[TSWeb]Terminal Server niet bereikbaar vanaf internet

Pagina: 1
Acties:

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik zit hier even met stomheid geslagen...

Ik heb een webserver draaien, gewoon om dingen te proberen.
Webserver is gewoon IIS5 (standaard Win2k shit) met alle updates.
Daarbij heb ik ook TSWeb spul geinstalleerd.
Via deze link kom ik mooi bij het scherm van Remote Desktop Connection.
Dit werkt netjes vanuit mijn eigen werkstation, via proxy van provider.

Als ik echter vanuit mijn werk probeer te connecten, krijg ik een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~deevay/naamloos.JPG

Ik dacht eerst dat het zou komen door een poort die dicht zit op het werk ofzo, en heb er verder weinig aandacht aan besteed, omdat dat niet direct nodig was.

Echter, nu laat ik een vriend van me zien wat ik tot nu toe gedaan had, en hij kan geen verbinding krijgen met een servernaam, die ik hem opgeef (in dit geval Optimus). Hij krijgt dan ook bovenstaande melding.

Nu begin ik toch achter mijn oren te krabben.
Heb kan toch niet aan mijn router liggen, want dan zou ik via proxy ook geen verbinding kunnen maken.

Iemand een idee??

Relax. nothing is under control.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

En je hebt wel netjes de port(s) gemapped? (zie Het Grote Poortmappingsverhaal ...)

United we stand, and divided we fall

• Deevay
blizt schreef op 09 april 2004 @ 23:06:
En je hebt wel netjes de port(s) gemapped? (zie Het Grote Poortmappingsverhaal ...)
Volgens mij wel, gezien het feit dat ik vanuit mijn eigen pc, via Proxy wel kan connecten..

Of moet ik de TS poorten toch maar eens mappen ?? (het lijkt me sterk, vandaar mijn post)

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Het lijkt mij aardig logisch, daarom toch maar doen ;)

• Deevay
OK...

Heb nu:

1 Temp 10.0.0.151:80 unspecified:80 tcp NONE

2 Temp 10.0.0.151:21 unspecified:21 tcp NONE

3 Temp 10.0.0.151:3389 unspecified:3389 tcp NONE

Kan zelf nog steeds connecten, maar weet dus niet of dat vanuit de rest van de wereld lukt...

ZOU je eens willen kijken of je via die link met server Optimus een loginscherm krijgt ??

• blizt

blizt

Wannabe-geek

edit:
Url verwijderd omdat mensen iets anders in die map gingen misbruiken :(

[ Voor 80% gewijzigd door blizt op 09-04-2004 23:30 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Van hieruit werkt het uit.

Eigenlijk is het simpel je maakt connectie naar je webserver vandaar start je een web ts client die connect naar je server op de rdp poort, poort 3389. Dit alles werkt hier wat gok ik op je werk is poort 3389 uitgaand geblokkeerd op de firewall. Enige optie is om de netwerkbeheerder te vragen om die poort te openen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
Kan niet. Zelfde error..

@blizt Ding doet het niet in FireFox.. Alleen in IE :P

[ Voor 55% gewijzigd door AlterMann op 09-04-2004 23:27 ]

• Deevay
Als je als server nu invult Optimus en dan connect, krijg je dan ook het Win2k login scherm? Dat is wat ik wil weten. Daar krijg ik namelijk vanuit het werk de foutmelding, en bij die vriend van me ook.

Het Remote Desktop scherm krijgt hij ook te zien, en vanuit het werk ook, maar het scherm dat daarna moet komen niet...

• Deevay
BobR13 schreef op 09 april 2004 @ 23:26:
Kan niet. Zelfde error..
Shit....

Poortmapping ligt het dus niet aan...

Iemand een ander idee??

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Ah, sorry... werkt niet :(

• Deevay
Tomsworld schreef op 09 april 2004 @ 23:24:
Van hieruit werkt het uit.

Eigenlijk is het simpel je maakt connectie naar je webserver vandaar start je een web ts client die connect naar je server op de rdp poort, poort 3389. Dit alles werkt hier wat gok ik op je werk is poort 3389 uitgaand geblokkeerd op de firewall. Enige optie is om de netwerkbeheerder te vragen om die poort te openen.
True....

Maar voor zover ik het begrijp (daar kan ik naast zitten natuurlijk) zou de Webclient via poort 80 werken, welke open staat op het werk.
ALS het echter toch een probleem zou zijn met die poort, moet het vanuit een andere PC toch ook werken, waar de poort zeker niet dicht staat en dat blijkt niet het geval te zijn.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

BobR13 schreef op 09 april 2004 @ 23:26:
@blizt Ding doet het niet in FireFox.. Alleen in IE :P
Daar was ik ook al achter :P

• Deevay
Ik moet er helaas nu vandoor...

Server blijft draaien, dus wie wil connecten: Be my guest. Wie ideeen heeft, gooi ze hier, zodat ik ze morgen zie.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29
De melding die je krijgt, krijg je volgens mij als de server naam waarnaar je probeert te connecteren niet geresolved kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 09-04-2004 23:35 ]

Verwijderd

Als ik vanaf mijn universiteit naar mijn tsweb website ga dan is de connect button niet klikbaar en dus heb ik er helaas helemaal niets aan. Ligt dit dan aan de dichtgemetselde poort 3389 of aan het feit dat hij ook niet het activeX programma gaat downloaden (wat hij volgens de instellingen van IE wel zou moeten doen). Hoe zou ik het werkend kunnen krijgen?

