Mijn vader had het volgende verhaal: Drukbezochte sites kunnen aanspraak maken op een bepaald bedrag aan telefoonkosten van de KPN. Het hele internet zorgt ervoor dat telefoonproviders (en natuurlijk ook kabel- en ADSL-providers) geld verdienen doordat mensen inbellen (en internetten over de kabel enzo, maar dat vergeten we even.) Websites als Google, Tweakers.net, 2ehands.nl e.d. zorgen dagelijks voor een flink aantal beluren en dat heeft de KPN maar mooi te danken aan een boel drukbezochte sites. Omdat al die sites dus voor flink wat inkomen zorgen zouden ze hier dus aanspraak op kunnen maken.
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord dat dit ook daadwerkelijk gebeurt en ik kan het me ook niet voorstellen, omdat ik me niet kan voorstellen dat de KPN inzage krijgt in accesslogs van hosters. Maargoed, heeft iemand hier ooit van gehoord?
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord dat dit ook daadwerkelijk gebeurt en ik kan het me ook niet voorstellen, omdat ik me niet kan voorstellen dat de KPN inzage krijgt in accesslogs van hosters. Maargoed, heeft iemand hier ooit van gehoord?