Toon posts:

[Sony DRU-510A] dvd schrijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleem :'( , en kan er nergens antwoord op vinden. Ik heb de volgende configuratie:

P4 2.5 Ghz
512 mb ram
ti4400
80gb hd
toshiba dvd lezer
sony dru510A dvd schrijver
windows xp pro sp1

Ik heb de hd op ide1-master, dvd lezer op ide1-slave, en de sony dvd schrijver op ide2-master. Verder heb ik Nero als brandprogje. Nu heb ik het apparaat net een halve dag. Ik heb al cd's, dvd's kunnen lezen. En cd's kunnen branden. Dat ging allemaal goed. Maar net heb ik dus een 4.7gb 2x dvd-rw gebrand, maar dat liep niet zoals het zou moeten.
Ten eerste, de buffer van de schrijver stond constant op 4%...Ten tweede, over 200kb ogv, deed de schrijver 10 á 15 sec. terwijl hij op 2xspeed; 2,7...mb/sec brand.t
De resterende tijd in Nero gaf aan dat het +/- 30 min duurde. Toen de timer op 00:00 stond, ging hij fijn door met branden, de buffer steeds op 4%.
Na weer eens 20 min te hebben gewacht, heb ik het proces afgebroken. Tot mijn verbazing staat alles op de dvd wat erop moest staan, en alles is gewoon te lezen in de verkenner.

ps: ik kan in systeem-hardware geen DMA opties instellen bij de ide-kanalen, ik heb geen id waarom niet, maar tabblad geavanceerd heb ik niet.

Hoe kan ik dit oplossen???

Alvast hartelijk bedankt,

J.M.

Verwijderd

Zou het niet eerder aan nero liggen? Omdat je zegt dat de schijf wel met succes is gebrandt. Probeer daarom eens een alternatief.

Welke nero-versie trouwens?

owja, heb je ook de nieuwste firmware, geloof 1.0f (heb de zelfde brander, geen klachten over)
K zal je ff de link opzoeken

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 00:11 ]

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Zou het zo niet weten wat je probleem is maar probeer het volgende.

Ik heb zelf namelijk een eerdere versie de DRU500AX.

Probeer eerst is even met een RW schijfje een film te branden met dvdshrink.

Kijk of hij het goed doet zo niet dan is er wat mis met je dvd branden.

Probeer eerst is wat meer te testen met verschillende programma's dan kun je het probleem bevestigen.

Wat je nu hebt is dat 1 dvd niet gelukt is en dan denk je gelijk dat het aan je brander legt terwijl dit wel aan je software of andere oorzaken kan hebben.

Test eerst even en zeg dan wat je bevindingen zijn.

Verwijderd

http://sony.storagesupport.com/dvdrw/dru510adwn.htm#dwns

De nieuwste versie :*)

Firmware Upgrade 1.0F
- Improves reading and writing performance and reliability.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 00:14 ]

Verwijderd

ja dat probleem ken ik dat is een kleine bug in nero
die schat dan een tijd van zolang gaat het duren maar dan duurt het vaak genoeg nog een 10 minuten langer ik zelf gebruik een Nec 1300a +/- brander op 4x doe ik er zo'n 13 minuten over op een volle DVD film (backup he :P) en als ik hem op 2.4 speed zet dan is bij mij in nero 6 ook altijd het geval van 10 minuten langen dan dat hij schat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:06:
Zou het niet eerder aan nero liggen? Omdat je zegt dat de schijf wel met succes is gebrandt. Probeer daarom eens een alternatief.

Welke nero-versie trouwens?

owja, heb je ook de nieuwste firmware, geloof 1.0f (heb de zelfde brander, geen klachten over)
K zal je ff de link opzoeken
Nero versie: 6.0.0.19.
En ik heb iid firmware 1.0f al.

[@Gatygun]
Waar kan ik dat 'dvdshrink' vinden? of zit dat in Nero?

Ik zal morgen (zaterdag) nog eens wat proberen om er achter te komen of het aan nero ligt of aan de brander.

Thx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:14:
ja dat probleem ken ik dat is een kleine bug in nero
die schat dan een tijd van zolang gaat het duren maar dan duurt het vaak genoeg nog een 10 minuten langer ik zelf gebruik een Nec 1300a +/- brander op 4x doe ik er zo'n 13 minuten over op een volle DVD film (backup he :P) en als ik hem op 2.4 speed zet dan is bij mij in nero 6 ook altijd het geval van 10 minuten langen dan dat hij schat
Maar: bij mij zijn alle data op de dvd gewoon leesbaar in de verkenner, terwijl ik hem toch echt moet afbreken, anders draait ie nog 2 dagen door lijkt mij.

ps: wat mij ook niet bevalt; is dat hij dus de eerste 30 minuten op 4% buffer van de schrijver blijft staan (ik zie niets anders dan 4%) , en dat het volledige groene balkje (wat ook bovenin het schrijf-venster staat) ook de eerste 30 min op 2% blijft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:16:
[...]

Waar kan ik dat 'dvdshrink' vinden? of zit dat in Nero?

Thx
dvdshrink is een freeware progje dat (de naam zegt et al) een orginele dvd comprimeert en kopiert( :X )
Hier te vinden:
http://www.dvdshrink.org/where.html

Hij zal eerst de dvd analyzen, duurt ongeveer 1 a 2 minuten.
Het backuppen duurt 20 a 30 minuten.
Langer zou het niet mogen duren.

Gebruik je misschien rounded cables?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:22:
[...]

dvdshrink is een freeware progje dat (de naam zegt et al) een orginele dvd comprimeert en kopiert( :X )
Hier te vinden:
http://www.dvdshrink.org/where.html

Hij zal eerst de dvd analyzen, duurt ongeveer 1 a 2 minuten.
Het backuppen duurt 20 a 30 minuten.
Langer zou het niet mogen duren.

Gebruik je misschien rounded cables?
Ja, ik gebruik rounded cables...gecertifeert voor ata133.

Is dat niet goed?

Oh ja: ik heb ook al lang IAA geinstalleerd...maar dat is hopelijk geen probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 10:28 ]

Verwijderd

heb hier hetzelfe probleem gehad met de 510, ben overgegaan naar stomp recordnowmax 4.5 en nu werkt het wel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 10:29:
heb hier hetzelfe probleem gehad met de 510, ben overgegaan naar stomp recordnowmax 4.5 en nu werkt het wel
Dus het ligt aan Nero??? :'( :?

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Heb je geen tweede pc om hem daar ff in uit te proberen?
Anders moet je eens nero geheel deinstalleren, en een andere versie erop zetten

Verwijderd

Topicstarter
Hmm....ik heb net weer een andere dvd gebrandt...nu doet ie het goed

vaag maja
Pagina: 1