Tweakers.net in PCM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Het verbaasde mij dat ik nergens een mededeling of topic erover kon vinden; dus begin ik er zelf maar over; ik kom net in de PCM een paginagrootte advertentie voor Tweakers.net tegen. Alhoewel er wat details niet helemaal kloppen vindt ik het best een aardige advertentie :) Ben ik de enige die de PCM leest of is er bewust geen ruchtbaarheid aan gegeven?

Kunnen we meer van dit soort advertentie in de PCM verwachten; of kunnen we wellicht nog meer andere leuke zaken tegemoet zien?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb helaas geen PCM, waar gaat die advertentie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je hem inscannen? :)

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk niet dat we uitgebreid aan gaan zitten kondigen waar we allemaal gaan adverteren eigenlijk.
Leuk dat we erin staan, maar een advertentie wordt gewoon voor betaald (one way or another), een redactioneel stukje vind ik eerder het vermelden waard eigenlijk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kaj. op 09-04-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien een vervolg op de samenwerking tussen tweakers en PCM ? Kijk bv. naar de FP links naar PCM (maar overigens niet in de omgedraaide richting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ow en jij komt het even melden zodat we allemaal in de PCM kijken/kopen?
* -Skyhawk- krijgt hier behoorlijk wrange gevoels over. :/

Tsja, laat ik hopen dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Kaj. schreef op 09 april 2004 @ 23:15:
Ik denk niet dat we uitgebreid aan gaan zitten kondigen waar we allenaam gaan adverteren eigenlijk.
Leuk dat we erin staan, maar een advertentie wordt gewoon voor betaald, een redactioneel stukje vind ik eerder het vermelden waard eigenlijk. :)
Ik was in de veronderstelling dat dit de eerste keer was dat een advertentie van Tweakers.net op papier verscheen. Uiteraard verwacht ik niet overal een aankondiging voor :) Ik was benieuwd of meer mensen hem tegengekomen waren

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

-Skyhawk- schreef op 09 april 2004 @ 23:19:

Jij koopt een blad toch niet om 1 advertentie? 8)7

Ik zou ook even raar staan te kijken als ik zo'n advertentie tegen zou komen hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 09-04-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou dan kijken we er in dat blad, en zien van hee, dat is interesant, laten we het kopen. Ja nogmaals, ik hoop dat er niet zulke bij-bedoelingen waren bij de TS.
Want dan kun je dit gewoon negeren.

* -Skyhawk- is heel achterdochtig met zulke dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je bent bang dat dit topic als reclame is bedoeld omdat Spider.007 al zeker een dag een kleurtje heeft? Dat zou dan vast wel subtieler kunnen gaan als we dat al zouden willen ;)

Ikzelf heb eerlijk gezegd al tijden geen PCM meer gelezen en wist ueberhuapt niet dat er T.net advertenties bestonden :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Bovendien zou het mededelingenforum of de HK dan een betere plek zijn dan LA. Zoveel mensen lezen LA nu ook weer niet.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 07:53

bemeall

Down Under!

krijg m'n PCM waarschijnlijk morgen pas in de bus, dus nog niet gezien :)

maar ik zal er zeker nu je het zegt extra op letten :P

[ Voor 32% gewijzigd door bemeall op 09-04-2004 23:58 ]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
bemeall schreef op 09 april 2004 @ 23:57:
maar ik zal er zeker nu je het zegt extra op letten :P
ik kom net in de PCM een paginagrootte advertentie
Echt opletten hoef je niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Spider.007 schreef op 09 april 2004 @ 23:12:
... ik kom net in de PCM een paginagrootte advertentie voor Tweakers.net tegen. Alhoewel er wat details niet helemaal kloppen vindt ik het best een aardige advertentie...
Als dat zo is (niet kloppende details) dan vraag ik me wel af wie er dan verantwoordelijk was of is voor de inhoud van de advertentie.

