[inet] Niet meer dan 10conn/min

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 11:33
Ik heb sinds een aantal dagen heel erg vreemde problemen met internet in Linux. Op speedtest krijg ik in Linux < 10 connecties per minuut en in Windows 600-800. Het is dus duidelijk een probleem van Linux. Ik heb het geprobeerd met meerdere browsers en kernels. Het resulteert overigens in extreem lang wachten om een pagina te laden. Mijn thoroughput is wel gewoon goed: 250/40 effectief.

Ik kan me niet meer herinneren wat ik precies gedaan heb toen dit begon, maar misschien heeft het iets met permissions te maken. Opeens waren al mijn bestanden in /etc/ nl. ontoegankelijk voor normale users. Ook /usr/ had er last van. Ik heb dus maar een chmod -R 755 * gedaan in / en chmod -R 777 in /tmp/ en chmod -R 700 in /root. Hierna was het probleem met permissies opgelost. Kan het zijn dat er tijdens het browsen naar een bepaalde locatie wordt geschreven die ik dan naar 755 heb gechmod (en dus niet writable is voor gewone users?), of moet ik in een heel andere richting zoeken.

Ik gebruik Arch Linux-current met kernel 2.6.5 en ik mijn internet abbo is Chello Classic met een TeraPro modem).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Hmm, ik haal met een shit-kabelmodem-verbinding meer dan 620 conn/min (onder linux natuurlijk) dus dat lijkt me idd niet helemaal okee.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 10-04-2004 00:00 ]

• HarmoniousVibe
Nog iets dat er waarschijnlijk verband mee houdt is dat 13 keer pingen naar tweakers.net bijna 50sec. duurt. De pingtijden zijn wel goed: <35ms.

code:
1
2
3
--- www.tweakers.net ping statistics ---
14 packets transmitted, 14 received, 0% packet loss, time 46489ms
rtt min/avg/max/mdev = 28.630/32.187/35.535/1.883 ms

Lijkt me ook niet helemaal goed wel?

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-04-2004 10:44 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 20:21
Misschien wel gewoon langzame dns server? Probeer eens naar een ip te pingen ipv naar www.tweakers.net

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Nou, dat IP gaat 'ie echt niet elke keer opzoeken lijkt me, alleen de eerste keer.

Maar met deze zelfde computer en netwerkkaart gaat het als je reboot in windows dus wel gewoon goed? Wat voor netwerkkaart en systeem is het?

• HarmoniousVibe
MSI K7T-Turbo (VIA133A)
AMD Athlon TB 1400
256MB PC133
3Com Corporation 3c900B-TPO [Etherlink XL TPO] (rev 04)

Een IP pingen gaat overigens wel 'goed'. Misschien moet ik maar eens een lokale DNS gaan draaien...

En in Windows en Knoppix gaat wel alles goed ja. Het ligt dus aan mijn huidige install, maar niet aan de kernel (gebruik al een tijd dezelfde config, verder gewoon vanilla) of aan mijn iptables script. Gebruik deze nl. ook al een hele tijd en er zijn geen vreemde meldingen verschenen in de logs...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Doe es ifconfig, heb je toevallig heel veel collisions? Het zou kunnen dat je NIC op full duplex staat ingesteld terwijl dit half-duplex moet zijn, dat zou misschien dit soort problemen kunnen veroorzaken.

• HarmoniousVibe
m-m schreef op 11 april 2004 @ 12:45:
Doe es ifconfig, heb je toevallig heel veel collisions? Het zou kunnen dat je NIC op full duplex staat ingesteld terwijl dit half-duplex moet zijn, dat zou misschien dit soort problemen kunnen veroorzaken.
collisions:2 :(

Verwijderd

Wilke schreef op 10 april 2004 @ 12:50:
Nou, dat IP gaat 'ie echt niet elke keer opzoeken lijkt me, alleen de eerste keer.

Maar met deze zelfde computer en netwerkkaart gaat het als je reboot in windows dus wel gewoon goed? Wat voor netwerkkaart en systeem is het?
Nou, dat ip gaat ie elke keer wel opzoeken.

Als de nameserver deze gegevens niet heeft haalt ie ze van de authoritive nameserver, als ie ze wel heeft geeft ie het ip.
Maar als de nameserver zelf traag is, kan het wel even duren eerdat de client dit ip krijgt..... En dat zou het een en ander kunnen verklaren.

Verder is dit natuurlijk niet het probleem, want hij heeft het met een ander O$ getest, en daarmee werkte het zonder problemen.

Verwijderd

Ik weet niet of je Gnome gebruikt, maar browsers gecompileerd met GTK hebben ook problemen met het afspelen van flash (firefox iig).

Ik haal met firefox gecompileerd met GTK ong 60 tot 70 conn/m en met een binary zonder gtk (die je gewoon kan downloaden van mozilla.org) haal ik het dubbele tot 300 aantal conn/m.

edit:
Maar als je ook al problemen hebt met pingen etc. zal het daar niet aan liggen *schaam* :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 14:25 ]

Pagina: 1