Hoe maak ik een turbulente luchtstroom laminair?

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Topicstarter
Ik stuur een blazer aan vanop de PC om de hoogte van een zwevend pingpongballetje te regelen. Het balletje komt op 80 Volt wisselspanning even hoog is als op 220 Volt waaruit ik concludeer dat de luchtstroom te turbulent is. Hoe kan ik deze luchtstroom laminair maken zodat de hoogte gemakkelijker regelbaar is tussen 80 en 220 Volt. Ik had gedacht om als oplossing gaten te maken in de luchtbuis, zou dit enig nut hebben? Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80315

Anoniem: 78739 schreef op 09 april 2004 @ 22:36:
Ik stuur een blazer aan vanop de PC om de hoogte van een zwevend pingpongballetje te regelen. Het balletje komt op 80 Volt wisselspanning even hoog is als op 220 Volt waaruit ik concludeer dat de luchtstroom te turbulent is. Hoe kan ik deze luchtstroom laminair maken zodat de hoogte gemakkelijker regelbaar is tussen 80 en 220 Volt. Ik had gedacht om als oplossing gaten te maken in de luchtbuis, zou dit enig nut hebben? Graag jullie mening.
lijkt me handig als je even wat meer laat weten... luchtbuis? welke luchtbuis? kan je misschien een plaatje maken van je opstelling ofzo?

huiswerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 21:49
Bestudeer eens wat stromingsleer en kijk naar de formule van Reynolds. Het getal van Reynolds geeft aan of een stroming al dan niet turbulent is (volgens mij, is al weer een tijdje geleden). Als je wat met de variabelen in die formule gaat spelen moet het wel goed komen denk ik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Kick dit topic halverwege volgende week wanneer er nog geen oplossing is voor je probleem. Ik heb mijn aerodynamica boeken momenteel niet bij de hand.