de volgende prijzen:

- HL-1430 Laserprinter 14 ppm - 4 MB 209,15 toner €63 drum €166
- HL-5130 Laserprinter 17 ppm - 8 MB 258,45 toner €70 drum €166
- HL-5140 Laserprinter 20 ppm - 16 MB 323,15 toner €70 drum €166

Als ik dan een lijn trek met HP is Brother een stuk goedkoper. Maar hoeveel printjes kun je nu maken met deze toners. Weet iemand dat. En na hoeveel printjes moet je de drum vervangen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een Samsung printer staan en dat ding is echt geweldig en niet duur. de printer destijds voor 100 euro gekocht, en een tonertje kost bij de pc winkel hir 79 euro (kan goedkoper, maar had geen zin om verder te zoeken).
Zelf heb ik de M: 1210 maar er zijn ook modellen met een RJ45 aansluiting, die zijn dan el een klein stukje duurder.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 15:47:
@andre_at_home
Ben er dus achter gekomen dat er idd een printeraansluiting op onze router zit dus das mooi.

Maar dan wat andere vraagjes. Ik heb even geïnformeerd bij een zaak bij mij in de buurt en die heeft de volgende prijzen:

Als ik dan een lijn trek met HP is Brother een stuk goedkoper. Maar hoeveel printjes kun je nu maken met deze toners. Weet iemand dat. En na hoeveel printjes moet je de drum vervangen.
Voor de Brothers zijn er 2 soorten toners, eentje die +- 3000-3300 prints haalt en eentje die +-6000-6600 prints haalt(afhankelijk wat je drukt en welk type toner je moet gebruiken in die specifieke printer), en de laatste is meestal maar iets van een 15-20 € duurder dan de eerste(als je bij dezelfde winkel blijft kijken) :)

Drum kan volgens specs 20.000 pagina's mee, maar daar zit ik nog lang niet...

Als je echt heel veel print ben je ws beter af met een Kyocera(100.000 pagina's/drum), toen ik mijn Brother kocht heb ik het eens uitgerekend, en tot 40.000-50.000 pagina's was een Brother HL1430 goedkoper dan een Kyocera FS1010 (uit het blote hoofd, ik kan er best 10.000 naast zitten :P ) Na die 100.000 kon je overigens beter de Kyocera weggooien, want een nieuwe drum was/is(?) duurder dan een nieuwe printer... :o

[ Voor 23% gewijzigd door The Bad Seed op 10-04-2004 16:04 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd :). Alleen wat jij zegt over die aantallen zo heb ik het nooit bekeken eigenlijk. Zal nooit 100000 printjes maken. Bij lange na niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 15:47:
@andre_at_home

Waar koop jij die toner? Welke zaak (edit)
En maakt inderdaad uit welke je neemt. Die voor 3500 of voor 6500 pagina's. Bij de HL-5130 en volgens mij ook bij de HL-5140 zit standaard die van 3500 pagina's geleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 19:42 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Zit bij HP de drum niet in de tonercartridge ingebouwd :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 16:22:
[...]

Waar kom jij die toner?
En maakt inderdaad uit welke je neemt. Die voor 3500 of voor 6500 pagina's. Bij de HL-5130 en volgens mij ook bij de HL-5140 zit standaard die van 3500 pagina's geleverd.
Bedoel je waar ik die koop? In Eindhoven.

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

TheBorg schreef op 10 april 2004 @ 16:23:
Zit bij HP de drum niet in de tonercartridge ingebouwd :?
Klopt ja, maar die tonercartridge met ingebouwde drum kost dan meer voor het aantal pagina's dat je eruit kan halen. Uiteindelijk ontlopen de prijzen/pagina elkaar niet zoveel bij de consumenten/kleine bedrijven laserprinters (iig is het véél goedkoper dan een inktjet)

[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 10-04-2004 17:57 ]

Verwijderd

kijk hier een rond:
http://www.printkosten.nl/

Verwijderd

Ik heb hier een HP Laserjet 2100 TN staan. Deze is uitgerust met een netwerkkaart en 2 lade's papier (500 vel per lade).

