Toon posts:

[Toshiba 4060XCDT] Hoe open te schroeven?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb van n vriend n laptop gekregen, is vast n leuk dingetje, maar er zit een bios wachtwoord in.

leek me op het eerste gezicht nie zon probleem, ff batterijtje er uit ff wachten weer terug en we zijn er.

maar nu ik alle schroefjes er uit heb gehaald blijkt dat de boven kant vast zit aan de onderkant met allerlei electronica

hoe moet ik zon ding uit elkaar halen?? ik heb niks van een handleiding of zo kunnen vinden bij toshiba.

het gaat om een toshiba sattelite 4060XCDT

please HELP
groetjes Bert

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

op www.csd.toshiba.com is inderdaad weinig te vinden :+

some kunje gemakkelijk eerst het keyboard eruit wippen

[ Voor 105% gewijzigd door PipoDeClown op 09-04-2004 23:15 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 09 april 2004 @ 23:07:
toshiba.com/support/manual.pdf

ofzoiets, tis het proberen waard
die heb ik natuurlijk al lang gevonden, maar daar staat niks in van hoe dat kreng open moet

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 17:26

star-saber

Ryzen

laptops met wachtwoorden is altijd een probleem.
meestal is telefonisch contact opnemen met de fabrikant het beste

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Die 'vriend' waarvan je zomaar een laptop hebt gekregen zal vast wel het wachtwoord weten denk je niet?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

star-saber schreef op 09 april 2004 @ 23:30:
laptops met wachtwoorden is altijd een probleem.
meestal is telefonisch contact opnemen met de fabrikant het beste
Of met die vriend?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:00
Als je google gebruikt en zoekt naar bijvoorbeeld:
default bios password list toshiba

Krijg je als een van de eerste hits een pagina waarop staat:
Toshiba notebooks
Toshiba has a trapdoor password to bypass the bios password. The company has adopted a truly asinine attitude regarding this password.
It turns out that if the first five bytes of sector 1 (the second sector) of a floppy in drive a are "4B 45 59 00 00" then you can bypass the password (type enter when asked for the password and you will be asked to set the password again).
eigen risico uiteraard en kijk ff verder tussen de hits die je op google krijgt. De meeste fabrikanten hebben een default password, je moet dus gewoon een beetje zoeken naar toshiba. Ik weet verder niet of laptops type specifieke default wachtwoorden hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Johny58 op 09-04-2004 23:40 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zit er geen schroefje onder een rubbertje aan de onderkant verborgen? Anders kun je misschien idd het toetsenbord eruit wippen en verschijnen daaronder ook schroefjes?

Edit: Jongens, lees het topic 's voor je reageert zeg :/ Hij heeft het PW allang vervangen, hij wil de laptop fysiek uit elkaar halen.

Edit2: Topictitel fix

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 09-04-2004 23:44 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

je kunt ook een unlock device solderen.. dit is een printerpoort stekker met een paar door verbindingen . als je deze in je laptop doet en hem opstart ben je het password kwijt...

het werkt bij mijn Satelite 4030CDT

"To make a simple device that you connect to your parallell port, a lot of Toshiba computers remove the password when you boot it up. The device, named "loopback" by some, could be made out of any parallell wire with 25pins connectors (db25). You should connect these pins: 1-5-10, 2-11, 3-17, 4-12, 6-16, 7-13, 8-14, 9-15, 18-25"

works for me

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

Grrrrrene schreef op 09 april 2004 @ 23:39:
Zit er geen schroefje onder een rubbertje aan de onderkant verborgen? Anders kun je misschien idd het toetsenbord eruit wippen en verschijnen daaronder ook schroefjes?

Edit: Jongens, lees het topic 's voor je reageert zeg :/ Hij heeft het PW allang vervangen, hij wil de laptop fysiek uit elkaar halen.

Edit2: Topictitel fix
eh TS wil het wacht woord toch wissen door het accu'tje van de bios te verwijderen ?

wij geven andere mogelijkheden aan zodat hij niet zijn Laptop hoeft te 'slopen'
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 23:03:
leek me op het eerste gezicht nie zon probleem, ff batterijtje er uit ff wachten weer terug en we zijn er.
please HELP

[ Voor 18% gewijzigd door B-lennium op 09-04-2004 23:47 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, dat is een andere benadering van zijn probleem :D Anyway: daar helpen we niet bij, neem maar contact met die "vriend" op, die weet het password wel :)

Edit: Ik had dus begrepen dat hij het PW al verwijderd had, maar de laptop niet open kreeg, stukje nutteloze info dus :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.