Zo'n advertentie kost nogal wat (al kan ik me ook nog een leuke deal voorstellen) en daar zou dus goed over moeten zijn nagedacht.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PCMweb items staan nu ook al een tijdje op de frontpage, er is dus al een band tussen T.net en PCM. Eerder, in de Realgamer tijd, had Tweakers ook een aardige band met een gamerblad. Daar zag je dan ook nog wel eens een mooie T.net advertentie in verschijnen, ik kijk hier dus niet zo van op eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Spider.007 schreef op 09 april 2004 @ 23:12:
Het verbaasde mij dat ik nergens een mededeling of topic erover kon vinden; dus begin ik er zelf maar over; ik kom net in de PCM een paginagrootte advertentie voor Tweakers.net tegen. Alhoewel er wat details niet helemaal kloppen vindt ik het best een aardige advertentie :) Ben ik de enige die de PCM leest of is er bewust geen ruchtbaarheid aan gegeven?

Kunnen we meer van dit soort advertentie in de PCM verwachten; of kunnen we wellicht nog meer andere leuke zaken tegemoet zien?
Je probeert ons gewoon PCM aan te smeren, ik wist het wel. Die mods hier zijn wel corrupt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/tn100_0990.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door D2k op 10-04-2004 00:11 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

-Skyhawk- schreef op 09 april 2004 @ 23:19:

Is dat prettig leven, als je zo achterdochtig bent en zo snel "wrange gevoelens" krijgt? :P 8)7. Mijn god :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28043/thumb.jpg
Dit leest wat makkelijker. ;)

Ik kan eigenlijk niet zo snel wat onjuistheden ontdekken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wel interessante ontwikkelingen dat tweakers.net ook op deze manier met marketing bezig is. De internet advertentiemarkt is ingestort, dus dan maar op papier ;)

Ik vind de advertentie alleen wel wat amateuristisch overkomen... lijkt net of het ff snel met word is gemaakt. Huisstijl komt er ook niet echt in terug. Beetje jammer misschien voor zo'n full-size advertentie.

Verder vind ik het zeker wel een goed idee. Krijgen we in de toekomst nu ook tweakers.net billboards of tv commercials?? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 10-04-2004 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:13

UTM

Leuk om te zien. Nu krijgt Tweakers de bekendheid die ze (naar mijn inziens) zeer verdient. Over de advertentie ben ik wat minder te spreken, niet helemaal de tweaker lay out. Prop er op zun minst Henk bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Welke PCM hebben we het eigenlijk over.
We hebben er nog steeds 2 toch?

edit: al gevonden :)

[ Voor 15% gewijzigd door job op 10-04-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Nuja, op het achtergrondplaatje na vind ik hem best mooi :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Palomar schreef op 10 april 2004 @ 00:50:
Wel interessante ontwikkelingen dat tweakers.net ook op deze manier met marketing bezig is. De internet advertentiemarkt is ingestort, dus dan maar op papier ;)
Wie nog steeds roept dat de advertentiemarkt is ingestort weet niet waar hij over praat. Op dit moment wordt er meer online geadverteerd dan ooit tevoren :)
Ik vind de advertentie alleen wel wat amateuristisch overkomen... lijkt net of het ff snel met word is gemaakt. Huisstijl komt er ook niet echt in terug. Beetje jammer misschien voor zo'n full-size advertentie.
Ik ben er zelf ook niet helemaal tevreden over, maar we stonden onder behoorlijke tijdsdruk om het in elkaar te draaien. We waren al lang blij dat we in staat waren iets voor de deadline, en in het goede formaat ook nog, aan te leveren :)
Verder vind ik het zeker wel een goed idee. Krijgen we in de toekomst nu ook tweakers.net billboards of tv commercials?? :P
Nou...dat niet. Adverteren 'in print' is een goede manier om een deel van de doelgroep te bereiken die nog niet al te veel op Internet rondhangt :) Ons 'product' is veel te specifiek om globale advertentiemethoden zoals billboards en TV interessant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de ad zo lees staat er geen fout in.