Ik gebruik hem voornamelijk om grote verslagen uit te printen voor school. Ben er zeer tevreden over, hij print lekker snel en ook afbeeldingen haarscherp. Een nieuwe toner (voor ongeveer 5000 pagina's) kost rond de 100 euro.

Heb hem op de HCC gekocht voor 90 euro!! Zou mooi zijn als je zelf ook zoiets kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Das een betere pagina zeg. Ik kom met de Brother steeds goedkoper uit btw.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Brother HL-1430 Laserprinter 14 ppm - 4 MB stond ook als best geteste in de ComputerTotaal geloof ik. Hij is overigens al voor rond de 170 a 180 euro te koop, check de pricewatch maar eens :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:41:
[...]

Das een betere pagina zeg. Ik kom met de Brother steeds goedkoper uit btw.
de verschillen worden voor een deel vertekend omdat de Brother 6700 afdrukken levert en de Kyocera 6000. Reken maar na. Voor 5 jaar 500 afdrukken per maand: 5x12x500=30000 afdrukken
Bij de Kyocera dan 3000/6000 = precies 5 toner kits
bij de Brother 5140 3000/6700 = 4.47 en dat wordt naar 4 afgerond... je zult de laatste afdrukken toch niet als wit velletje willen hebben.. Dus er komt ca een halve kit bij, zeg maar de helft van ruim 71 is 35 euro naar beneden afgerond.
Dan is de Brother nog 50 euro goedkoper over een periode van 5 jaar. Rond de 1000 ligt het omslag punt, daar kom je prive niet zo snel aan. Boven de 2000 wordt de Kyocera veel goedkoper (alleen voor grootverbruikers).
Twee jaar geleden was de Kyocera ook aan de onderkant goedkoper, daar is Brother nu voorbij gestreefd.
Tja, dan is het tegenwoordig eerlijk gezegd kijken of er andere voor- en of nadelen zijn tussen die printers. De Kyocera maakt zeer goede afdrukken, ik neem aan dat de Brother dat ook doet maar zeker weet ik dat niet.
De HP blijft meestal erg veel duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 08:28 ]

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 14:11

aKra

Intentionally left blank.

Ik bezit sindskort de ML-1430 van Brother, hiervoor heb ik een beest gehad van Lexmark, ik moet eerlijk zeggen, voor die prijs ben ik aardig tevreden!

Print snel, print goed, print "zuinig" (ja zit zo'n economy mode op :+)

Alleen de nadelen zijn een 2 minuten opwarmen voordat hij gaat printen (als hij eenmaal warm is gaat hij wel als een malle hoor).

Intentionally left blank.

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 19:38
Flipje zegt
[Onofficiele modus] Uhm wat ik van ouder laserprinters weet (heb zelf brother hl8v) is dat de verschillen tussen merken als hp en brother niks uitmaken omdat de binnenwerken uit dezelfde fabriek komen gerold. Brother hl8v is hetzelfde als hp laserjet II(I?)..gaat ook dezelfde toner in .....niet verder vertellen he![\Onofficiele modus]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx iedereen voor het posten van jullie reacties. Ik denk dat ik voor de Brother HL-5130/5140 ga. Iig bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus uiteindelijk de HL-5130 genomen. Heb hem net binnen. Mooi dingetje enzo. Ik kan nu nog maar 1 nadeel opnoemen en misschien doe ik dan wel wat fout. Als ik wat uitprint gaan de a4'tjes helemaal boldraaien. Ik gebruik gewoon Xerox a4 80g/m2 laser/copier/inkjet papier. Op site van Brother raden ze mij deze ook aan. Maar jah niet echt relaxed als die blaadjes steeds helemaal bol wezen. Moet ik dan gewoon een wat dikker papier gaan gebruiken?

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Ik heb zelf een Brother 1250 en ben er zeer tevreden over. Heb ik 3 jaar tijd slechts 1 toner vervangen.

