Microsoft download pagina erg traag...

Pagina: 1
Acties:

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sinds een paar weken valt mij iets op hier.

Ik heb hier Planet ADSL, 2048/320. Alleen het downloaden vanaf Download.microsoft.com gaat maar met 5Kb/s.
Maar nu komt het vage...
Als ik via speedtest.nl gaat testen, heb ik gewoon 220Kb/s down en 34kb/s up.

Hebben jullie er ook last van, of zal ik het ergens anders moeten zoeken..

Voor de duidelijkheid:
6 Computers in het domein. (5 Xp clients, 1 Windows 2000 advanced server)
1 Server, 5 clients, alle 6 hebben last van trage download.microsoft.com.. soms worden ze zelfs afgekapt.

Alles gecontroleert op virussen, maar het is eigenlijk onmogelijk, aangezien alle mail wordt gecontroleert op server en alle clients mcafee Enterprise (legaal) draaien.

Wie o Wie heeft dit ook, of heeft een oplossing hiervoor, vind het erg *insertvrouwelijklid*

Als test is dit MSN 6.1 (Die start met 30Kb/s en ergens na tijd is ie 5KB/s)
MSN 6.1 ENG

eventjes erbij zetten..

Windows Update gaat soms wel snel, soms niet, heel apart allemaal...(meerendeels gaat die wel goed)
Gaat dus echt alleen om die download.microsoft.com

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 10-04-2004 00:04 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
hmm, bij mij download ie gewoon met 200 kb/s (ook Planet 2048/320). Ik heb trouwens Internet Explorer 6 Service Pack 1 gedownload. hier ook 4 computers aan gesloten op netwerk (1 winXP, 3 win98) Dus het ligt niet aan de microsoft site :)

[ Voor 11% gewijzigd door LifeTecH op 10-04-2004 00:02 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier ook Planet 2048/320. Ik haal zelden 200 kB/sec van download.microsoft.com. Meestal rond de 30 a 60 kB/sec. Gisteren zat ik op 8 kB/sec ... :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Sumuhtsop
  • Niet online
dual-zip schreef op 10 april 2004 @ 00:02:
Hier ook Planet 2048/320. Ik haal zelden 200 kB/sec van download.microsoft.com. Meestal rond de 30 a 60 kB/sec. Gisteren zat ik op 8 kB/sec ... :/
hmm das wel ERG traag!

achja.. et kan druk zijn op de server..
gewoon later nogis proberen.
(of heb je et *altijd*)?

• Vorkie
  • Niet online
Postjuh schreef op 10 april 2004 @ 00:05:
[...]

hmm das wel ERG traag!

achja.. et kan druk zijn op de server..
gewoon later nogis proberen.
(of heb je et *altijd*)?
Elk willekeurig moment...

En vandaag viel het mij pas erg op, aangezien ik de 5de client opnieuw had geinstaleert en wat dingen moest downloaden...

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik haal nu zo'n 3KB/s vanaf de Microsoft-servers. Ik denk dus niet dat het aan jouw ligt.

Een paar dagen geleden had ik drivers voor een Microsoft-joystick nodig, en dat ging ook zo traag als dikke stront door een trechter. Ik denk dus dat het probleem niet bij ons ligt.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 15:10

CaDje

Framedrops for life

Ik heb er ook vaak last van dat ik maar met 8kb/s van microsoft download. Ik gebruik nu meestal een Download Manager, dan haal ik wel m'n maximum.

• LifeTecH
  • Niet online
Ik haal nu ook met MSN 6.1 5,8 kb/s dus ik neem de woorden die ik in me vorige post zei terug.. het ligt aan microsoft ;) als het goed is gaat deze wel met de normale snelheid

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
zelf even getest met mijn lijntje 1024/320 adsl en ik haal de 106 kb per seconden constant.

• Sumuhtsop
  • Niet online
Vorkie schreef op 10 april 2004 @ 00:07:
[...]

Elk willekeurig moment...

En vandaag viel het mij pas erg op, aangezien ik de 5de client opnieuw had geinstaleert en wat dingen moest downloaden...
Hmm ok.
ik heb ook ff wat geprobeert van download.microsoft.com, maar ik haal zowat richting me max. (atm . 850KB/s)
erg vreemd. Ok ik zit niet via planet..

Lijkt me iig wel misschien iets bij planet, aan de posts te zien..
of hebben meer mensen (niet planet) er last van?

Verwijderd

Ik heb er ook last van (Demon), en ook op het werk zijn delen van de microsoft site enorm traag, tot aan het belachelijke toe 1.4 kb/s is geen uitzondering.. Maar dan een uur later hetzelfde bestand weer met 100 kb/s..