Ik ben stiekum wel blij dat er geen link naar het forum in staat. Scheelt weer rommel hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hele nette advertentie. En bij een goede doelgroep. Ik zie zou ook geen fouten eerlijk gezecht.
offtopic:
Spider wat ben je mooi in het rood :>

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 10:59:
Als ik de ad zo lees staat er geen fout in.

Ik ben stiekum wel blij dat er geen link naar het forum in staat. Scheelt weer rommel hier :P
En als je in Computer Idee adverterd zijn de gevolgen nie te overzien
:+ :+ :+
Ik vraag ff aan pa of hji de nieuwe PCM haalt.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 10-04-2004 12:37 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
G F0rce 1 schreef op 10 april 2004 @ 11:32:
Hele nette advertentie. En bij een goede doelgroep. Ik zie zou ook geen fouten eerlijk gezecht.
De 'fout' die mij opviel was dat het mouseover effect bovenaan niet klopt. De Pricewatch is rood; terwijl de cursor boven de Shop Survey staat :) Maar de uitleg van Daniel is voldoende achtergrond informatie. Ik zal zeker niet zeggen dat ik de advertentie lelijk vindt. Hij is wel stijlvol en goed gekleurd :)
offtopic:
Spider wat ben je mooi in het rood :>
Dank je, ik ben er zelf ook van gecharmeerd :>

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 13:18
dit linkje ben ik in dit topic nog niet tegengekomen. Toch lijkt die me wel vrij duidelijk eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

T.net is een professioneel bedrijf, het is dus niet verbazingwekkend dat ze ook gaan adverteren.

Eigenlijk zou de link pricewatch.tweakers.net (en dan direct naar de pricewatch gaan) netter zijn dan www.tweakers.net/pricewatch, maar dat zal vast nog wel komen denk ik :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Geinig, zet de volgende keer wel de naam wat groter en vaker in de advertentie, zo blijft er bij het gros van de lezers niks van hangen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
w03f schreef op 10 april 2004 @ 00:55:
Prop er op zun minst Henk bij :p
Waarom? Heel die Henk/Tweaky/Tweakeroid (en dit is _niet_ de plek voor de discussie over de naam) is op de frontpage niet meer terug te vinden terwijl in de advertentie voornamelijk de nadruk wordt gelegd op de frontpage. Persoonlijk vind ik het dan een stuk netter dat ie er niet in voorkomt. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Idd, anders denkt iedereen dat het reclame voor een stripboek is ofzo >:)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel een paar dingen die beter kunnen de volgende keer.

1) De Pay off vindt ik persoonlijk niet zo sterk: "Surf voor een geslaagde aanschaf naar www.tweakers.net" het dekt de lading wel, maar is niet echt catchy genoeg voor een pay off. Daarnaast staat t.net aan het eind van de zin en kan beter vooraan de zin worden gezet: Check tweakers.net voor de meest actuele prijzen en reviews.

2) De achtergrond; een winkel wagen op de achtergrond is m.i. te veel symboliek van dure e trage retailers terwijl webshops veel flexibeler zijn. Als symboliek van bestellingen is het opzich goed, maar een ander symbool zou waarschijnlijk beter zijn.

3) De 1e zin van de lead is wat aan de lange kant, daarnaast zie ik niet echt relatie tussen t.net en complete systemen (afgezien vd best buy guide, maar dat is alleen een recept dat je nog steeds zelf in elkaar moet schroeven)

4) De plaatjes aan de onderkant zijn nog niet herkenbaar genoeg. Het rechterplaatje kan zowel cd, dvd, dvd writer of cd writer zijn. Hetzelfde geldt voor de proc die ernaast ligt. Ik weet niet of de gemiddelde lezer hier een proc in ziet.

5) Probeer de volgende keer de wit marge aan de bovenkant te voorkomen, dat kan iets heel persoonlijk zijn, maar iedere keer als ik zo'n wit regel zie denk ik dat de advertentie in Word gemaakt is.