Je papier trekt bol als het een beetje vochtig is. Ik woon zelf in een wat ouder niet bepaald vochtvrij huis en heb hier ook wel eens last van. In m'n vorige - droge woning - nooit. Bewaar je papier op een droge plek, bij voorkeur niet onder de kast (op de vloer), zoals ik deed :-)

drs. Kama

Verwijderd

Topicstarter
Kama schreef op 21 april 2004 @ 01:14:
Ik heb zelf een Brother 1250 en ben er zeer tevreden over. Heb ik 3 jaar tijd slechts 1 toner vervangen.

Je papier trekt bol als het een beetje vochtig is. Ik woon zelf in een wat ouder niet bepaald vochtvrij huis en heb hier ook wel eens last van. In m'n vorige - droge woning - nooit. Bewaar je papier op een droge plek, bij voorkeur niet onder de kast (op de vloer), zoals ik deed :-)
Bewaar het papier ook gewoon los op de grond :P. Zal er rekening mee houden :).

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Bij laser printers wordt het papier warm tijdens het fixeren van de toner.

Vochtig papier trekt dan krom en kan dan zelfs vastlopers (papierjam) tot gevolg hebben.

Bewaar je papier op een droge plaats.

En als het goed is trekt het papier wel weer vlak als het even ligt.
Maar dat kromtrekken hoort bij laserprinten.

edit : moet toch sneller leren typen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door aZuL2001 op 21-04-2004 01:22 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een dom vraagje maar kan ik de laserprinter zelf gewoon 24/7 aan laten staan?

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:23
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 01:25:
Misschien een dom vraagje maar kan ik de laserprinter zelf gewoon 24/7 aan laten staan?
ja kost alleen een beetje stroom

bij andere opmerking over vergelijkbare modellen dat was vroeger

tegenwoordig heeft een brother een totaal andere engine dan HP

maar heeft canon bijvoorbeeld weer vaak dezelfde engine als hp erger nog ze noemen het gewoon een canon engine :)

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• aZuL2001
Mijn (antieke) Kyocere FS1600 staat 24/7 aan.

Gaat vanzelf slapen.

Dus check of er een powersave mode op zit (waarschijnlijk wel)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op 21 april 2004 @ 01:36:
Mijn (antieke) Kyocere FS1600 staat 24/7 aan.

Gaat vanzelf slapen.

Dus check of er een powersave mode op zit (waarschijnlijk wel)
Hmm Statusled (groen) valt van zelf uit na verloop van tijd, denk dat de powersave is :).

• aZuL2001
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 01:38:
[...]
Hmm Statusled (groen) valt van zelf uit na verloop van tijd, denk dat de powersave is :).
Boekje ?

De alom geprezen rtfm ???

;)

Abort, Retry, Quake ???

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk er nu over om de HL 1430 te kopen. Lijkt me een top printer voor dat geld. In elk geval stukje goedkoper dan de hp printers. Alleen geheugen lijkt me niet zoveel. Wat voor soort geheugen moet erin? Ik hoop niet dat $$geheugen dat je alleen bij Brother kunt kopen.

Voor wie 2 printers moet hebben, moet je even opletten op enkele Lexmark modellen. Ik geloof dat je er 2 voor de prijs van 1 krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Noork op 21-04-2004 02:02 ]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Noork schreef op 21 april 2004 @ 01:58:
Ik denk er nu over om de HL 1430 te kopen. Lijkt me een top printer voor dat geld. In elk geval stukje goedkoper dan de hp printers. Alleen geheugen lijkt me niet zoveel. Wat voor soort geheugen moet erin? Ik hoop niet dat $$geheugen dat je alleen bij Brother kunt kopen.
Voor zover ik kan zien (heb er zelf eentje staan) is het geheugen niet uitbreidbaar, maar je hebt niet echt last van dat kleine geheugen, je grote documenten blijven gewoon iets langer in de printer queue staan van je besturingssysteem.

Verwijderd

Topicstarter
Pas vanaf de HL-5140 kun je uitbreiden met geheugen.
Pagina: 1