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50
Hier ook een Planet 2048/320 lijntje en haal maar 5 kb/sec. :?

Was zo straks nog even bij me buurman met een chello lijntje (classic) en daar ging het nou ook niet echt snel. (20 a 30 kb/sec)

Beide MSN 6 nederlands.

edit:
de link welke ThaNetRunner gaf ging eerst met 5 kb/sec nu wel full speed :?

[ Voor 25% gewijzigd door StaticZ op 10-04-2004 00:42 ]

• Vorkie
  • Niet online
LifeTecH schreef op 10 april 2004 @ 00:14:
Ik haal nu ook met MSN 6.1 5,8 kb/s dus ik neem de woorden die ik in me vorige post zei terug.. het ligt aan microsoft ;) als het goed is gaat deze wel met de normale snelheid
tja die trek ik dus wel met 220Kb/s binnen.... :)

Stom hoor... hoe ken dat dan ineens?

Blaster? of Netsky misschien

Gelukkig ben ik niet de enigste :)... of juist ongelukkig voor iedereen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 10-04-2004 00:23 ]

• LifeTecH
  • Niet online
het is misschien ook wel handig als je erbij zet wat je download ;) Wat zoals je ziet gaan sommige dingen snel en sommige dingen tergend langzaam

[ Voor 37% gewijzigd door LifeTecH op 10-04-2004 00:24 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 13:32

@r!k

It is I, Leclerq

Vanavond getest bij een vriend van me toevallig en die zat ook op de 6 kb/sec bij de nieuwe msn messenger download

Een hele rij microsoft certificeringen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Microsoft lijkt zijn downloads zelf te regelen en niet meer via akamai aan te bieden (of misschien alleen de windowsupdates nog via akamai)

download.microsoft.com komt steeds vanaf andere machines en is dus niet 1 host. Snelheid varieert daardoor mede als door de drukte op verschillende download servers. Kan dus per 10 minuten anders zijn.

1-ding is duidelijk, ze komen duidelijk capaciteit te kort en hebben het niet helemaal op orde.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Had er donderdag al last van toen ik bij iemand pc opnieuw installeerde en wat zooi van microsoft site moest halen
Ging 5/6 kb/s met planet ook

• Vorkie
  • Niet online
bjck schreef op 10 april 2004 @ 00:36:
Microsoft lijkt zijn downloads zelf te regelen en niet meer via akamai aan te bieden (of misschien alleen de windowsupdates nog via akamai)

download.microsoft.com komt steeds vanaf andere machines en is dus niet 1 host. Snelheid varieert daardoor mede als door de drukte op verschillende download servers. Kan dus per 10 minuten anders zijn.

1-ding is duidelijk, ze komen duidelijk capaciteit te kort en hebben het niet helemaal op orde.
Eigenlijk is dit heel reeel wat je nu zegt...

MSN is populair..> server hard werken..> langzaam
Sp1 Ie6 niet zwaar populair..>server niet veel te doen..> Snel

Verwijderd

Hier heb ik een 2048/384 lijntje en download met 239 kb/s van Microsoft af... Windows XP Professional Service Pack 2 Release Candidate wel te verstaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 08:32 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Dat trage downloaden komt meestal als er iets nieuws is bij microsoft (een nieuw servicepack, updates, SDK kits ect).
De max snelheid word dat gewoon gedeeld door de bandbreedte (heb ik me ooit laten vertellen).
Als ik wat download via MSDN dan haal ik wel de max.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En nu vliegt het weer met 800kB/s+ dezelfde download.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Vanmiddag hier met Wanadoo cable basic( woon in ZH ) ook zo sloom, nu weer snel. :)

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Grrr... Ik haal al tijden niet sneller meer dan +/- 1Kbyte/sec. Vandaag ook weer op m'n werk - even Win2K SP4 UK downloaden: 740 bytes per seconde?! ;(

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ok, het is dus regelmatig een beetje langzaam of down, en daar heeft bijna iedereen last van. Om dit topic van het opsom-niveau af te helpen: Bij deze het verzoek om alleen nog te reageren als je een serieuze toevoeging hebt, en slechts snelheidsmetingen achterwege te laten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb ondertussen een mail gestuurt naar microsoft ten name van het bedrijf waar ik bel, ik wacht nog op antwoord, zodra ik die heb zal ik hem hier posten :)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hmm, gaat hier nu wel goed (Hetnet adsl, hetnet = planet media group). In een ander topic (Westereen in "messenger 6.2 te downloaden") hebben ze het over msn 6.2 daar zijn de speeds ook geweldig. De laatste tijd zijn de ms servers wel zo traag als't maar kan, er zijn tijden dan zijn ze revolutionair.
Pagina: 1