6) En dit punt is toch wel het meest belangrijke: Zorg dat het logo of de merknaam echt giga-groot erin staat. Als ik dit topic niet had gezien had ik die hele advertentie niet gezien. De merknaam alleen in de tekst opnemen is echt onvoldoende, ook het kleine logootje links boven in bij lange niet voldoende. Het moet echt veel groter (en bij voorkeur Henk weglaten)

Voor de rest heel erg gefeliceerd met de advertentie, het is misschien wat aan de feitelijk kant net zoals 90% van de advertenties hierdoor heeft hij voor de lezer minder attentie waarde dan een adv. die ergens de spot mee drijft of die als komisch bedoelt is. Maar goed dat is voor een 1e keer echt niet erg.

Misschien zou het een idee zijn om de volgende keer direct een verwijzing naar de pricewatch op te nemen, dat levert weer meer bezoekers op, aangezien de mensen nu zelf nog naar de pricewatch moeten gaan. Het doel van de adv. is dus heel duidelijk meer bezoekers trekken voor de pricewatch, aangezien aan dit onderdeel het meest wordt verdient afaik dmv de abbo's van de shops.

Ik zou zeggen kijk er naar en als je er iets aan hebt is dat mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:27:

1) De Pay off vindt ik persoonlijk niet zo sterk: "Surf voor een geslaagde aanschaf naar www.tweakers.net" het dekt de lading wel, maar is niet echt catchy genoeg voor een pay off. Daarnaast staat t.net aan het eind van de zin en kan beter vooraan de zin worden gezet: Check tweakers.net voor de meest actuele prijzen en reviews.

<knip>
'surf naar www.tweakers.net'
En dan? als ik de site niet zou kennen zou ik mij gek zoeken waar die 'beroemde' pricewatch nou staat, 1 stapje naar beneden met mijn scrollwiel en ik zie de hele bovenste regel niet meer.

Ik (en ik denk dat ik niet de enige ben) ben altijd van mening 'boven de banner geen info', dus daar zoek ik ook niet naar de goede links, en aangezien de gemiddelde internetter een concentratieboog van een goudvis (nieuws: Gemiddelde surfer heeft concentratieboog goudvis) heeft blijft hij niet lang zoeken en gaat naar sites waar het wel duidelijk is (dan maar wat minder aanbod).

Zet in de volgende advertentie dan 'ga naar www.tweakers.net/pricewatch ' of zorg er voor dat pricewatch.tweakers.net naar de pricewatch gaat.

(en doe dan ook gelijk maar shopsurvey.tweakers.net en v-en-a.tweakers.net)

[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 10-04-2004 19:29 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:27:

(...)

4) De plaatjes aan de onderkant zijn nog niet herkenbaar genoeg. Het rechterplaatje kan zowel cd, dvd, dvd writer of cd writer zijn. Hetzelfde geldt voor de proc die ernaast ligt. Ik weet niet of de gemiddelde lezer hier een proc in ziet.

(...)

Ik zou zeggen kijk er naar en als je er iets aan hebt is dat mooi meegenomen
Dat is denk niet zozeer relevant :) , het gaat om het idee dat je er allerlei verschillende soorten hardware kan vinden, of dat nu een processor is of een dvd writer....

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op 10 april 2004 @ 20:06:
[...]

Dat is denk niet zozeer relevant :) , het gaat om het idee dat je er allerlei verschillende soorten hardware kan vinden, of dat nu een processor is of een dvd writer....
Het is wel een ongeschreven regel dat als je producten gebruikt om de producten dat ze dan wel min of meer herkenbaar moeten zijn. Zo zit er een flink verschil tussen een CD speler en een DVD writer qua imago. Net zo goed als dat het laten zien van een Celeron chip iets anders is als een xeon proc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het commentaar op de layout en de tekst kan ik niet delen. Ik vind hem er echt goed, netjes, verzorgd en serieus uitzien.

De doelgroep kijkt wel door de al of niet verkeerde plaatjes heen. Het gaat om het idee.

ARME AOW’er

Pagina: 1