• Deevay
kwiebus schreef op 09 april 2004 @ 23:35:
De melding die je krijgt krijg je volgens mij als de server waarnaar je probeert te connecteren niet geresolved kan worden.
Als dat het geval zou zijn, zou ik het (via de proxy) ook niet voor elkaar moeten krijgen, toch?

Mocht je het op IP willen proberen: het interne IP is 10.0.0.151

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan gewoon connectie maken. Je moet gewoon het externe IP invullen, niet de DNS naam. Dat werkt alleen vanaf je eigen lan :)

• Deevay
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 23:36:
Als ik vanaf mijn universiteit naar mijn tsweb website ga dan is de connect button niet klikbaar en dus heb ik er helaas helemaal niets aan. Ligt dit dan aan de dichtgemetselde poort 3389 of aan het feit dat hij ook niet het activeX programma gaat downloaden (wat hij volgens de instellingen van IE wel zou moeten doen). Hoe zou ik het werkend kunnen krijgen?
Dat ligt volgens mij wel aan de ActiveX-instellingen.

Ik kan me herinneren dat VOOR de installatie van die ActiveX component de connect-knop ook niet klikbaar was.

• Deevay
Mike Jarod schreef op 09 april 2004 @ 23:37:
Ik kan gewoon connectie maken. Je moet gewoon het externe IP invullen, niet de DNS naam. Dat werkt alleen vanaf je eigen lan :)
Dusss.......

Jij zegt: op http://deevay.nl/TSWeb het externe IP invullen van mijn verbinding en het werkt?
DNS naam zou alleen werken vanuit eigen LAN --> waarom kan ik het dan via Proxy van xs4all ook met DNS naam?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29
Deevay schreef op 09 april 2004 @ 23:39:
[...]

Dusss.......

Jij zegt: op http://deevay.nl/TSWeb het externe IP invullen van mijn verbinding en het werkt?
DNS naam zou alleen werken vanuit eigen LAN --> waarom kan ik het dan via Proxy van xs4all ook met DNS naam?
Ja gewoon 213.84.77.113 invullen en dan werkt het.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deevay schreef op 09 april 2004 @ 23:39:
Als 1 van jouw pc's KLAAS heet, en je pingt KLAAS vanaf je lan dan werkt dat toch ook? Xs4all heeft echt die KLAAS niet in z'n DNS staan ;) Blijkbaar wordt er eerst lokaal gekeken naar bekende namen/ip's en dan pas via de proxy.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Deevay schreef op 09 april 2004 @ 23:29:
[...]

True....

Maar voor zover ik het begrijp (daar kan ik naast zitten natuurlijk) zou de Webclient via poort 80 werken, welke open staat op het werk.
ALS het echter toch een probleem zou zijn met die poort, moet het vanuit een andere PC toch ook werken, waar de poort zeker niet dicht staat en dat blijkt niet het geval te zijn.
Nee hij haalt alleen die client af, laat je de gegevens ingeven daarna gebeurd alles over poort 3389 kijk maar eens in netstat.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Deevay
Mike Jarod schreef op 09 april 2004 @ 23:41:
[...]
Als 1 van jouw pc's KLAAS heet, en je pingt KLAAS vanaf je lan dan werkt dat toch ook? Xs4all heeft echt die KLAAS niet in z'n DNS staan ;) Blijkbaar wordt er eerst lokaal gekeken naar bekende namen/ip's en dan pas via de proxy.
Ok, puntje voor jou :)

Dan morgen eens proberen met extern IP vanaf het werk, kijken wat ie dan zegt..
Edit: Ondanks dat ik bij de proxy-instelling geen vinkje heb bij de local address optie? Gaat ie dan ook eerst lokaal kijken??

Dan mag het dus alleen nog maar om de poort gaan...

[ Voor 14% gewijzigd door Deevay op 09-04-2004 23:45 ]

Verwijderd

Deevay schreef op 09 april 2004 @ 23:44:
[...]
Dan mag het dus alleen nog maar om de poort gaan...
Doe een telnet naar 213.84.77.113 op poort 3389, en kijk maar of je antwoord krijgt. Zo ja, dan werkt het, zo nee, dan is de poort geblokt.

• Deevay
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 01:13:
[...]

Doe een telnet naar 213.84.77.113 op poort 3389, en kijk maar of je antwoord krijgt. Zo ja, dan werkt het, zo nee, dan is de poort geblokt.
[n00b mode]
Hoe geef ik de poort aan als ik ga telnetten? (nog nooit gedaan enzo)
[/n00b mode]

Verwijderd

code:
1
telnet 213.84.77.133 3389

Wat je ook kan vinden als je dit intypt:

code:
1
telnet /h

• Deevay
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 09:38:
code:
1
telnet 213.84.77.133 3389

Wat je ook kan vinden als je dit intypt:

code:
1
telnet /h
ok..

heb geprobeerd, maar krijg nu totaal geen verbinding (ben bang dat mijn vrouw de pc heeft uitgezet ofzo....

Dinsdag nog eens proberen dan maar...

Verwijderd

Het probleem zit waarschijnlijk gewoon in de firewall van je werk want wij kunnen allemaal gewoon connectie maken met jouw PC. Geef het wachtwoord ook eens... ;)

Als je de remote desktop client gebruikt kan je een andere poort proberen bijvoorbeeld 80. In de router forward je dan poort 80 naar 3389. In de RDC connect je dan naar deevay.nl:80 Via de browser lukt mij het niet om een andere poort dan 3389 op te geven.
Pagina: 1